PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Hur många orter får man gissa på samtidigt?Davos? Crans-Montana? Wengen?
Det är inte Wengen eller Davos, kanske Crans Montana.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur många orter får man gissa på samtidigt?Davos? Crans-Montana? Wengen?
Ingen aning, det specificeras inte i reglerna, men jag kan dela upp gissningarna på tre separata inlägg istället.Hur många orter får man gissa på samtidigt?![]()
Murren var helt korrekt! Nu du @steglund !
Bra gjort!Murren var helt korrekt! Nu du @steglund !
Håller med, varit i Mürren massa gånger men kände inte igen det. Mellanstationen Birg nerifrån byn där jag bara körde dalnedfarten enstaka gånger, toppen hade man ju tagit direkt. Slugt @STORPOTATENBra gjort!
Inte långt från Wengen.
Svårt när det är så inzoomade vyer.
Ser lite ut som Wetterhorn i Grindelwald. Glaciären ser inte så mäktig ut längre kan man lova.Oj! Det var ett långskott som gick hem!
Dåså. Ett litet regelbrott - jag har tagit en bild på en tavla helt själv. Bilden på tavlan var det inte jag som tog, men jag var på plats och HADE kunnat ta samma bild i februari 1991.
Vad heter berget? Jag tror vi kommer att få ett korrekt svar ganska snabbt.
Det tar emot att ge @STORPOTATEN stafettpinnen ännu en gång, men La Meije vid La Grave är korrekt!La Meije?
Jevvla maffig vy det där för övrigt!Det tar emot att ge @STORPOTATEN stafettpinnen ännu en gång, men La Meije vid La Grave är korrekt!![]()
Ja, visst är det mäktigt! Hela höjdskillnaden på 2500 m från topp till dalgång går att beskåda i ett enda svep från andra sidan dalgången.Jevvla maffig vy det där för övrigt!
Snyggt gjort!Ni är på Bellecote och det är Grande Casse och Grande Motte i bakgrunden?
Fantastisk bild med otroligt djup!![]()
F-n också, nu vann jag igen! Ber om ursäkt.Snyggt gjort!
Turen heter för övrigt Glacier Cul du Nant, riktigt skön vårtur med fantastiska vyer! Och något så ovanligt som en sydvänd glaciär!
Funderade på att lägga upp den, men det är det tyvärr inte.Gornergletscher
NejMer de glace, chamonix
Nej
NejDiavolezza gletscher
Men då..... Han den där Pers glaciär?
Bra taget!Kan det va Pasterze?!![]()
Kunde inte riktigt godkänna det namnet...Men då..... Han den där Pers glaciär?![]()
Shit, nu är vi säkert i Norge igen...*roasted*
Toppen till vänster är Flötatind. Vattenfallet är mardalsforsen. Jag gissar att du gick upp från Öksendalen. Då borde toppen vara Trondskjortetinden.