Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Tyvärr fel men jag förstår hur du tänker, inte hel olik utsikt med låga berg och vatten som utsikt.
Inser att det nog inte är så höga berg på andra sidan där. Drog till med det för ett av få ställen i norden jag faktiskt varit på. 80-tal och det enda jag minns är att det var kallt som satan.

Björkliden då?

@STORPOTATEN Kan bara instämma om La Plagne. Har dagstrippat dit ett par gånger från VT, och undantaget gröten precis kring Plagne Centre, och den irriterande flacken i mittenpartiet under Carella-liften är det ett fantastiskt skidområde. Finns några riktiga rökarpister i skogen ner vid bob-banan.
Bild två, är det Inversens upp mot Roche de Mio taget nerifrån svackan?

@STORPOTATEN Kan bara instämma om La Plagne. Har dagstrippat dit ett par gånger från VT, och undantaget gröten precis kring Plagne Centre, och den irriterande flacken i mittenpartiet under Carella-liften är det ett fantastiskt skidområde. Finns några riktiga rökarpister i skogen ner vid bob-banan.
Bild två, är det Inversens upp mot Roche de Mio taget nerifrån svackan?
EDIT...bild två såg jag nu. Nej, berget heter Roc du Becoin och ligger precis ovanför Plagne Centre. Ingen lift dit, så man får knata upp på den. Men finfina åk därifrån.... 🙃

Ny bild nya möjligheter. Topptur den här gången. Namn på synliga toppar i området godkänns eftersom den här toppen är svårhittad :)
Lomogram_2015-02-15_10-03-58-PM.jpg

Gissa en av en kvarts miljon toppar i Norge 🇳🇴... Ungefär som att gissa på skogssjöar i Sverige! Pass. :)

Här kommer en bild från 60-talet. Vad heter området? närmaste skidorten?
Skärmavbild 2021-02-04 kl. 20.05.13.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp