Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Två av två för @RWD :)
Gantrisch-området är riktigt trevligt och nära från Bern där jag bodde i 4,5 år. Vandrade ofta där, finns en "stig" upp till toppen på sydsidan. Tyvärr inte provat via ferratan på ostsidan (går i vänstra väggen i bilden). Från toppen ser man så klart Berns stoltheter Eiger, Mönch och Jungfrau och på klara dagar ända till Weisshorn och Mont Blanc! Om man vrider sig 90 grader på passet kan man se Schreckhorn, nordligaste 4000-meterstoppen i Europa.
Man kan även göra en fin kammvandring till Stockhorn härifrån.
Bonus är att körningen upp till passet är riktigt rolig. ;)

Då testar vi denna bild
Var är vi?
FD8A5EF2-3885-43FB-90EA-E2EDA7CF8587.jpeg

Två gissningar. Städjan eller Gaustatoppen?
Gaustablikk helt rätt, tog oss nog inte till toppen dock men en liten bit (Gaustabanen var alltså inte öppnad då)
Det var några år sen och vi tänkte det var nära men resmål över en helg men tog oss nog 8 timmar från Gbg.
Det var en bra bit över -30 grader när vi skulle åka hem och lång kö för att få starthjälp
F2DCDC48-E399-4758-BA56-32F9607D8D50.jpeg
3F4EF8DC-DD00-4C33-95B2-2D8CC40249FF.jpeg

Senast ändrad:
20170525_182418.jpg

Hade varit kul att åka dit någon annan gång. Här kommer ett nytt område. Topp som vi åkte på får rätt. Toppen ligger bakom det ni ser. Åkningen i den nedre delen håller förvånansvärt hög klass. Böljande vad jag kommer ihåg.

Då är det väl nån norsk fjordj-vel... dom går det ju 20 på dussinet av.;)
Dags för mig att checka ut för fredagsmys...🍷🐟

Gaustablikk helt rätt, tog oss nog inte till toppen dock men en liten bit (Gaustabanen var alltså inte öppnad då)
Det var några år sen och vi tänkte det var nära men resmål över en helg men tog oss nog 8 timmar från Gbg.
Det var en bra bit över -30 grader när vi skulle åka hem och lång kö för att få starthjälpVisa bilaga 8763Visa bilaga 8764
Bra skidåk där från toppen hela vägen ner till Rjukan men varianter till intressanta brantåk linjer sista 500 fjm ner i dalen. Vi var ofta dit kring nyår för de hade 3 timmar längre dagar än i Jämtland vid nyår.

Visa bilaga 8766
Hade varit kul att åka dit någon annan gång. Här kommer ett nytt område. Topp som vi åkte på får rätt. Toppen ligger bakom det ni ser. Åkningen i den nedre delen håller förvånansvärt hög klass. Böljande vad jag kommer ihåg.
Tre platser det påminner om som det inte är.
Industri/grustak/skräpigt/sunkigt: Ritsem, Forneset Lyngen, nedanför Sultinden Lyngen.

Kul.
ok svårt att välja bild! men tar denhär.
Vad kan det vara för åk som john klättrar förra året, och som bjöd på lårdjupt majpuder på vägen ner?
IMG_6481.JPG

Bilagor

• IMG_6424.JPG
    IMG_6424.JPG
    273.5 KB · Besök: 89
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp