Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har varit på andra sidan, Sella Nevea, men vi kom aldrig upp på berget då det var för mkt snö.Har du varit i Slovenien, Kanin, i Bovec? (Om man är intresserad inte bara om forspaddling, men också om flugfiske, ni kan inte hitta ett bättre ställe.)
Det är det inte.punta tersiva är berget
Nu vaknade han till. Men inte rätt ännu.Diavolezza?
NajSan Bernardino?
Landet är Schweiz...och @Vattendroppe är närmast hittills!Val di Fiemme-Obereggen? Det är på gränsen av Syd-Tirol? (Men alla talar där både Tyska och Italienska i varje fall.)
Saas-Almagell är det vi letar efter - återigen bravo @PisteCarver !!Saas-Grund?
Saas- Almagell
Skit också. Missade att PC hade svarat! Jag som har en busfärsk bildfrån idag att utmana med.....Saas.
Men inte Fee utan Almagel.....!!?
Häftigt! hur filmar man sånt´? men vad heter egentligen berget på bild 2?
Men i Macugnaga snöar det väl ännu mer.....?Saas-Almagell är det vi letar efter - återigen bravo @PisteCarver !!
Kuriosa om Saas-Almagell.
Liten men trevlig bykärna, och ett lika litet skidområde. Man åker inte hit för ortens egna lilla system, utan för den lätt åtkomliga kombinationen av Saas-Fee, Saas-Grund och Saas-Almagell.
Med ett undantag. och det är när det dumpat ordentligt, då åker man hit för at njuta av snön i skogen. Vilket vi gubbar gjorde och dokumenterade för några år sedan. Nedan film kan säkert tilltala de som gillar puder, man kanske inte lika mycket de som gillar pisten.
Obs, det står Rhone-valley, men allt i denna film är från Saas-Almagell.
På andra sidan berget ligger Macugnaga och det går en fin tur från toppen på Macugnaga ner till Saas-Almagell.
Den spetsiga toppen är mkt riktigt Egginer och Mittaghorn den lite bulligare...Visa bilaga 6973
Skulle kunna vara Mittaghorn, med Egginer som sticker fram bakom?
10 min! Bra jobbat "schweizarn"!Abtenau, Salzburger land
Hahah, nej faktiskt inte! Google och tur.10 min! Bra jobbat "schweizarn"!
Du måste ha varit där?
Frutt xD xD xD
Du är ju otrolig! Valde ändå en bild utan 4000 meterstopparna i Berner Oberland som ligger mer till höger, men antar att Triftglaciären (samma namn, men inte samma glaciär som den nära Zermatt) är ganska känd.Melchsee-Frutt