Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

20170614_093950.jpg

Då vill jag veta i vilken bergskedja denna traktor står?

Ok, fortsätter på temat sommarbilder. Här vill jag ha namnet på orten som vi befinner oss i. Extra bonus om man tar namnet på kyrkan (som ligger till höger, utanför bilden).
PS: Den först tänkta bilden visade sig bli för lätt, så denna får duga ..
PPS: Tänkte stämpla ut för dagen, åter i etern vid 07:30 imorn ...Visa bilaga 7451

Ok, fortsätter på temat sommarbilder. Här vill jag ha namnet på orten som vi befinner oss i. Extra bonus om man tar namnet på kyrkan (som ligger till höger, utanför bilden).
PS: Den först tänkta bilden visade sig bli för lätt, så denna får duga ..
PPS: Tänkte stämpla ut för dagen, åter i etern vid 07:30 imorn ...Visa bilaga 7451
Zell am See, Kitzsteinhorn i bakgrunden.
Bilden kan också vara tagen från Schüttdorf.
Eller så står du ända framme i Kaprun och har mycket vidvinkel.
Och då borde det vara Pfarrkirche Heilige Margaretha.

Senast ändrad:
Är det inte Pfarrkirche Heilige Margaretha i Kaprun?
Nu brukar det ju vara lite si och så med deltagande i gudstjänster på mina skidresor (är ju inte katolik ;)), men med lite research skulle det kunna vara Pfarrkirche...⛪😇

Först såg jag att du var i Zell am See, och det hade jag inte kunnat ge rätt för, utan det är som du säger Kaprun, som jag letade efter. Bonuspoängen fick du med dig också eftersom det mycket riktigt är utanför Pfarrkirche Heilige Margaretha, som bilden är tagen.
Kompletterar även med den tidigare tänkta bilden, där jag gett rätt för såväl ort, Kaprun, som sjö, Klamsee (Klamsee ledersedan ner till Sigmund-Thun Gorge, som är är vacker att vandra i när det är 30+ i luften..

38761789_10155440102562714_8849873275543617536_n.jpg

Som en berättelse från Kaprun, så får man kanske dessvärre nämna den tragiska dödsolyckan år 2000, då 115 personer omkom i samband branden i bergbanan, Gletscherbahn 2:

@PisteCarver: Bra jobbat, din tur!

Senast ändrad:
Godmorgon,
Har ett möte strax men återkommer med ny bildgåta efter det.
När det gäller ”debatten” om vilka motiv som får vara med, så är allt OK för mig så länge det finns berg eller skidbacke med på bilden. :)
Alla årstider tillåtna!

Godmorgon,
Har ett möte strax men återkommer med ny bildgåta efter det.
När det gäller ”debatten” om vilka motiv som får vara med, så är allt OK för mig så länge det finns berg eller skidbacke med på bilden. :)
Alla årstider tillåtna!
Bara för att du börjar få slut på skid-/snöbilder vid det här laget ;p

Då var det dags för dagens första bildgåta! ☺:coffee:
Här har vi precis stigit av en lift och står bredvid toppstationen och tittar på utsikten.
Vad heter den liften?
Om det behövs kommer fler bilder senare.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp