Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ja du, grått stenhus med spetsigt tak... Finns nästan inga i alperna? :ROFLMAO:
Sant. Men hur många skidorter i Italien kan stoltsera med en pist där fallhöjden är 1700 meter? Dessutom öster om Aosta. Inte så många.

Rigfugion ligger dock vid slutet av en pist, vars namn påminner om gamla dar, när man var rädd att åka dit i tullen efter alpresorna.
Topparna i bakgrunden av första bilden visar tvillingtoppar, där de är exakt lika höga. Strax under 3000 meter.

Sant. Men hur många skidorter i Italien kan stoltsera med en pist där fallhöjden är 1700 meter? Dessutom öster om Aosta. Inte så många.

Rigfugion ligger dock vid slutet av en pist, vars namn påminner om gamla dar, när man var rädd att åka dit i tullen efter alpresorna.
Uppdaterade emellan för jag hittade stenhuset. ;) Länk
Rifugio Malga Valbiolo
Österrikiska flaggan hjälpte mig mer än texten...

Senast ändrad:
Nu känner jag mig inspirerad av grå stenhus uppe i bergen. Vad heter den här hütten (ja, är en hütte, ingen skulle väl gissa refugio när jag lägger upp bilder vid det här laget ändå?)? Nåt för alla här, en fet grill, fönsterluckor, damer och herrar, glaciär och en topp som skymtar.
1616787042029.png

Det gick ju snabbt för @Hawk100 (y) Tierberglihütte på 2798 möh bredvid Steingletscher. Utgångspunkt för många skid- och alpinklätterturer. Ävern mål för en trevlig via ferrata som nås från Sustenpassvägen, parkera vid Steingletscher hotel.
Mittler Tierberg torde det vara som skymtar till vänster. 3308 möh.

Absolut ...! Behövdes väl inte en någon satellit för den va??
Nja, för back-check.
Det var en väldans massa år sedan jag var i Les Arcs - närmare bestämt när jag fyllde 20 (kabinbanan till Aiguille Rouge fanns i alla fall.

Gjorde ett snabbt inhopp här och såg den här bilden dyka upp - min "specialité-bildgåtetyp" :).
Har precis varit ute och spänt fast skidorna i bilen, måste tyvärr fortsätta packa och har dåligt med tid - och överlåter nästa bildgåta till @Snowgod !

Skulle inte du packa din necessär? Har du dubbelkollat allt? Blandat spolarvätskan? Tänk om du glömmer något! Utan Merinokallingar i Funäs!! Huva! 😳😀
Det ska vara strålande sol och plusgrader i fjällen på söndag! ☀️:cool:⛷️

Många mil och timmar upp i morgon.
Kommer dock att titta till er nån gång då och då - och kommer kanske med några glada heja rop.

God jakt på bildgåtorna och mycket nöje önskar jag er alla!(y)

Kommer dock att titta till er nån gång då och då - och kommer kanske med några glada heja rop.

God jakt på bildgåtorna och mycket nöje önskar jag er alla!(y)
Kör försiktigt, både med bilen och med skidorna! :)
Tur man själv har nära till backen. 😁

God jakt på bildgåtorna och mycket nöje önskar jag er alla!

ser fram emot att höra herr PistCarvers omdöme om fjällen ;)

Jaha, det är det det är! Försökte lista ut men hittade bara några med liknande logo. 🍻
Å andra sidan, senast jag använde ölmärke som ledtråd var det i Südtirol fast ölen var från Allgau... :(
Ja och det bästa vinet i Österreich produceras ganska långt ifrån de bästa backarna... Så jag tror att MrHotDog är smart, tittar på bergen och siktar på skidort snarare än vinort.

Lech?

Snödjup

Tillbaka
Topp