www.sport-conrad.de

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 47776
  • Start datum Start datum
www.sport-conrad.de
Det skriver man inte utan ställer in själv när skidorna kommer... Antar att detta bror på att den inställningen inte bara har med vikten att göra utan även hur bra man åker, sen är det ju så att fjädern som styr denna funtktion inte skall vara spänd i onödan, utan man ställer själv in vikten inför säsong... Om du undrar vilket värde du skall ställa in, kolla här: http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=13138

www.sport-conrad.de
skulle vela veta lite mer om det här med insättnings betalning.
Hur går det till? alltså du skriver in din betällning på deras sida sen får man deras insättnings nr via e-post elle?
Berätta gärna i detalj hur det går till infrån att man skrivit in sin order på sida tills skidorna är hemma.
Måste få veta innan ja betäller!

www.sport-conrad.de
Min kompis fick sitt omonterat så det går bra... Skriv bara in det i fältet för kommentarer... De kan ju engelska så det är inga problem...

www.sport-conrad.de
ok de e bra å veta men nu såg ja ju att man kan ju skriva in sin pjäx storlek så då kan man ju låta dom montera ändå.

Men fortfarande:

"skulle vela veta lite mer om det här med insättnings betalning.
Hur går det till? alltså du skriver in din betällning på deras sida sen får man deras insättnings nr via e-post elle?
Berätta gärna i detalj hur det går till infrån att man skrivit in sin order på sida tills skidorna är hemma.
Måste få veta innan ja betäller!"

www.sport-conrad.de
man får ett bank nummer man betalar på inann dom skickar skidorna
sen tar det typ 5 dar sen kommer det når snubbar från dpd och lämmnar paketat till dörren
as bra affär!!
fick mina völkl dogen + marker m11 free för 2400 med frakt å allt
mot team sportias 4000 kr

www.sport-conrad.de
Jag beställde ett par troublemaker igår och totalkostnaden för dom blev 241 euro inkl. frakt men när jag kollade mitt konto och pratade med SEB så sa dom att dom hade reserverat 321 euro men att beloppet och köpet inte var fakturerat och att det därför är möjligt att beloppet justeras.

Brukar dom göra så att dom reserverar ett högre belopp för att man inte ska kunna göra av med pengarna så att det inte finns tillräckligt mycket på kontot?

Jag betalade med mitt bankkort

www.sport-conrad.de
Kanon ställe helt klart!
Här köper man skidorna om man inte vill slänga pengarna i sjön!
Nytt till begpriser helt enkelt (Kolla skälv i köp och sälj här på freeride)

S/

www.sport-conrad.de
Jag skulle snarare vilja säga att det är nytt till inköpspriser (för svenska ÅFs).
Som exempel kan jag ta ett par Rossignol Scratch BC med bindning. Den svenska butiken kan köpa dem för 3997kr från Rossignols Svenska Generalagentur, samtidigt kan man från Conrad köpa samma skida fast med en annan binding (Marker M14 - som i mitt tycke även är snäppet vassare) för i runda slängar samma peng, och då ingår frakt och montering. Hur det kan komma sig har jag svårt att förstå. Dels måste det tyska inköpspriset vara lägre likaså den tyska momsen. För inte kan Sport-Conrad sälja sina skidor utan att tjäna pengar på det, sådana good-will tjänster existerar helt enkelt inte.

Sport-Conrad har förmodligen inte lika stor marginal som exempelvis Alpingaraget, men å andra sidan en mycket större volym. Det som är ennerverande är att de svenska butikerna skall envisas med att lägga på 87% på inköpspriset och kränga samma skida för 7500kr. Detta enbart för att butiksinnehavaren skall kunna spendera hela sommaren på en öde ö i Indiska Oceanen. Samtidigt kan man inse att det finns en riktigt stor prutmån i svenska butiker, speciellt med deras marginaler. Av erfarenhet så skall det inte vara något större problem att kapa åtminstone 20% på priset, så länge man är idogen och kommer med argumentet att det är billigare på internet. För allt en handlare vill är att sälja, inte sant?

www.sport-conrad.de
Måste bara instämma i att Sport-Conrad är suveräna.
Mailade och frågade om man kunde få "freeride set" omonterat och det var inget problem. Frågade även om frakten, om man beställde tre set var tvungen att pröjsa frakt för varje. Inget problem heller sa mister Conrad. Beställer du tre så betalar du bara 22euro och så bjuder vi på två frakter.
Det kom i tre paket och det sista kom idag. Beställde 10/11.
Och billigt..... Jovars.
2 ggr Mantra med Marker free 14 comp
1 Queen Attiva med Marker free 12 titanium
Pröjsade ungefär 13400:- inkl frakt.
Utpris i Sverige annars 8000*2 + 7600 = 23600:-
Och då med enklare bindningar.

www.sport-conrad.de
Hej skulle vilja ha svar på en fråga. det är så att ja beställde ett par skidor från sportconrad för 2 dagar sen, och det ja vill veta är om man ska vänta på en faktura eller om man ska betala in direkt till det som är angivet i "order confirmation" ? // salle

www.sport-conrad.de
Ni som såg att tompa hade fått en sida med fraktväg och tidpunkter, ja hur långt skidjävlarna har kommit helt enkelt, och undrar hur tusan man gör, så tänkte jag berätta det nu!

det ni gör är att ni svarar på det konfirmationsmail som ni får, det går till S-C informationsavdelning, och så skriver ni att ni vill se hur långt skidorna har kommit/var de är. Fast på engelska, eller tyska om ni är hajpade på det...

Sen så får ni ett mail tillbaka med ett tracker-nummer och en adress till www.dpd.net...

Då går man in och klickar sig vidare och fyller i det nummer man fick i "Parcel label number"
i rutan "Track & Order".
Sen kan man se var skidorna är!

För ni som tycker att sånt här är spännande får ni mer än gärna följa min order över Tyskland och uppåt mot Stockholm... http://online.dpd.de/cgi-bin/delistrack?typ=1&lang=uk&pknr=94452682574

www.sport-conrad.de
Någon som har koll på hur lång tid det tar innan Sport-Conrad drar pengar för paketet?
Beställde igår kväll, av tidigare erfarenheter av internetköp brukar beloppet läggas som reserverat. Inte nu.

F.ö. var det grymt irriterande att Scratch BC var slut i 185:( Blä..

www.sport-conrad.de
Beställde skidor från sport-conrad den 25 november. Har inte fått dom än :( problem med att dom inte bekräftade ordern, att pengarna skulle sättas in på deras konto eller kortköp. Fick ett mail att " note the skies are on the way" väntade en vecka, fick en faktura från dom, skickade ett nytt mail om dom villa ha slantarna nu eller om det kom med postförskott...

Ooops fick jag till svar, "pay before", förde över slantarna direkt till dom...

Fick ett ursäktade mail från "högsta hönset" om att skidorna senast skulle vara hos mej den 12 dec.

Fick dock inte skidorna den 12.. ett nytt mail skickades.

Igår fick jag ett svar och ett paket nummer, så nu verkar det vara på gång :)

Beställde ett par skidor ifrån http://www.ski-bilek.de/ i november, det gick otroligt smärtfritt, hade "plankorna" efter ca 10 dgr efter att order gjordes. Synd nog har ski belik inte samma utbud och dessutom lite högre pris än Sport-conrad.

Verkar som om jag haft lite oflyt med beställningen ifrån Sportconrad med tanke på alla positiva omdömen tidigare i tråden.

Mitt tips är att inte vänta för länge innan man hör av sig till dom man köpt skidorna ifrån om det dröjer...

/Kent

www.sport-conrad.de
jab beställde för två dagar sedan och har skickat majl för att få veta tracker dataen på paketet.. men än så länge är det fullständig tyst. De påstod i första majlet att leveranstiden var runt 5 dagar till stockholm.. håppas håppas .. JAG VILL HA MINA SKIDOR/PJÄXOR INNAN JUL!

www.sport-conrad.de
Du kommer nog få trackernumret idag. Jag fick mina skidor på 5 dagar, så de kan nog komma på fredag om du har tur!

www.sport-conrad.de
Tjenare jag har bestält från sport-conrad nu jag med betalade via bank idag. Så nu undrar jag när jag och hur jag får numeret så man kan kolla var skidorna är nånstans under frakten på internet? Och Om hur lång tid tror ni jag får skidorna eftersom jag inte betalade med kort?

www.sport-conrad.de
japp fick tracker nummeret idag men får det inte att funka :(...

Vicotr skriv et tmajl till dem och fråga efter det med ditt ordernummer refererat

www.sport-conrad.de
Fyfan sport-conrad suger ju balle ! Jag betalade in för mina skidor den 2 / 12 och har inte fått hem dem än. Jag bor i Gävle så de ska väll fan inte ta över 15 dagar att skicka hit de ? Får hoppas att dom kmr snart.

www.sport-conrad.de
det kan ta tid innan dom ser ordern och sen e de inte conrads fel om frakten dröjjer.
det tog typ 10 dar till mej i östersudn men då såg dom ordern o drog pengarna typ samma dag eller nåt. men jag väntar hellre o betalar 3500 iställt för att köpa i affär för 5000 och få skidorna efter 3 dar. (3 dar var en chansning vet inte hur lång tid de tar för dom o montera o allt. jag menar kan ju va olika kö på sånt o skit)

www.sport-conrad.de
japp nu funkar det bra... Tyvärr har det blivit två paket och dem verkar inte gå samma väg till sverige.. Håppas håppas jag får dem innan 22. dec för annars blir det svårt att åka skidor i julen....

www.sport-conrad.de
jag beställde mina den 5:e och fick dem igår. Hade fått dem redan i förrgår om jag hade varit hemma. En kompis som beställde samtidigt som jag fick sina i tisdags, och två andra som också beställde samtidigt har inte fått sina än.

www.sport-conrad.de
Beställde mina Seth i onsdags, fick dom idag. (5 arbetsdagars frakt till östra skåne).
Gissa om jag sprudlade av lycka när den gula post-bussen backade upp på uppfarten!

www.sport-conrad.de
Ville bara svara på egen fråga som jag hade innan jag köpte mina Scratch BC:

Ja Carl, "How to scratch with Candide" medföljer givetvis om man köper ett par Scratch FS/BC från S-C, de sitter "tejpade" runt ena skidan. Ni som undrar vad fan jag pysslar mer kan kolla på föregående sida och kolla ett av min inlägg. jag tror även att det var tompa som undrade samma sak...

www.sport-conrad.de
bsetällde ett par PE med Marker M 1200 Titanium EPS. Fick ett svar på beställningen ungefär tre timmar senare, skittgött!

www.sport-conrad.de
vad ska man göra om skidorna har gått sönder eller om det är ngt fel på dom?
för det går väl inte att reklamendera skidorna om man har köpt dom t.ex. på sport-conrad.de?

får man bara bita i det sura äpplet och köpa nya?

www.sport-conrad.de
Torde det inte vara "världslig" garanti på de stora skidmärkenas produkter? Borde inte vara något problem att reklamera produktions fel eller dyigt tycket jag oavsett inköpsställe.

www.sport-conrad.de
Garanti: Vill du reklamera en produkt från Sport-Conrad får du helt enkelt skicka den/dem tillbaka till SC. Motsvarande gäller normalt även för skidor du köper i Sverige, dvs. du reklamerar där du köpt dem.

Betalningssätt: Absolut smidigast är att betala med kort. Banköverföringar är ett elände och tar ofta lång tid, inget att rekommendera om det "bara" rör sig om ett par skidor. Min erfarenhet är att banköverföringen tar minst en vecka och i vissa fall ännu längre tid ...

/MM

www.sport-conrad.de
Jag beställde 2 par skidor + 2 par bindningar i måndagskväll, borde inte jag har fått ett bekräftnings mail vid det här laget?

*edit, där kom det ^^

www.sport-conrad.de
Jag beställde mina lagg för ca 4 timmar sen, fick "Order confirmation" efter 5 min.
Så nu är det alltså bara att betala in pengar till deras tyska bank, sen ska allt vara fixat å klart och det är bara sitta och vänta på att klockan ska ringa?

www.sport-conrad.de
cencuron

Ja i princip!

Nu har jag beställt mina PE med look p12 bindning beställde i fredags men i söndags fick jag ett mail om att jag förmodligen hade skrivit fel sullängd och det var ju sant jag hade skrivit storleken på pjäxorna inte längden. Så jag hoppas nu att dem borde vara påväg!

För övrigt en grym affär med grym service! Och helt äckliga priser! Hur fan kan dem sälja det så billigt?!

Jag bugar och bockar för Mr.Conrad och en grym affär!

www.sport-conrad.de
jag är inte nöjd! jag har nyligen beställt därifråjn och efter endast 5 skiddagar har kärnan delat på sig man kan se genom skidan från sidan ? håller på att ta kontakt med dom och vet inte om jag får ut nya, det måste ha varit ett fabriksfel för jag har aldrig nogonsin sätt en sådan skada på ett par skidor och det har inte blivit ngn smäll där utan det ser ut som om limmet som håller ihop dom olika belag har lossnat, vet inte vad jag ska göra

Tillbaka
Topp