Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, men det här berget verkar vara nästan exakt lika högt som Helags!Helags glaciär
Tänk längre söderut.Alep Pastajekna
Nej, men nu är vi i rätt land. Om du menar Stockberg vid Säntis...Stockberg?
Ja, det menade jag.Nej, men nu är vi i rätt land. Om du menar Stockberg vid Säntis...
@STORPOTATEN är hemma igen och har spanat helt rätt. Bilden är tagen strax nedanför Rigi Kaltbad (tror jag), men hade bestämt att jag ger rätt för Rigi för det är vad hela massivet går under i folkmun här.Jahapp, det här hade ju varit helt omöjligt om det inte varit för vad jag antar är Finsteraarhorn där borta till höger i bilden.
Och då säger ju vinkeln och avståndet att vi hamnar i dina hemtrakter. Typ. Och där finns ett berg som heter Rigi Kulm på samma höjd som Helags. Lite beroende på karta förstås.
Vi gissar på det.
Aha... missade tornet och Titlis helt och hållet. Tur då att Finsteraarhorn var med.@STORPOTATEN är hemma igen och har spanat helt rätt. Bilden är tagen strax nedanför Rigi Kaltbad (tror jag), men hade bestämt att jag ger rätt för Rigi för det är vad hela massivet går under i folkmun här.
Återigen Berner Alpen borta till höger, Titlis med sitt torn vid toppstationen mitt i bild! Bürgenstock och sjön under molnen.
Och hemtrakter ja, ser Rigi från vardagsrumsfönstret!![]()
Jag har ett pussel... Postbus på Sustenpass, men fel landsmodell på bussen för att vara där.Aha... missade tornet och Titlis helt och hållet. Tur då att Finsteraarhorn var med.
Det är dags för en PC-fråga. Här har postbussen parkerat med finfin utsikt. Vad heter glaciären som kommer ringlandes i bakgrunden?
Visa bilaga 9177
Nix, men det är rätt land.Jag har ett pussel... Postbus på Sustenpass, men fel landsmodell på bussen för att vara där.
Taschachferner kanske?
Jajamen det är det. Bussen stod i "dalen" strax nedanför liftststationen och hade således fin utsikt över bergen och Gepatschferner.Gepatschferner? Vi sa ju INTE Schweiz![]()
col d iseranHär satt jag och fnissade lite åt byggfirmans namn medan jag väntade på att få köra över vilket pass?
Visa bilaga 9178
Furka är det! Från Uri mot Wallis, ovanför Tiefenbach. Stozigen Firsten där på vänster sida.Furkapasset
Tack, men nej nej....jag står och grillar!Jag bra chansade bland en lista på 5 pass. Du får gärna ta över @STORPOTATEN pga brist på bilder just nu.....
Fick det inte att stämma 100% med det ljusa där i förgrunden. Bilden tagen ovanför Isola, med Lago di Isola där nere? Dvs italienska sidan av Splügen. Riktigt slamkrypare isf.Det gör det nog en aning. Men vi är inte där.
Det finns mer än en St Bernard...St Bernard?