Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Hmm. Dags att vi brukar allvar och försöker svara på PCs frågor.

Hmm. Dags att vi brukar allvar och försöker svara på PCs frågor.
Jaa, det tycker jag nog....
Jag riskerade ju att få åka hem i paket för att spela in den där videon till er.🤕;)

Har ju fått svaren på fråga 3 och 4 så gör ett försök på 1 & 2:
Lövhusbacken, funäsdalsberget; 316 fhm

Vet inte hur reglerna ligger till om det är ok att gissa två gånger på raken utan att släppa in någon emellan. Men tar en chansning!

Smebacken, 316 fhm bör det vara

Vet inte hur reglerna ligger till om det är ok att gissa två gånger på raken utan att släppa in någon emellan. Men tar en chansning!

Smebacken, 316 fhm bör det vara
Det är alldeles riktigt!
Smebacken kan man identifiera genom att man kör över en bro i övre delen. Pistkartan anger 314 fhm, så 316 får vi anse ligger inom felmarginalen. I början av videon kan man även till vänster se 6-pers-expressen Kåvan.
Bra jobbat, din tur @FMP !

Tack! När resten av forumet gjorde grovjobbet (Obskyr tysk techno är inte min specialitet) var det ju lite klantigt att skjuta i stolpen med öppet mål och säga Lövhusbacken, men glad att returen satt iaf!

Nu blir det betydligt gråare. Vilken skidanläggning är denna bilden tagen i?

IMG_6392.jpeg

Får se om den plockas fort eller om det behövs någon ledtråd för att komma rätt.

Vet inte hur reglerna ligger till om det är ok att gissa två gånger på raken utan att släppa in någon emellan.
Det är mer än ok (eller vad säger ni övriga?) så länge den som ställt bildfrågan har kommenterat ditt närmast föregående inlägg. Vilket PC ju hade gjort. Grattis!

PC, vore tacksam även för en mer sammanfattande beskrivning av dina skidorienterade upplevelser i Skanderna nordväst om Sveg, gärna till tonerna av mindre hälsofarlig musik. ;)

Tack! När resten av forumet gjorde grovjobbet (Obskyr tysk techno är inte min specialitet) var det ju lite klantigt att skjuta i stolpen med öppet mål och säga Lövhusbacken, men glad att returen satt iaf!

Nu blir det betydligt gråare. Vilken skidanläggning är denna bilden tagen i?

Visa bilaga 9224

Får se om den plockas fort eller om det behövs någon ledtråd för att komma rätt.
Mölltal Gletscher

Jaa, det tycker jag nog....
Jag riskerade ju att få åka hem i paket för att spela in den där videon till er.🤕;)
För att inte tala om den mentala hälsan hos stackaren mitt i bild, som förskräckt försvann ner i bäckfåran under bron och såg dig passera högst 0,07 sekunder senare... Hade du din Boombox på högsta volym?
Skojar bara. Ser ut som perfekta backar för en pistcarver! 😀

PC, vore tacksam även för en mer sammanfattande beskrivning av dina skidorienterade upplevelser i Skanderna nordväst om Sveg,
Har skrivit två sammanfattande inlägg i den här tråden:

Tillbaka
Topp