Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nix nu har du snart rabblar upp alla små byar ner mot Alagna
Rätt Valle dOtro din tur.Otro Dorf?
Så det finns alltså ett Dorf och ett Otro Dorf. Lurigt!Rätt Valle dOtro din tur.
Visst är det Tatra. Det var alltför enkelt. Din tur!Tatranský-op?
Du tog den på en traktor och två små fjuttiga berg i molnen!Tatranský-op?
Zell am See, Kitzsteinhorn i bakgrunden.Ok, fortsätter på temat sommarbilder. Här vill jag ha namnet på orten som vi befinner oss i. Extra bonus om man tar namnet på kyrkan (som ligger till höger, utanför bilden).
PS: Den först tänkta bilden visade sig bli för lätt, så denna får duga ..
PPS: Tänkte stämpla ut för dagen, åter i etern vid 07:30 imorn ...Visa bilaga 7451
Borde det inte vara mer snö på toppen?Zell am See, Kitzsteinhorn i bakgrunden.
Bilden kan också vara tagen från Schüttdorf.
Eller så står du ända framme i Kaprun och har mycket vidvinkel.
Global warming!Borde det inte vara mer snö på toppen?
Jo jag tror dig. Men nu får du klämma namnet på kyrkan också!Global warming!
Tror du inte att @PisteCarver känner igen konturerna av Kitzsteinhorn på på två röda sekunder?![]()
Är det inte Pfarrkirche Heilige Margaretha i Kaprun?Jo jag tror dig. Men nu får du klämma namnet på kyrkan också!![]()
Det är nog inte Pfarrkirche, ser ut som ett litet kapell.
Ja min bild var från platsen nära kyrkogården där vi tror bilden var tagen. Nära din kyrka alltså.
Har alla andra gått och lagt sig?Ja min bild var från platsen nära kyrkogården där vi tror bilden var tagen. Nära din kyrka alltså.
Kunde man gränsa tävlingen på något sett? T. ex. om det inte finns skidor i bilden, så den är ingen bild alls? Skipflicht!Temat med sommarbilder? Vad är det för larv? Snö och skidor f hvte!
Är det inte Pfarrkirche Heilige Margaretha i Kaprun?
Nu brukar det ju vara lite si och så med deltagande i gudstjänster på mina skidresor (är ju inte katolik), men med lite research skulle det kunna vara Pfarrkirche...
✝
![]()
Tvärtom! Temat är ju ”var är bilden tagen?” Kanske dags att bredda lite generelltKunde man gränsa tävlingen på något sett? T. ex. om det inte finns skidor i bilden, så den är ingen bild alls? Skipflicht!
Just Kaprun erbjuder ju åkning andra tider än vintern med så jag skulle argumentera för att det är ett relevant resmål, oavsett årstidKunde man gränsa tävlingen på något sett? T. ex. om det inte finns skidor i bilden, så den är ingen bild alls? Skipflicht!
Bara för att du börjar få slut på skid-/snöbilder vid det här laget ;pGodmorgon,
Har ett möte strax men återkommer med ny bildgåta efter det.
När det gäller ”debatten” om vilka motiv som får vara med, så är allt OK för mig så länge det finns berg eller skidbacke med på bilden.
Alla årstider tillåtna!
Skulle just inflika detta. Tror det blir lättare att hålla liv i leken om alla årstider är okej.Bara för att du börjar få slut på skid-/snöbilder vid det här laget ;p
Nu tycker jag att du var lite o-snäll bara för att jag är bättre på att gissa bilder än på att åka skidor.Bara för att du börjar få slut på skid-/snöbilder vid det här laget ;p
Va, vad är det här? Har du fått gå in på reservbilderna nu?Då var det dags för dagens första bildgåta! ☺
Här har vi precis stigit av en lift och står bredvid toppstationen och tittar på utsikten.
Vad heter den liften?
Om det behövs kommer fler bilder senare.
Visa bilaga 7477
Haha, jag kan ju inte bara lägga in bilder med höga berg - du tar ju dem direkt!Va, vad är det här? Har du fått gå in på reservbilderna nu?![]()