Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ännu en ledtråd:
I horisonten kan man se en topp som jag tidigare haft med som bergsfråga i den här tråden.
Nu finns det info för att hitta riktningar och avstånd och då får ni nog skynda er, för jag tror att @STORPOTATEN just nu jobbar som besatt för att "pejla" in berget! :geek:;)

God kväll god kväll.... Då ska vi se här... Du är ju helt klart på Stubaier gletscher.
Då borde ju rimligtvis berget vara .... Grosser Trögler?

Asch då, måste vara Habicht.
The Eagle has landed! (kanske inte riktigt) men Höken "Habicht" 3277m är berget.
Berget som höjer sig högt över sin omgivning bestegs (dokumenterat) första gången år 1836 av Peter Karl Thurwieser.
Min vy var från sydväst (Stubaigletscher), men från öster (se bild nedan, ej min egen) ser berget med lite fantasi ut som en hök som har satt sig ner och håller ut vingarna.
Clip203_.JPG

The Eagle has landed! (kanske inte riktigt) men Höken "Habicht" 3277m är berget.
Berget som höjer sig högt över sin omgivning bestegs (dokumenterat) första gången år 1836 av Peter Karl Thurwieser.
Min vy var från sydväst (Stubaigletscher), men från öster (se bild nedan, ej min egen) ser berget med lite fantasi ut som en hök som har satt sig ner och håller ut vingarna.
Visa bilaga 6966
En hök? Hur många Cognac har du tutat i dig? ;)

Vi byter namn på berg till namnet på en skidort igen, vad heter denna?
Bonuspoäng för att pricka in modellen på skidorna...

1612045965977.png

Vänder man på sig får man helt plötsligt denna vyn.
1612081997251.png

Senast ändrad:
Inte Sestriere. Och Nordamerika har jag aldrig skidat i, så det glömmer vi också
Vi är i alperna.
Lite ledtrådar.
Som Pillard är inne på ligger det nära gränsen. Uppe på berget sa de Ciao, men inte nere i byn.
Där byn ligger tar dalen slut.

Senast ändrad:
Utan några egentliga berg i bilden att ta sikte på, så var den här svår.
Satellitspaning fungerar tyvärr inte i det här fallet. :confused: