Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ingen har hittat rätt än. Man kommer inte så högt med lift som i Saas-Fee, men högre än i alla andra gissade orter.

La just till en bild till som ledtråd, men behövdes visst inte. Matterhorn med ett snyggt "Bannerwolke" på den i bakgrunden. Fint litet skidområde, Belalp. Högsta T-kroken går till 3117 m och stora ytor. Dessvärre sydvänt så blir snabbt slaskigt även där gondolen kommer upp på drygt 2000m framåt mars.
@STORPOTATEN härnäst då. :)

La just till en bild till som ledtråd, men behövdes visst inte. Matterhorn med ett snyggt "Bannerwolke" på den i bakgrunden. Fint litet skidområde, Belalp. Högsta T-kroken går till 3117 m och stora ytor. Dessvärre sydvänt så blir snabbt slaskigt även där gondolen kommer upp på drygt 2000m framåt mars.
@STORPOTATEN härnäst då. :)
Monte Leone kände jag ju igen och sen var det bara att ta ut vinkeln samt ta hänsyn till lilla kullen framför. Belalp har funnits på radarn ett tag, men har tyvärr aldrig blivit av. Men 2022, då jevvlar. 😎

Ok, så tre frågor på denna då:
1. Vad heter fjället jag står på?
2. Vad heter klumpen rakt framför näsan?
3. Sjön till höger har två namn, vilka då?

1616873763631.png

Då är vi i mål. Inte Lac Leman alltså. 😉
Jag står på Helags med ståtliga Predikstolen framför mig och Sylsjön/Nedalssjön till höger.
Återigen den där @Kalle_Luzern , han är för jävlig nu. 👌
Nej, nej! @Ivo ska ha äran!
Lac Leman var skämt så klart med namn på franska och tyska, men norr om Genevesjön finns ju lite såna där kullar...

Ivo gjorde grovjobbet, men lämnade målet vidöppet. Kan man inte göra bland alla huggormar här. ☝️😄
ja, du fintade till det med att kräva två namn på sjön (annars hade jag nog dragit `nedalsjön ur minnet) men nu började jag kolla på fjällkartan och där stod bara Sylsjön. sen blir man så stressad av alla huggormar här (särskilt när man lagt upp bollen...)

men jag tackar den nobla @Kalle_Luzern och lägger strax upp en bild. Man hade ju gärna kört på Titlis imorgon, men man får nöja sig med Åre imorgon...

bra där (eller har du fuskat och kollat på min Facebook?)
Renfjället är ju väldigt poppis bland toppturare, men 99% går över Åresjön och upp på fjället.
här har jag gått upp på andra sidan berget. förvånansvärt bra skogsåkning ner mot Hensjön ;)

ska vi återgå till alperna nu @STORPOTATEN ?
Inte skulle väl jag.... 😘
Ligger och glor på rulle, så @macl kan väl ta nästa?

Snödjup

Tillbaka
Topp