Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Inte Gastein, Sölden eller Kitz.
Champoluc/Staffal, Alpe d'Huez och Hemskedal?? Pretty fakkin far from Österrike.... ☝ :)

Kan det vara Piss??
Nä förresten jag ändrar till Fis(s)...
Piss på dig. Klart det är Fiss, som tillsammans med grannarna Serfaus och Ladis bildar ett ganska så trevligt skidsystem. Men boende är ack så dyrt vad jag erfarit.
Dalen vi ser på bilden heter Urgtal och ligger i ena änden av systemet, och döljer en del trevlig skogsåkning.
@Hawk100 Go Nuts!

39AF2043-8965-4095-B582-2E178CAC4117.jpeg

lite mindre kammar och hängdrivor på det här stället....

Sveriges bästa park in the making?
Nä, faktiskt inte. Gondolen går inte över parken men väl över Älgstråket där bilden är tagen....
Ungefär där bilden är tagen börjar Kläppens markerade randonée-led som lämpligtvis avslutas med en fika på toppstugan innan nedfärd.....
Om man inte istället fortsätter över till Kläppens baksida och käkar egengrillad middag i en av stugorna som finns tillgängliga......
2A172DFD-F5B9-4833-8B64-4C1EAB711243.jpeg

Åsnan påminner om den som brukar stå vid den lilla restaurangen intill pisten vid les centers på väg ner mot Plagne Montalbert i La Plagne!!! Där man får fantastisk ostfondue som man äter ute i solen.....
Bergen däremot känner jag inte igen alls......

La upp en bild till på den vackra byn man passerar. Den är endast bebodd sommartid så när man skidar förbi står den helt öde på vintern. Ni är alla i fel land.

Tillbaka
Topp