larchii
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Gesundaberget
Tyvärr fel men jag förstår hur du tänker, inte hel olik utsikt med låga berg och vatten som utsikt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gesundaberget
Stora blåsjøn
Inser att det nog inte är så höga berg på andra sidan där. Drog till med det för ett av få ställen i norden jag faktiskt varit på. 80-tal och det enda jag minns är att det var kallt som satan.Tyvärr fel men jag förstår hur du tänker, inte hel olik utsikt med låga berg och vatten som utsikt.
Gråkallen är helt rätt!! Grattis och bra jobbatGråkallen?
EDIT...bild två såg jag nu. Nej, berget heter Roc du Becoin och ligger precis ovanför Plagne Centre. Ingen lift dit, så man får knata upp på den. Men finfina åk därifrån....@STORPOTATEN Kan bara instämma om La Plagne. Har dagstrippat dit ett par gånger från VT, och undantaget gröten precis kring Plagne Centre, och den irriterande flacken i mittenpartiet under Carella-liften är det ett fantastiskt skidområde. Finns några riktiga rökarpister i skogen ner vid bob-banan.
Bild två, är det Inversens upp mot Roche de Mio taget nerifrån svackan?
….. och så himla "piggiga" e di junte hellårr didär kullarna poo bilden...Gissa en av en kvarts miljon toppar i Norge... Ungefär som att gissa på skogssjöar i Sverige! Pass.
![]()
Sant. Men det är väl å andra sidan bara en indikation på att vi behöver bege oss lite västerut och upptäcka nya jaktmarker?….. och så himla "piggiga" e di junte hellårr didär kullarna poo bilden...
För svårt för mig...
Fast sluttningen ser läcker ut!![]()
9 mil ifrån..Nu gissas det hejvilt men kan det vara så att Galdöpiggen gömmer sig någonstans däribland molnen.
Absolut!Sant. Men det är väl å andra sidan bara en indikation på att vi behöver bege oss lite västerut och upptäcka nya jaktmarker?![]()
Har tagit bort bilderna så att du slipper reta dig på dem...Är det inte bättre att du skapar en ny tråd med ställen du skulle besöka än att lägga massa bilder i denna tråd som inte har här att göra?
Bilvägen eller fågelvägen?9 mil ifrån..
Breheimen
Trollkyrkja