Skantz
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Inget går opp med tjahkeBerget där borta är Skieledahke och du skidar utför Opmedstjahke?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inget går opp med tjahkeBerget där borta är Skieledahke och du skidar utför Opmedstjahke?
IkkjeBerget där borta är Skieledahke och du skidar utför Jorpetjahke?
Norr om E14Fjällnäs ena sidan...
Ligger väl i Västerbotten? Det är iallafall felDu åker på Ljusfjället och man ser Lasterfjället?
Det är inte i Sösjöfjällen och MjölkvattnetMjlökvattnet ligger norr om E14, men namn på fjällen??
Korrekt Herjedalen ligger sør om E14Då är det inte i Härjedalen?
Ett halvt rätt.Du åker på tjovrehke och blickar ut över Jerikklumpen
Jag tycker att detta ser ganska rätt ut när jag kollar med "spaningsutrustningen"?Du åker på tjovrehke och blickar ut över Jerikklumpen
Rätt berg i bakgrunden men fel skidåkningsfjäll. Din spaningsutrustning visar fel!Jag tycker att detta ser ganska rätt ut när jag kollar med "spaningsutrustningen"?
Hade fel "kalibrering".... du har nog en del zoom i bilden.Rätt berg i bakgrunden men fel skidåkningsfjäll. Din spaningsutrustning visar fel!
Räkna med att det kommer fler "fjäll" - nu måste vi samarbeta för att återta kommandot!Äntligen, oj vad jag ångrat att jag gav bort den...![]()
Det var ett enkelt fjällÄntligen, oj vad jag ångrat att jag gav bort den...![]()
Aaah... man skulle ju ha kollat på den första ozoomade bilden i stället - där framgår allt mycket tydligare!Det var ett enkelt fjäll![]()
Jo, säkert för de invigda. Precis som jag kan rabbla namnet på topparna jag ser här. Skillnaden är att deras namn går att hitta på en vanlig karta, plus att de ser mer olika ut än skären i yttre skärgården...Det var ett enkelt fjäll![]()
Tolkar det som att jag får svara @Ivo ?Jag gillar ju att finta bort er i fem olika världsdelarmen @Skantz vill tydligen vara kvar i Scandinavien. (Den här blir för lätt för dig @Skantz då får passa).
Här kommer en bild från gårdagens tur. Vilket fjäll?Visa bilaga 8753
Den vet jagJag gillar ju att finta bort er i fem olika världsdelarmen @Skantz vill tydligen vara kvar i Scandinavien. (Den här blir för lätt för dig @Skantz då får passa).
Här kommer en bild från gårdagens tur. Vilket fjäll?Visa bilaga 8753
föredömligt!Östertoppen
Eller Rekhuvudet är väl där du är och Östertoppen i bakgrunden.
Edit: Du preciserar inte om du frågar efter fjället i bakgrunden eller efter fjället du är på, men jag har nog rätt på båda...![]()
jag räknade med att ni skulle gå på denMjölkvattsfjället?
Räkhuvudet, i fjällen?Östertoppen
Eller Rekhuvudet är väl där du är och Östertoppen i bakgrunden.
Edit: Du preciserar inte om du frågar efter fjället i bakgrunden eller efter fjället du är på, men jag har nog rätt på båda...![]()
Skuggorna i bilden står 90 grader fel för att det ska kunna vara Mjölkvattfjället...jag räknade med att ni skulle gå på den
men PC visade var skåpet skulle stå