www.sport-conrad.de

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 47776
  • Start datum Start datum
www.sport-conrad.de
funderar på att beställa fjolårets hardside med F12 och även skins från sport-conrad.
Någon som har ngn input på denna kombination?
Är det ngn risk för att det blir tull på ett paket från sport-conrad? Vilka regler gäller här?

Måste säga att det är billigt på sport-conrad.

hälsn Anders

www.sport-conrad.de
PASTHLM sa:
En varning för Sport-Conrad!

Jag köpte ett par Völkl Gotama från dem.
Min tredje dag på skidorna åkte jag i en pist och mitt i en sväng körde jag på en liten kant från pistmaskinen.
Ena skidan löste ut och när jag gått upp och hämtat den var den knäckt!

Brottet var precis där skidan blir rocker, dvs ca 15cm framför bindningen.
Jag var i USA och visade skidan på flera butiker där och deras samt min övertygelse var att det måste vara ett fabrikationsfel på skidan. Det är en skarv som man ser från sidan på skidan och den har gått isär där.
Jag väger ca 90kg och körde rätt hårt på skidorna men de ska absout hålla för det! I en pist!

Jag skickade ett mail till Sport-Conrad och utan att ha sett skidan ansåg de att skadan var orsakad av mig!
Eter många, många mail så kunde dom tänka sig att visa skidan för Völkl i Tyskland om jag skickade skidorna till dem, där också jag skulle stå för frakten!

Jag försökte reklamera via Völkl i Sverige men det gick inte heller.

Så jag kommer inte köpa fler sidor där, troligen inte heller ett par Völkl!

Har inte läst alla trådar här men kanske finns det fler med samma problem?

//Peter
Hur gick det när dom fick se skidan? Gick det som reklamation då?

www.sport-conrad.de
Har hört mycket gott om den där sidan! Tror man köper in för "inköpspris" därifrån med, dvs. samma pris som de svenska butikerna köper in för. Inte helt 100% på det där sistnämnda, men nåt sånt har jag hört iaf.
Gjorde mig ett litet prisexempel på ett par lite bredare rossignolskidor + marker randoneebindning. Tror priset hamnade runt 640 € nånstans. Sen tillkommer ju frakt givetvis. Men mycket bra sida!

www.sport-conrad.de
kappakomplett sa:
funderar på att beställa fjolårets hardside med F12 och även skins från sport-conrad.
Någon som har ngn input på denna kombination?
Är det ngn risk för att det blir tull på ett paket från sport-conrad? Vilka regler gäller här?

Måste säga att det är billigt på sport-conrad.

hälsn Anders
Tyskland är ett EU-land = ingen tull. Priset du ser är vad som gäller.

www.sport-conrad.de
PASTHLM sa:
Brottet var precis där skidan blir rocker, dvs ca 15cm framför bindningen.
Jag var i USA och visade skidan på flera butiker där och deras samt min övertygelse var att det måste vara ett fabrikationsfel på skidan. Det är en skarv som man ser från sidan på skidan och den har gått isär där.
Jag väger ca 90kg och körde rätt hårt på skidorna men de ska absout hålla för det! I en pist!

Jag skickade ett mail till Sport-Conrad och utan att ha sett skidan ansåg de att skadan var orsakad av mig!
Eter många, många mail så kunde dom tänka sig att visa skidan för Völkl i Tyskland om jag skickade skidorna till dem, där också jag skulle stå för frakten!
[...]
Har inte läst alla trådar här men kanske finns det fler med samma problem?
Jag lyckades slita loss häldelen från en mindre än 1 år gammal Völkl Gotama, i samband med det delaminerade också skidan mellan topsheet och resten av skidan. Jag tog ett par bilder på skadan och skickade till Conrad och efter ett par dagar fick jag svaret att att Völkl skulle ge mig en ny skida. Conrad ordnade förbetatald returförsändelse med DHL och efter ett par veckor hade jag nya skidor utan någon kostnad för mig.

Skickade du någon bild på skadan? Returer blir ju lätt ett komplicerat område när man köper på nätet, men jag har som sagt bara bra erfarenheter av kontakten med Sport-Conrad.

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Jaså det blir ingen tull! Det var ju bra!

Med euron på 9.11048 idag så ser priserna bra ut. Det blir ungefär som att köpa 3 år begagnat...

www.sport-conrad.de
Ang returer, jag pajade ena stoppern på ett par look px12 (?) och skickade bild till dom och frågade hur man skulle göra. Dom skickade ett par nya stoppers gratis!

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Beställde lite grejer i torsdagskväll, o betalade med kort direkt, se säger att de inte drar pengar förren varorna har lämnat lagerhuset o att man ska få spårningsnummer osv, från DHL eller något sånt. Men nu har de dragit pengar utan att jag fått mail om att de har skickats eller något sånt, så nu e jag X antal tusen fattigare utan att veta något om mitt paket, o mailat conrad men de e sega, hur snabbt svarar de på frågeformuläret på deras sida?

// Tobbe

www.sport-conrad.de
mrtobbz sa:
Beställde lite grejer i torsdagskväll, o betalade med kort direkt, se säger att de inte drar pengar förren varorna har lämnat lagerhuset o att man ska få spårningsnummer osv, från DHL eller något sånt. Men nu har de dragit pengar utan att jag fått mail om att de har skickats eller något sånt, så nu e jag X antal tusen fattigare utan att veta något om mitt paket, o mailat conrad men de e sega, hur snabbt svarar de på frågeformuläret på deras sida?

// Tobbe
Det är lugnt ... brorsan beställde den 2'e dec (21:00), fick samma mail som du direkt sen den 6'e så fick han mail från ups och den 9'e fick han skidorna, med andra ord 4 arbetsdagar leverans.

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
mrtobbz sa:

// Tobbe
När jag har beställt så har de reserverat pengar direkt vid beställningen. Pengarna dras sedan inte från ditt konto förrän vid leverans, men du kommer heller inte att kunna använda dem.

Conrad har svarat på någon dag när jag har varit i kontakt med dem.

www.sport-conrad.de
mkallstrom sa:
mrtobbz sa:

// Tobbe
När jag har beställt så har de reserverat pengar direkt vid beställningen. Pengarna dras sedan inte från ditt konto förrän vid leverans, men du kommer heller inte att kunna använda dem.

Conrad har svarat på någon dag när jag har varit i kontakt med dem.
Jo men så va de att de var till en början reserverade, men nu har de tagit ut pengarna så de borde va på väg nu som linder sa :)

www.sport-conrad.de
Jag tänkte beställa Salomon Shogun men när jag väljer vart jag ska montera bindingen finns det bara "standard" och "telemark standard".
Är standard montering vid linjen som går över skidan? Och om jag vill montera framför linjen, vart skriver jag det då?

www.sport-conrad.de
MathiasG sa:
Håller fullständigt med angående priserna, och dom är väldigt tillmötesgående vad beträffar frågor på mail.

Jag beställer mina skider nu i veckan

Var och kollade alpingaraget och kollade på följande

Völkl AC 4 Unlimited 6200kr
Marker comp 12.0 2200kr fick dom för 1500 med skidan tot 6700 kr
Nordica speemachine 14 4700 kr
totalt 11400 kr

Konrads pris var
Völkl AC 4 Unlimited + Marker comp 14.0 piston control 420 E = 3882kr
Nordica Speedmachine 14 389E = 3585 kr
totalt 7467 kr + frakten iof.
Jag har därmed tjänat in 4000 kr.....tack Conrad det är 2/3 av mitt säsongskort i Chamonix!!! =)

/ Mathias
SPARA!!!! INTE TJÄNA!

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
mrtobbz sa:

// Tobbe
Ibland är man för snabb, Nu fick jag mail från UPS med leverans den 16! =)

www.sport-conrad.de
Beställde en hjälm från hemsidan för 3 dagar sedan, fick ett mail igår klockan halv tolv på kvällen (?) där de svarade på en fråga jag hade ställt om produkten (fast jag hade fortfarande betalt och ville att de skulle skicka den) och frågade om jag fortfarande ville ha produkten eller om de skulle behålla den. Hoppas jag kan få hjälmen inom de närmsta dagarna.

Hur lång tid tog det för er (arbetsdagar)?

www.sport-conrad.de
SL92 sa:
Beställde en hjälm från hemsidan för 3 dagar sedan, fick ett mail igår klockan halv tolv på kvällen (?) där de svarade på en fråga jag hade ställt om produkten (fast jag hade fortfarande betalt och ville att de skulle skicka den) och frågade om jag fortfarande ville ha produkten eller om de skulle behålla den. Hoppas jag kan få hjälmen inom de närmsta dagarna.

Hur lång tid tog det för er (arbetsdagar)?
5 dagar ( igår, överlycklig )

www.sport-conrad.de
Ni som har fått leveranser nyligen. Hur fungerar det med meddelande innan de levererar, har fått prel leveranstid på tisdag. Betyder det att man måste vara hemma hela tisdagen eller får man mer exakt tid när det närmar sig.

www.sport-conrad.de
flarne sa:
Ni som har fått leveranser nyligen. Hur fungerar det med meddelande innan de levererar, har fått prel leveranstid på tisdag. Betyder det att man måste vara hemma hela tisdagen eller får man mer exakt tid när det närmar sig.
Fick mina K2 Silencer med Marker Griffon Schitzo idag, supernöjd! De har monterat bindningarna precis som jag beskrev i meddelandet. 3300 kr med frakt! jävligt grymt pris med tanke på att bara bindningarna kostar ca 2500 kr i sverige! Nej UPS ringde mej inte innan dom kom, men man kan följa ordern via en länk som dom skickar typ 2 dagar efter beställningen. Beställde söndag natt så leveransen gick förvånansvärt fort! :)

www.sport-conrad.de
Fick höra idag när jag va inne i en skidbutik att condrad har 2e o 3e sorteringen av skidor det är därför det är så billigt, vem tror på detta?

www.sport-conrad.de
Det låter inte speciellt trovädrigt. Då priser på en del skidor inte ligger så extremt mycket billigare i pris än andra butiker. Och sen är jag osäker om man får sälja produkter som är 2a och 3e sortering utan att medela det till kunden. Men jag kan ha fel där..

www.sport-conrad.de
mrtobbz sa:
Fick höra idag när jag va inne i en skidbutik att condrad har 2e o 3e sorteringen av skidor det är därför det är så billigt, vem tror på detta?
oj, vad förvånad man blir att en SKIDBUTIK säger det ;)

www.sport-conrad.de
borde de inte vara så att om man köper andra och tredje hands sorteringen så borde det inte gå att reklamera dom, om det går sönder. menar att tillverkarna vet att de är något fel på skidorna varför ska dom då godta en reklamation på en \"dålig\" vara?

www.sport-conrad.de
Sport conrad är väl ändå en rätt etablerad butik i tyskland?
De har ju liksom flera fysiska butiker i Tyskland och det känns väldigt konstigt att de då skulle sälja andra eller 3e sortering på skidorna..

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Köper man in otroligt många skidor så får man volymrabatt och de lockar folk med låga priser därför tvingas de sälja mer för att få in för "förlusten" men i gengäld får de mer reklam på köpet för att folk rekommenderar de före andra butiker..

www.sport-conrad.de
Skulle nån kunna hjälpa mig att leta fram ett allmountainpaket åt min kompis från sport-conrad?

Han åker både park och lite kors och tvärs(pist och offpist). Tror parkrockers verkar som en bra idé men jag åker snowboard så har inte lika stor koll på skidfronten.

Han siktar på ett paketpris run 3000kr men har en smärtgräns på 4000kr.

Tack på förhand!

www.sport-conrad.de
Thomsson sa:
Skulle nån kunna hjälpa mig att leta fram ett allmountainpaket åt min kompis från sport-conrad?

Han åker både park och lite kors och tvärs(pist och offpist). Tror parkrockers verkar som en bra idé men jag åker snowboard så har inte lika stor koll på skidfronten.

Han siktar på ett paketpris run 3000kr men har en smärtgräns på 4000kr.

Tack på förhand!
valt Griffons i alla paket och frakten är medräknad
K2 Press: 3150kr http://k2skis.com/skis/twin-tips/press
K2 Revival: 3900kr http://k2skis.com/skis/twin-tips/revival
Salomon Suspect: 3300kr

Är väl det enda vettiga under 4000kr, och som sagt, detta är inget specialanpassat för din polare då man inte vet något om honom, varken i åkstil (du har skrivit alla 3 former som går...), åkvana, längt/vikt osv...

www.sport-conrad.de
Nej, men han väger väl 70kg och har åkt skidor länge så han är inte dålig. 190cm lång är han dessutom.

Tackar!

www.sport-conrad.de
Thomsson sa:
Nej, men han väger väl 70kg och har åkt skidor länge så han är inte dålig. 190cm lång är han dessutom.

Tackar!
hmmm ska han då ha twintips och åker hyffsat så är det långa as han ska ha och då blir det svårt att få för under 4000kr tyvärr :/ 180-185 vore lagom

ny lista då... griffons+frakt som innan
Völkl Wall i 185cm 4350kr
Salomon Dumont i 181cm 4175kr

Coreupt hade några bra längder...
Coreupt Candide Yard i 181cm 3900kr
Coreupt TJ Pro Schiller i 183cm 3900kr
Coreupt Colby West i 185cm 3425kr

Har dock inte provat några coreupt så kan ju inte säga hur dom är att åka på men dom fanns ju i bra längder
Dumont'en och wall'en tycker jag dock är väldigt trevliga om dom är som fjolårets :)

www.sport-conrad.de
Salomon mäter -3cm än vad de skrivit ut; 181cm mäter 178cm.
K2 mäter +1 istället så 179 blir 180 :)

Det här med mått är krångligt då alla företag mäter olika.

Frågan är dock om K2 skulle funka då rockern gör att skidan får en mycket mindre effektiv åkyta men för psyket så ser skidan lång ut.

K2 Revival är en mer stryktålig skida än dumonten, även lättare och mjukare. Dumonten är mer av en pist/hopp skida än av en ren parkskida. K2 klarar pisten/pudret och parken bättre då salomons stålkanter inte är de bästa.

Men det beror på vad han tänker göra med skidan.

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Bjo-rnR sa:
Salomon mäter -3cm än vad de skrivit ut; 181cm mäter 178cm.
K2 mäter +1 istället så 179 blir 180 :)

Det här med mått är krångligt då alla företag mäter olika.

Frågan är dock om K2 skulle funka då rockern gör att skidan får en mycket mindre effektiv åkyta men för psyket så ser skidan lång ut.

K2 Revival är en mer stryktålig skida än dumonten, även lättare och mjukare. Dumonten är mer av en pist/hopp skida än av en ren parkskida. K2 klarar pisten/pudret och parken bättre då salomons stålkanter inte är de bästa.

Men det beror på vad han tänker göra med skidan.
Dock är brorsans salomon suspect i 181 bra mycket längre än mina line afterbangs 177cm samt polarens nocopy 178cm så fortfarande längre än en 178cm skulle jag tippa på :)

Det där med stålkanterna på dumonten visste jag inte om, har bara hört talas om dess edge armor och den verkar ju klockren, det där med pist/park än ren park håller jag nog inte med om sen va det ju faktiskt inte en renodlad parkskida han skulle ha heller ;) men jag tror fortfarande på völkl wall

www.sport-conrad.de
Tänk bara på att The Wall är extremt hård, har iof bara handflexat den men var otroligt hård. Kolla bara i nya level1 filmen och kolla åkarna som kör på den, ser ut som att man kan landa hur mycket backseat som helst utan att dom rubbas. Om man nu gillar hårda skidor är detta klockrent men om han bara väger 70kg så kan han kanske tycka dom är för hårda.

Mina Line Anthem 178 har samma längd som mina ross ghetto 181, om man ställer dom brevid varandra.

www.sport-conrad.de
Summering:

Valde att betala genom hemskickad faktura (Cash in advance), tog 4 dagar innan fakturan kom så har du bråttom betala via kreditkort direkt, hade tänkt att göra så från början men blev lite fel.

Pengarna drogs den 23 dec, anlände igår (29 dec). Allt har fungerat klockrent och stort plus för mailinformationen från UPS som visar var paket är någonstans. En glad Stefan ringde innan för att se om jag var hemma, sedan var det bara att anteckna namnet på hans minidator för att sedan raskt springa ut i garaget för att montera bindningarna som jag valde att få omonterade.

3824:- Inklusive frakt för K2 Domain 179cm med Look Pivot 14 bindningar. Passa på att handla nu när Euron är låg!

Mvh Timmy

www.sport-conrad.de
beställde ett par skidor med bindningar igår, och dom drog pengarna direkt jag skickade beställningen... sen har dom inte hört av sig eller nå? hjälp

Tillbaka
Topp