X games 2008

Flygring

Ny medlem
X games 2008
Finns det nån möjlighet att se winter x live i sverige? det börjar nu den 25 januari och vill inte se massa jävla åk 1 vecka efter. Vill se hela tävlingarna live.

X games 2008
mm men hittar ingen sida på webben. Eurosport brukar visa det nån vecka efter eller nånting, lite sammandrag. extreme sport likaså. Läste nånstans att man kunde få tag på Espn i sverige från och med 2007 men vet i fan hur.. hade varit najs att inte bara se finalåk och sån skit, man vill ju ha hela känslan av att sitta uppe på natten och frossa :)

X games 2008
www.jon-olsson.com/videoblog

Vi kommer inte kunna köra live som ni kanske förstår, men vi kommer ha previews där vi visar hur
banor mm ser ut och pratar med åkare, sen kommer tävlingarna upp ca 5h efter prisutdelning.

Kom gärna med förslag om det är ngt som ni skulle vilja se från Winter X.

Mvh JON

Senast ändrad:
X games 2008
okej. Är det bara medaljåken som kommer upp då eller får man se lite andra åkare också då? Nått år så hade x-games nått klipp från riders loungen som va jävligt nice, nån som gick runt bland alla åkare "backstage" och intervjuade lite och kollade va alla gjorde och hur dom peppade med mera. Hade varit roligt om det kom nån sån video i år med.

X games 2008
men extreme sänder ju för fan typ 3 månader efter att det gått av stapeln... De streamede ju xgames live på espns hemsida för ett par år sen, men de gjorde det inte ifjol tyvärr

X games 2008
jon_olsson sa:

Vi kommer inte kunna köra live som ni kanske förstår, men vi kommer ha previews där vi visar hur
banor mm ser ut och pratar med åkare, sen kommer tävlingarna upp ca 5h efter prisutdelning.

Mvh JON
kvalåken, inte bara finalen.

X games 2008
jon_olsson sa:

Mvh JON
Gärna inte en youtube film så att man kan få bättre kvalla.

Visa samtliga åk från både kval och final

X games 2008
Helt sjukt att Sverige inte gör allt för att sända X-games live på svenska kanaler. Fler folk som sysslar med detta än hockey+fotboll tillsammans nu känns det som..

X games 2008
ChristofferAldell sa:
Helt sjukt att Sverige inte gör allt för att sända X-games live på svenska kanaler. Fler folk som sysslar med detta än hockey+fotboll tillsammans nu känns det som..
Jo, men nu har sverige fotbolls kåta gubbar som blir så upphetsade så dom får hjärtattacker och tycker det är jätte häftigt när man sparkar en boll!
Serri hur orkar dom sända hockey och fotboll 24/7 på tv, löjligt!
Men inom ett par år tror jag nog att svensk tv öppnar ögonen för "riktig" sport..

Senast ändrad:
X games 2008
jaGUDniPRAST sa:
ChristofferAldell sa:
Jo, men nu har sverige fotbolls kåta gubbar som blir så upphetsade så dom får hjärtattacker och tycker det är jätte häftigt när man sparkar en boll!
Serri hur orkar dom sända hockey och fotboll 24/7 på tv, löjligt!
Men inom ett par år tror jag nog att svensk tv öppnar ögonen för "riktig" sport..
Helt onödigt att klanka ner på fotboll...jag är all sportare dvs jag gillar de flesta sporter! fotboll är en av dom...kom inte och säg annat än att det är större när 100 000 svenskar åker till berlin för att uppleva och se på sverige i VM !! =)

Men jag tycker det är skit tråkigt att winter x games inte sänds på någon kanal man har..skaffade Com Hem med extreme bland annat för att just se dessa event.

Eurosport 2 kanske sänder.

X games 2008
jon_olsson sa:

Mvh JON
TJa juuuuuueeen!!

Filma kvalåken som många sagt, nästan dom som är roligast att se. inte bara topp tre åken heller. utan dom som kör typ showoff och sånt :)

X games 2008
Många sporter som inte slagit genom inom media brukar sändas rätt mycket över internet.
Sidan www.myp2p.eu har lagt till X-games i sin kalender.

Som nu på torsdag ser jag att de kommer att sända finalen i Superpipe för snowboard från klockan 11.30-13.30. Även följande dagar kommer det kommer upp sändningar. På deras programtablå står det "Snowboarding" på samtliga sändningar men efter tidigare erfarenheter brukar media kunna blanda ihop snowboard och skidåkning.

Kvalitén på sändningarna brukar variera kraftig men har man tur får man tag i någon bra sändning.

För att spela upp krävs antingen ett software som heter Sopcast eller smidigast genom Mediaplayer.

Bara hoppas på det bästa!

Senast ändrad:
X games 2008
hyllengren sa:
ChristofferAldell sa:
eller? jaja, de borde ju visa det i vilket fall för marknaden=stor!
Det var ju precis det jag syftade på.. Jag kom inte med exakt fakta, utan mer ett påstående att det har blivit en stor sport :P

Senast ändrad:
X games 2008
Extremesport sänder x-games lite mer än ett år efter..
Så om dom sänder någonting så kommer dom snart börja sända "winter x-games 07"

X games 2008
Enligt de på MYP2P (www.myp2p.eu) så ska NRK sända en del. Hur mycket och när återkommer jag med. Fick detta svar från myp2p när jag mailade dem:

Hi!
NRK shows some snowboarding, maybe skiing, just check it as there isn't
much coverage...

Good luck.

Tillbaka
Topp