Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

För att bjuda in er andra i matchen så lägger jag helt enkelt in en bild med @STORPOTATEN mitt på och hoppas att det ska vara under hans värdighet att gissa på en ort som han så självklart känner till....
För er övriga hoppas jag att det kan vara en nöt att knäcka!! ( Om det inte redan är så att han lagt ut bilder här ifrån??🤔) Jag har ju inte koll på hela den här fantastiska tråden....)
BAB2D6AC-4E57-4004-AB7A-94D71AF1E907.png

För att bjuda in er andra i matchen så lägger jag helt enkelt in en bild med @STORPOTATEN mitt på och hoppas att det ska vara under hans värdighet att gissa på en ort som han så självklart känner till....
För er övriga hoppas jag att det kan vara en nöt att knäcka!! ( Om det inte redan är så att han lagt ut bilder här ifrån??🤔) Jag har ju inte koll på hela den här fantastiska tråden....)
Visa bilaga 7663
Ni hade ju mycket snö i Macugnaga, så jag gissar på den!
Inget annat i bilden att gå på...
PS. Det måste ha varit bra "fluff" när han sjunker så djupt fast han använder vattenskidor... ;)

Snö, sten och granar finns ju på alla skidorter (naja, några saknar granar), det hade varit trevligt med lite mer landskapskonturer så att "skickligheten" får fälla avgörandet... ;)

Nä, nu får du komma med lite nya friska gissningar på denna ort.
Men fler ledtrådar kommer först i morgon för nu väntar JonBlund....

Nu var det ju minst 4* som @PisteCarver efterfrågade så priset är väl sekundärt.
Jag tyckte faktiskt det var prisvärt. Man spar ju in liftkortet samt billigt med sjöpriser på alkohol om man nu orkar med det. Tror jag faktiskt spenderat lika mycket på en vecka "ski around the Rockies" med Langley om man räknar in frikostigt ätande och drickande samt resor och liftkort.
Nu var det ju några år sedan så vet inte om det dragit iväg prismässigt men helt klart något extra upplevelsemässigt jfr med charter.
Svalbard är ju dessutom inrikes norden vad gäller SAS Eurobonus så billigt att ta sig dit.

Senast ändrad:
Det fanns iofs minst två fina 2-stolar t o m i Lech... men de gick mest över trädgränsen.

Mycket och lös snö så kanske inte östra alperna. Påminner om italiensk skog liksom lilla knaggliga knallen. Finns dock en sån lift i Selva. Gissar på det ändå

Senast ändrad:
Stuben. Vaknade just, nästan missade. Det finns ju massor av 2-stolslifter i Österrike.

ooops, jag hann inte ens titta på första bilden innan jag skrev...

Senast ändrad:
För att mannen med radaruppkopplingen ska få något att försöka pejla in antennerna mot kan jag meddela att det i närområdet verkar finnas en topp/toppar som leder tankarna till inre organ i kroppen som bara ungefär hälften av jordens befolkning har......

För att mannen med radaruppkopplingen ska få något att försöka pejla in antennerna mot kan jag meddela att det i närområdet verkar finnas en topp/toppar som leder tankarna till inre organ i kroppen som bara ungefär hälften av jordens befolkning har......
Ok vi letar nu efter ett berg som ser ut som en prostata eller livmoder...

1613379664500.gif

1613379852143.jpeg

Senast ändrad:
PS påminn mig om att radera historien efter bildgoogling på "organ"...

Senast ändrad:
Kan man få se en bild som visar något identifierbart, eller var det dåligt väder hela veckan ni var där? :unsure:
Det är ju @Hawk100 som är lekledare just nu, men jag kan väl säga som så att på gubbresorna stannar vi 1-2 dagar på ett ställe, sedan far vi vidare. På just detta stället var vi endast 1 dag, och det puffade på ganska bra, så även jag är nyfiken på hur det såg ut? :)

Tillbaka
Topp