RandoScando
Turtok
Visa din fika!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Topptursfika till en ny nivå då det kommer till mängden energi kontra vikt.Vattendroppe sa:Mandelmassa med dekorativ mandel. 10/10, speciellt med utsikten inräknad.[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/a0900a8de93c6809924f0f96123cde12.jpg[/url]
That’s more like it!Tröttnat på blaskig saft och svettiga ostmackor, här är lösningen.Visa bilaga 9511
Är det Sonfjället i bakgrunden?Tröttnat på blaskig saft och svettiga ostmackor, här är lösningen.Visa bilaga 9511
Har de inte Germknödel?Visa bilaga 16302
Fikar på Folkes i Hemavan, till min förvåning nästan fullsatt när jag klev in. Det är färre folk i backen... God kaka!
Du får akta dig för att ta upp denna delikatess i den här tråden...
Kanske en ny affärsidé att åka runt i fjällvärlden och sälja ång-baknings-ugnar för Germknödlar?Du får akta dig för att ta upp denna delikatess i den här tråden...
Även baguette bakas med vattenånga så det är nog redan väl utbrett.Kanske en ny affärsidé att åka runt i fjällvärlden och sälja ång-baknings-ugnar för Germknödlar?
Här finns recept på Germknödel:
![]()
Germknödel - Backen mit Christina
www.backenmitchristina.at
Det är tydligt att Germknödel måste introduceras i Sverige.Kaffe och muffin, Platåkåtan Åre. Det var inte gott och dessutom dyrt men jag hade hoppat över lunch så det mesta gick ner ändå.
Visa bilaga 17439
Business ide: vem som börjar importera och sälja germknödel ugnar i Sverige?Det är tydligt att Germknödel måste introduceras i Sverige.![]()
Är du där nere redan? Trodde det var sen påsk som gällde! Ser något bättre ut än pokebowl från Pressbyrån med ljummet kranvatten i sönderdiskat landstingsglas...Blev en stadig fika idag….
Germknödel mit Vanillie-soße und Mohnzucker!
Påsk också….Är du där nere redan? Trodde det var sen påsk som gällde! Ser något bättre ut än pokebowl från Pressbyrån med ljummet kranvatten i sönderdiskat landstingsglas...
Var nere förra veckan så det kommer reportage snart på sajten. Får se hur mycket fika bilder som kommer med =) Germknödel lämnar ingen besviken.Germknödel mit Vanillie-soße und Mohnzucker!
Är ju ingen fika utan en hel måltid.
Är du i Österrike?
Det är du som reser för sällan @fredw !Är du där nere redan? Trodde det var sen påsk som gällde! Ser något bättre ut än pokebowl från Pressbyrån med ljummet kranvatten i sönderdiskat landstingsglas...
Du glömmer väl inte att åka skidor så att du förbrukar alla kalorierna som du trycker i dig?
Blev en käseschnitte en timma senare och på kvällen en ostfondue….Du glömmer väl inte att åka skidor så att du förbrukar alla kalorierna som du trycker i dig?
Den där gräddbakelsen kan ju tävla med en Germknödel!![]()
Min far och faster vet, hur läckert Ovomaltine kan vara! Året var 1945, vi hade varit i krig mot ryssar 6 år. Schweiz skickade osstill Finland några hjälp paket, och i dem fanns också Ovomaltine. De mindes ännu efter 50 år från händelsen, hur bra det smakade. Hoppas behöver vi inte sådana tider för att kunna uppskatta Ovomaltine igen.