www.sport-conrad.de

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 47776
  • Start datum Start datum
www.sport-conrad.de
kan juh va en av dom bättre skidsidorna, köpte mina lagg där völkl ledge för typ 3500 ink frakt något sånt tjänade en tusenlapp tror jag inge problem i huvudtaget!

www.sport-conrad.de
På Sport-conrads sida kan man klicka på DIRECT ORDER eller directbestellung på tyska.
Vad är det för skillnad på det jämfört med att lägga in skidorna i varukorgen ?
Kan man på något sätt skynda på frakten?

www.sport-conrad.de
Hej!

Om man har valt banköverförning ska man då betala när fakturan kommer eller kan man betala Direkt när orderbekräftan kommer ?

www.sport-conrad.de
Man får faktura på posten och får betala via banköverföring... (fastän man gjort köp med kontokort, vet inte om det är så för alla i sverige men så vart det för mig i alla fall)
När man betalt in så skickar de paketet. (Oftast dagen efter inbetalning kommit fram)
Sen är det typ 3-5 dagar innan det är framme.

www.sport-conrad.de
Tjena skulle behöva lite hjälp här :)

Beställde nyss ett par T-Hall med marker bindning omonterade!

Valde att betal via Banköverföring och fick då ett mail genast om lite uppgifter vart jag skulle lägga in pengarna:

Bank account:
VR-Bank Penzberg EG
Konto-Nr: 77666 BLZ: 703 918 00
IBAN: DE09 7039 1800 0000 0776 66
BIC: GENODEF 1 PZB

Vilket rackarns nummer ska jag använda? Och ska jag betala nu innan eller kan man vänta och betala på faktura när den kommer? Om jag nu valt Bank Transfer?

all hjälp uppskattas!
MVH!

www.sport-conrad.de
Måste man betala moms för varorna när dem kommer inn i Sverige eller det priset som sport conrad visar för en är redan innehåller allt utom frakt kostnader?

www.sport-conrad.de
Ingen moms eller tull tillkommer på varor köpta inom EU. Så svaret är nej du behöver inte betala moms men frakt tillkommer precis som du säger.

www.sport-conrad.de
Vissa av skidorna dom säljer har små skönhetsfel, dock inget som påverkar funktionen. Därav det låga priset, har fått för mig att det står någonstans på deras hemsida. rätta mig om jag har fel.

www.sport-conrad.de
Clabbeyayo

Som du ser i IBAN numret så är Kontonumret inkluderat. Så i IBAN finns all viktig information om sport conrads Konto. Dvs med swedbank räcker det att skriva i IBAN numret och banken får på så sätt reda på all info som behövs men det kan bero på bank till bank. Testa lite själv så märker du om det blir fel :P

www.sport-conrad.de
Clabbeyayo sa:
Tjena skulle behöva lite hjälp här :)

Beställde nyss ett par T-Hall med marker bindning omonterade!

Valde att betal via Banköverföring och fick då ett mail genast om lite uppgifter vart jag skulle lägga in pengarna:

Bank account:
VR-Bank Penzberg EG
Konto-Nr: 77666 BLZ: 703 918 00
IBAN: DE09 7039 1800 0000 0776 66
BIC: GENODEF 1 PZB

Vilket rackarns nummer ska jag använda? Och ska jag betala nu innan eller kan man vänta och betala på faktura när den kommer? Om jag nu valt Bank Transfer?

all hjälp uppskattas!
MVH!
Du ska använda IBAN och BIC. Slå ihop BIC:en utan mellanslag.
Conrad sänder paketet när du betalt in pengarna på deras konto. Sen får du ett e-mail från UPS när paketet har börjat röra på sig och du kan följa försändelsen via UPS hemsida.

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
triumfen sa:
OM jag vill ha mitt monterade bindningar, ska ja då välja progressive stance eller classic stance?
Skriv att du vill ha mittmonterat i Comment-fältet när du ska betala. Då blir det garanterat rätt!

www.sport-conrad.de
Gurra sa:
theusualsuspect sa:
triumfen sa:
OM jag vill ha mitt monterade bindningar, ska ja då välja progressive stance eller classic stance?
Skriv att du vill ha mittmonterat i Comment-fältet när du ska betala. Då blir det garanterat rätt!
'
Kan man lita på de att de gör 100 % rätt med monteringen
Man kan lita på att dom monterar i mitten om man skriver det i comment...
Men är det en bra monterad bindning är nog inte lika säkert, många som verkar missnöjda tydligen.
Jag chansade iallafall och får nog hem skidorna vilken dag som helst nu.

www.sport-conrad.de
triumfen sa:
theusualsuspect sa:
triumfen sa:
Svenska frakten låg på 50 euro inte 22..
Nej? Jag betalade 25€ för 2 veckor sen iallafall...
Jag köpte 2 par armada ar6 häromdan och det var ett tillägg på 50 euro. tar dom extra frakt för fler par skidor?
Jepp, hade tänkt dela frakten med en kompis men det sket sig ju ganska hårt, vet dock inte hur mycket kläder osv. man kan beställa utan att det kostar extra. Någon som har koll?

www.sport-conrad.de
Gudrunnator sa:
triumfen sa:
theusualsuspect sa:
Nej? Jag betalade 25€ för 2 veckor sen iallafall...
Jag köpte 2 par armada ar6 häromdan och det var ett tillägg på 50 euro. tar dom extra frakt för fler par skidor?
Jepp, hade tänkt dela frakten med en kompis men det sket sig ju ganska hårt, vet dock inte hur mycket kläder osv. man kan beställa utan att det kostar extra. Någon som har koll?
Ja de va ju förjävligt att dom spräcker den gamla traditionen att dela fraktpris!

www.sport-conrad.de
Hmm lite problem emd bindningsmonteringen. Finns att välja mellan Standard(FR) eller Modern (FS). Vilken ska man välja om man vill ha mittmonterat?

www.sport-conrad.de
Hampe_ee sa:
Hmm lite problem emd bindningsmonteringen. Finns att välja mellan Standard(FR) eller Modern (FS). Vilken ska man välja om man vill ha mittmonterat?
Snälla läs iaf 3 inlägg ovanför dig?

Från en sak till en annan, nu vet jag att trådskaparen gjorde detta för länge sen. Men oj vad mycket särskrivningar, nästan nytt rekord på freeride!

Och av alla olika trådar att finna om denna hemsida så är det säkrast att INTE låta dom montera. Men ingen säger att dom gör 100% fel!

www.sport-conrad.de
Jag har under de senaste åren köpt tre par skidor från SC, alla monterade på ett vad jag kan avgöra korrekt sätt. Har faktiskt betydligt sämre erfarenhet från lokala skidhandlare när det gäller monteringen. Känns definitivt inte som risken är större att låta SC montera än Stadium, Intersport ...

Standard (FR) innebär att bindningen monteras enligt skidans märkning vilket normalt innebär en bit bakom "mitten".

Modern(FS) innebär att bindningen mittmonteras.

/MM

www.sport-conrad.de
Mountain_Man sa:
Jag har under de senaste åren köpt tre par skidor från SC, alla monterade på ett vad jag kan avgöra korrekt sätt. Har faktiskt betydligt sämre erfarenhet från lokala skidhandlare när det gäller monteringen. Känns definitivt inte som risken är större att låta SC montera än Stadium, Intersport ...

Standard (FR) innebär att bindningen monteras enligt skidans märkning vilket normalt innebär en bit bakom "mitten".

Modern(FS) innebär att bindningen mittmonteras.

/MM
Får tacka så mycket =)

www.sport-conrad.de
Skidorna som man hittar på SC är det med eller utan bindningar eller är det varieande? hur vet man om det är bindning eller inte till just de skidor man hittat?:D

www.sport-conrad.de
Jag ska beställa ett par skidor och undrar vad jag ska ange som mounting point om jag vill ha dom mitt monterade, alternativen som finns är -5, -2,5 och 3 pin.

www.sport-conrad.de
eddie_a sa:
Jag ska beställa ett par skidor och undrar vad jag ska ange som mounting point om jag vill ha dom mitt monterade, alternativen som finns är -5, -2,5 och 3 pin.
Det undrar jag också. Vad ska man göra nu??? Hjälp!! måste skaffa nytt lagg. Min gamla goda K2 pajjade häromdan.

Tack!

www.sport-conrad.de
Hej freeriders!

Jag är sugen på att beställa ett par K2 Kung Fujas från SC men jag har en liten småfundering.

Jag vet inte om jag har missförstått det hela men som jag förstår så kostar dessa skidor 429 € helt utan bindningar. Om man istället väljer skidorna med påmonterade Marker M11 så är priset endast 379 € och med M12 419 €. Stämmer det här? Har jag missat någon avgift för bindningarna?

MVH

Tillbaka
Topp