Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jag gillar ju att finta bort er i fem olika världsdelar 😎 men @Skantz vill tydligen vara kvar i Scandinavien. (Den här blir för lätt för dig @Skantz då får passa).
Här kommer en bild från gårdagens tur. Vilket fjäll?
F09D4161-F776-4C82-95E8-292DE4E813D2.png

Östertoppen
Eller Rekhuvudet är väl där du är och Östertoppen i bakgrunden.

Edit: Du preciserar inte om du frågar efter fjället i bakgrunden eller efter fjället du är på, men jag har nog rätt på båda...;)

Senast ändrad:
Östertoppen
Eller Rekhuvudet är väl där du är och Östertoppen i bakgrunden.

Edit: Du preciserar inte om du frågar efter fjället i bakgrunden eller efter fjället du är på, men jag har nog rätt på båda...;)
föredömligt!
jag hade nöjt mig med Ottfjället men visst är vi på väg upp på Rekhuvudet! (riktigt fin åkning bland fjällbjörkarna ;)
vi får nog välja in @PisteCarver i Scandimaffian (men jag misstänker att nästa bild blir från Österrike...?)

jag räknade med att ni skulle gå på den ;)
men PC visade var skåpet skulle stå
Skuggorna i bilden står 90 grader fel för att det ska kunna vara Mjölkvattfjället... :geek: :geek: :geek: ;)

Jag ska iväg på ett ärende så jag har varken tid att lägga upp eller gissa på bildgåtor just nu.
Eftersom @Kalle_Luzern ångrade att han gav bort sin bildgåta igår, så får du en ny av mig nu.😀
Beam us down to the Alps, Scotty!📡🚀

Oj, oväntat. Tack! :giggle:
Här är en lätt gåta för de invigda... Vad heter det karakteristiska berget i mitten av bilden, och var är bilden tagen? Nog uppenbart att det är söder om Sveg, ytterligare ledtråd: toppen är högre än Kebne
1616171395237.png

Tillbaka
Topp