FilipNorin
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Adelboden?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
La just till en bild till som ledtråd, men behövdes visst inte. Matterhorn med ett snyggt "Bannerwolke" på den i bakgrunden. Fint litet skidområde, Belalp. Högsta T-kroken går till 3117 m och stora ytor. Dessvärre sydvänt så blir snabbt slaskigt även där gondolen kommer upp på drygt 2000m framåt mars.Belalp?
Monte Leone kände jag ju igen och sen var det bara att ta ut vinkeln samt ta hänsyn till lilla kullen framför. Belalp har funnits på radarn ett tag, men har tyvärr aldrig blivit av. Men 2022, då jevvlar.La just till en bild till som ledtråd, men behövdes visst inte. Matterhorn med ett snyggt "Bannerwolke" på den i bakgrunden. Fint litet skidområde, Belalp. Högsta T-kroken går till 3117 m och stora ytor. Dessvärre sydvänt så blir snabbt slaskigt även där gondolen kommer upp på drygt 2000m framåt mars.
@STORPOTATEN härnäst då.![]()
Ja, det är det du ska ta reda på @Ivo ...du står på helags
predikstolen rakt fram (det är ett fint åk
men vad heter sjön mer än sylsjön?
Det är väl sjön precis nordväst om denna va?nesjön?
Då är vi i mål. Inte Lac Leman alltså.Nedalsjön
Nej, nej! @Ivo ska ha äran!Då är vi i mål. Inte Lac Leman alltså.
Jag står på Helags med ståtliga Predikstolen framför mig och Sylsjön/Nedalssjön till höger.
Återigen den där @Kalle_Luzern , han är för jävlig nu.![]()
Ivo gjorde grovjobbet, men lämnade målet vidöppet. Kan man inte göra bland alla huggormar här.Nej, nej! @Ivo ska ha äran!
Lac Leman var skämt så klart med namn på franska och tyska, men norr om Genevesjön finns ju lite såna där kullar...
Med den förbannade tidsomställningen, stålblå himmel och puder på Titlis imorrn måste jag strax knoppa in här om jag ska klara att hänga på låset.Ivo gjorde grovjobbet, men lämnade målet vidöppet. Kan man inte göra bland alla huggormar här.![]()
ja, du fintade till det med att kräva två namn på sjön (annars hade jag nog dragit `nedalsjön ur minnet) men nu började jag kolla på fjällkartan och där stod bara Sylsjön. sen blir man så stressad av alla huggormar här (särskilt när man lagt upp bollen...)Ivo gjorde grovjobbet, men lämnade målet vidöppet. Kan man inte göra bland alla huggormar här.![]()
nope. Anaris är högreAnaris?
nope. här är det hudar som gällerSadeln /Åre
bra där (eller har du fuskat och kollat på min Facebook?)Renfjället?
Inte skulle väl jag....bra där (eller har du fuskat och kollat på min Facebook?)
Renfjället är ju väldigt poppis bland toppturare, men 99% går över Åresjön och upp på fjället.
här har jag gått upp på andra sidan berget. förvånansvärt bra skogsåkning ner mot Hensjön
ska vi återgå till alperna nu @STORPOTATEN ?