Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur gick det när dom fick se skidan? Gick det som reklamation då?PASTHLM sa:En varning för Sport-Conrad!
Jag köpte ett par Völkl Gotama från dem.
Min tredje dag på skidorna åkte jag i en pist och mitt i en sväng körde jag på en liten kant från pistmaskinen.
Ena skidan löste ut och när jag gått upp och hämtat den var den knäckt!
Brottet var precis där skidan blir rocker, dvs ca 15cm framför bindningen.
Jag var i USA och visade skidan på flera butiker där och deras samt min övertygelse var att det måste vara ett fabrikationsfel på skidan. Det är en skarv som man ser från sidan på skidan och den har gått isär där.
Jag väger ca 90kg och körde rätt hårt på skidorna men de ska absout hålla för det! I en pist!
Jag skickade ett mail till Sport-Conrad och utan att ha sett skidan ansåg de att skadan var orsakad av mig!
Eter många, många mail så kunde dom tänka sig att visa skidan för Völkl i Tyskland om jag skickade skidorna till dem, där också jag skulle stå för frakten!
Jag försökte reklamera via Völkl i Sverige men det gick inte heller.
Så jag kommer inte köpa fler sidor där, troligen inte heller ett par Völkl!
Har inte läst alla trådar här men kanske finns det fler med samma problem?
//Peter
Tyskland är ett EU-land = ingen tull. Priset du ser är vad som gäller.kappakomplett sa:funderar på att beställa fjolårets hardside med F12 och även skins från sport-conrad.
Någon som har ngn input på denna kombination?
Är det ngn risk för att det blir tull på ett paket från sport-conrad? Vilka regler gäller här?
Måste säga att det är billigt på sport-conrad.
hälsn Anders
Jag lyckades slita loss häldelen från en mindre än 1 år gammal Völkl Gotama, i samband med det delaminerade också skidan mellan topsheet och resten av skidan. Jag tog ett par bilder på skadan och skickade till Conrad och efter ett par dagar fick jag svaret att att Völkl skulle ge mig en ny skida. Conrad ordnade förbetatald returförsändelse med DHL och efter ett par veckor hade jag nya skidor utan någon kostnad för mig.PASTHLM sa:Brottet var precis där skidan blir rocker, dvs ca 15cm framför bindningen.
Jag var i USA och visade skidan på flera butiker där och deras samt min övertygelse var att det måste vara ett fabrikationsfel på skidan. Det är en skarv som man ser från sidan på skidan och den har gått isär där.
Jag väger ca 90kg och körde rätt hårt på skidorna men de ska absout hålla för det! I en pist!
Jag skickade ett mail till Sport-Conrad och utan att ha sett skidan ansåg de att skadan var orsakad av mig!
Eter många, många mail så kunde dom tänka sig att visa skidan för Völkl i Tyskland om jag skickade skidorna till dem, där också jag skulle stå för frakten!
[...]
Har inte läst alla trådar här men kanske finns det fler med samma problem?
Det är lugnt ... brorsan beställde den 2'e dec (21:00), fick samma mail som du direkt sen den 6'e så fick han mail från ups och den 9'e fick han skidorna, med andra ord 4 arbetsdagar leverans.mrtobbz sa:Beställde lite grejer i torsdagskväll, o betalade med kort direkt, se säger att de inte drar pengar förren varorna har lämnat lagerhuset o att man ska få spårningsnummer osv, från DHL eller något sånt. Men nu har de dragit pengar utan att jag fått mail om att de har skickats eller något sånt, så nu e jag X antal tusen fattigare utan att veta något om mitt paket, o mailat conrad men de e sega, hur snabbt svarar de på frågeformuläret på deras sida?
// Tobbe
När jag har beställt så har de reserverat pengar direkt vid beställningen. Pengarna dras sedan inte från ditt konto förrän vid leverans, men du kommer heller inte att kunna använda dem.mrtobbz sa:Beställde lite grejer i torsdagskväll, o betalade med kort direkt, se säger att de inte drar pengar förren varorna har lämnat lagerhuset o att man ska få spårningsnummer osv, från DHL eller något sånt. Men nu har de dragit pengar utan att jag fått mail om att de har skickats eller något sånt, så nu e jag X antal tusen fattigare utan att veta något om mitt paket, o mailat conrad men de e sega, hur snabbt svarar de på frågeformuläret på deras sida?
// Tobbe
Jo men så va de att de var till en början reserverade, men nu har de tagit ut pengarna så de borde va på väg nu som linder samkallstrom sa:När jag har beställt så har de reserverat pengar direkt vid beställningen. Pengarna dras sedan inte från ditt konto förrän vid leverans, men du kommer heller inte att kunna använda dem.mrtobbz sa:Beställde lite grejer i torsdagskväll, o betalade med kort direkt, se säger att de inte drar pengar förren varorna har lämnat lagerhuset o att man ska få spårningsnummer osv, från DHL eller något sånt. Men nu har de dragit pengar utan att jag fått mail om att de har skickats eller något sånt, så nu e jag X antal tusen fattigare utan att veta något om mitt paket, o mailat conrad men de e sega, hur snabbt svarar de på frågeformuläret på deras sida?
// Tobbe
Conrad har svarat på någon dag när jag har varit i kontakt med dem.
SPARA!!!! INTE TJÄNA!MathiasG sa:Håller fullständigt med angående priserna, och dom är väldigt tillmötesgående vad beträffar frågor på mail.
Jag beställer mina skider nu i veckan
Var och kollade alpingaraget och kollade på följande
Völkl AC 4 Unlimited 6200kr
Marker comp 12.0 2200kr fick dom för 1500 med skidan tot 6700 kr
Nordica speemachine 14 4700 kr
totalt 11400 kr
Konrads pris var
Völkl AC 4 Unlimited + Marker comp 14.0 piston control 420 E = 3882kr
Nordica Speedmachine 14 389E = 3585 kr
totalt 7467 kr + frakten iof.
Jag har därmed tjänat in 4000 kr.....tack Conrad det är 2/3 av mitt säsongskort i Chamonix!!! =)
/ Mathias
Ibland är man för snabb, Nu fick jag mail från UPS med leverans den 16! =)mrtobbz sa:Beställde lite grejer i torsdagskväll, o betalade med kort direkt, se säger att de inte drar pengar förren varorna har lämnat lagerhuset o att man ska få spårningsnummer osv, från DHL eller något sånt. Men nu har de dragit pengar utan att jag fått mail om att de har skickats eller något sånt, så nu e jag X antal tusen fattigare utan att veta något om mitt paket, o mailat conrad men de e sega, hur snabbt svarar de på frågeformuläret på deras sida?
// Tobbe
5 dagar ( igår, överlycklig )SL92 sa:Beställde en hjälm från hemsidan för 3 dagar sedan, fick ett mail igår klockan halv tolv på kvällen (?) där de svarade på en fråga jag hade ställt om produkten (fast jag hade fortfarande betalt och ville att de skulle skicka den) och frågade om jag fortfarande ville ha produkten eller om de skulle behålla den. Hoppas jag kan få hjälmen inom de närmsta dagarna.
Hur lång tid tog det för er (arbetsdagar)?
4 arbetsdagar för mig till falköpingSL92 sa:Hur lång tid tog det för er (arbetsdagar)?
Fick mina K2 Silencer med Marker Griffon Schitzo idag, supernöjd! De har monterat bindningarna precis som jag beskrev i meddelandet. 3300 kr med frakt! jävligt grymt pris med tanke på att bara bindningarna kostar ca 2500 kr i sverige! Nej UPS ringde mej inte innan dom kom, men man kan följa ordern via en länk som dom skickar typ 2 dagar efter beställningen. Beställde söndag natt så leveransen gick förvånansvärt fort!flarne sa:Ni som har fått leveranser nyligen. Hur fungerar det med meddelande innan de levererar, har fått prel leveranstid på tisdag. Betyder det att man måste vara hemma hela tisdagen eller får man mer exakt tid när det närmar sig.
oj, vad förvånad man blir att en SKIDBUTIK säger detmrtobbz sa:Fick höra idag när jag va inne i en skidbutik att condrad har 2e o 3e sorteringen av skidor det är därför det är så billigt, vem tror på detta?
valt Griffons i alla paket och frakten är medräknadThomsson sa:Skulle nån kunna hjälpa mig att leta fram ett allmountainpaket åt min kompis från sport-conrad?
Han åker både park och lite kors och tvärs(pist och offpist). Tror parkrockers verkar som en bra idé men jag åker snowboard så har inte lika stor koll på skidfronten.
Han siktar på ett paketpris run 3000kr men har en smärtgräns på 4000kr.
Tack på förhand!
hmmm ska han då ha twintips och åker hyffsat så är det långa as han ska ha och då blir det svårt att få för under 4000kr tyvärr :/ 180-185 vore lagomThomsson sa:Nej, men han väger väl 70kg och har åkt skidor länge så han är inte dålig. 190cm lång är han dessutom.
Tackar!
Dock är brorsans salomon suspect i 181 bra mycket längre än mina line afterbangs 177cm samt polarens nocopy 178cm så fortfarande längre än en 178cm skulle jag tippa påBjo-rnR sa:Salomon mäter -3cm än vad de skrivit ut; 181cm mäter 178cm.
K2 mäter +1 istället så 179 blir 180
Det här med mått är krångligt då alla företag mäter olika.
Frågan är dock om K2 skulle funka då rockern gör att skidan får en mycket mindre effektiv åkyta men för psyket så ser skidan lång ut.
K2 Revival är en mer stryktålig skida än dumonten, även lättare och mjukare. Dumonten är mer av en pist/hopp skida än av en ren parkskida. K2 klarar pisten/pudret och parken bättre då salomons stålkanter inte är de bästa.
Men det beror på vad han tänker göra med skidan.