FilipNorin
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Stockhorn?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra gissning men inte rätt.Stockhorn?
Vi är i voralpen, men inte nära tysk-österrikiska gränsen. Och mycket närmare riktiga hochalpen.Fellhorn-Kanzelwand - Hochvogel
Tackar för komplimangen!vi får nog välja in @PisteCarver i Scandimaffian
Stämmer, berget är Gantrisch. Då kan du nog lätt gissa var bilden är tagen också.Gantrisch
Gaustablikk helt rätt, tog oss nog inte till toppen dock men en liten bit (Gaustabanen var alltså inte öppnad då)Två gissningar. Städjan eller Gaustatoppen?
Bra skidåk där från toppen hela vägen ner till Rjukan men varianter till intressanta brantåk linjer sista 500 fjm ner i dalen. Vi var ofta dit kring nyår för de hade 3 timmar längre dagar än i Jämtland vid nyår.Gaustablikk helt rätt, tog oss nog inte till toppen dock men en liten bit (Gaustabanen var alltså inte öppnad då)
Det var några år sen och vi tänkte det var nära men resmål över en helg men tog oss nog 8 timmar från Gbg.
Det var en bra bit över -30 grader när vi skulle åka hem och lång kö för att få starthjälpVisa bilaga 8763Visa bilaga 8764
Tre platser det påminner om som det inte är.Visa bilaga 8766
Hade varit kul att åka dit någon annan gång. Här kommer ett nytt område. Topp som vi åkte på får rätt. Toppen ligger bakom det ni ser. Åkningen i den nedre delen håller förvånansvärt hög klass. Böljande vad jag kommer ihåg.
Narvik?Visa bilaga 8766
Hade varit kul att åka dit någon annan gång. Här kommer ett nytt område. Topp som vi åkte på får rätt. Toppen ligger bakom det ni ser. Åkningen i den nedre delen håller förvånansvärt hög klass. Böljande vad jag kommer ihåg.
Närmar sigNarvik?
Bör vara grustaget vid Arneslia-Bruavann. Fult som strykarnesfjellet! vid ballangen
Bra där! Simlefjellet är det. Googlade lite. Gruvan las tydligen ner 2002. Otroligt häftigt när man åker hela vägen ner utmed "gruvbandet" till botten av fjorden. Vi var där i maj/juni så lite snö kvar då.nä simlefjellet, och bilden är från just efter ni åkt förbi sjön?
”domdär orden” är en välkänd skidort i Frankrike.macl jag vet inte vad domdär orden betyder men fjället ligger norr om sveg