STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Vet inte varför, men något säger mig Samnaun?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Japp! Bilden är tagen en bit ner i Piste 80, 2 dagar innan Österrike stängde nerVet inte varför, men något säger mig Samnaun?
Vi är i den tysktalande delen av Schweiz, inte den fransktalandel'Avalanche![]()
Häpp!Japp! Bilden är tagen en bit ner i Piste 80, 2 dagar innan Österrike stängde ner
@STORPOTATEN You're next!![]()
OK, Lawinendorf då.Vi är i den tysktalande delen av Schweiz, inte den fransktalande![]()
Laub (känt offpiståk i Engelberg) betyder lavin på dialekt. Men dalnedfarten ser inte så spektakulär utOK, Lawinendorf då.
Inte Liskamm.Liskamm
Ovandelen är dock himla fin alltså. Men en bild på den hade vart lite för mkt giveaway, tror jag. Ska ta till mig 'Laub' med! :DLaub (känt offpiståk i Engelberg) betyder lavin på dialekt. Men dalnedfarten ser inte så spektakulär ut![]()
Var mest att det hade gått laviner överallt på sluttningarna, och jag hade ingen aning om var det var..Laub (känt offpiståk i Engelberg) betyder lavin på dialekt. Men dalnedfarten ser inte så spektakulär ut![]()
Nej insåg när jag kollade igen, faller av för mycket till höger där. Bietschhorn?Inte Liskamm.
Bietschhorn är ju faktiskt ganska likt, men tyvärr.Nej insåg när jag kollade igen, faller av för mycket till höger där. Bietschhorn?
Inte Barre des Ecrins .Barre des Ecrins?
Yes, well done! Första bilden är för övrigt tagen från Red Tarns Viewpoint.Mt Sefton?
Lucky guessYes, well done!
Nyfiken, hur kom du in på Mt Cook?
Aha, inte nära Mount Cook nära Whistler...Lucky guess
Himla häftigt berg, må jag säga:
![]()
Aoraki / Mount Cook National Park - Wikipedia
en.wikipedia.org
Pang, där satt den! Toppen, som bilden är tagen vid, nås från båda orterna. Fulseck heter berget bakom min rygg, Kreutzkogel rent föröver (Kreutzkogel verkar dock blivit bortklippt i bilden, vid närmare granskning)!.Dorfgastein och Grossarl?