Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jahapp, det här hade ju varit helt omöjligt om det inte varit för vad jag antar är Finsteraarhorn där borta till höger i bilden.
Och då säger ju vinkeln och avståndet att vi hamnar i dina hemtrakter. Typ. Och där finns ett berg som heter Rigi Kulm på samma höjd som Helags. Lite beroende på karta förstås.
Vi gissar på det.

Jahapp, det här hade ju varit helt omöjligt om det inte varit för vad jag antar är Finsteraarhorn där borta till höger i bilden.
Och då säger ju vinkeln och avståndet att vi hamnar i dina hemtrakter. Typ. Och där finns ett berg som heter Rigi Kulm på samma höjd som Helags. Lite beroende på karta förstås.
Vi gissar på det.
@STORPOTATEN är hemma igen och har spanat helt rätt. Bilden är tagen strax nedanför Rigi Kaltbad (tror jag), men hade bestämt att jag ger rätt för Rigi för det är vad hela massivet går under i folkmun här.
Återigen Berner Alpen borta till höger. Ser Eiger Nordwand rätt tydligt, stora pyramidlika berget längst upp till höger.
Titlis med sitt torn vid toppstationen mitt i bild! Bürgenstock och sjön under molnen.
Och hemtrakter ja, ser Rigi från vardagsrumsfönstret! :giggle:

Senast ändrad:
@STORPOTATEN är hemma igen och har spanat helt rätt. Bilden är tagen strax nedanför Rigi Kaltbad (tror jag), men hade bestämt att jag ger rätt för Rigi för det är vad hela massivet går under i folkmun här.
Återigen Berner Alpen borta till höger, Titlis med sitt torn vid toppstationen mitt i bild! Bürgenstock och sjön under molnen.
Och hemtrakter ja, ser Rigi från vardagsrumsfönstret! :giggle:
Aha... missade tornet och Titlis helt och hållet. Tur då att Finsteraarhorn var med. :)

Det är dags för en PC-fråga. Här har postbussen parkerat med finfin utsikt. Vad heter glaciären som kommer ringlandes i bakgrunden?

1617379009280.png

Aha... missade tornet och Titlis helt och hållet. Tur då att Finsteraarhorn var med. :)

Det är dags för en PC-fråga. Här har postbussen parkerat med finfin utsikt. Vad heter glaciären som kommer ringlandes i bakgrunden?

Visa bilaga 9177
Jag har ett pussel... Postbus på Sustenpass, men fel landsmodell på bussen för att vara där.
Taschachferner kanske?

Tackar för en trevlig bildgåta, tyvärr har jag bara mobilen i handen (ingen satellit spaning) och ska ut och äta, så jag chansar på Alallin Gletscher.
Edit: Liknar lite Lagginhorn i bilden.

20180624_141751.jpg

Var är det här?
Lägger till en bild då det verkar klurigt. Vi är nära en landgräns och här finns en gammal militäranläggning.

2018_0624_08265400.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp