STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Då kliver vi upp ett snäpp i höjd och efterfrågar återigen berget och dess höjd.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jajamän, stämmer fint det.Les Rouies 3589 m.
Ser högre ut än vad det är, faktiskt.
Edit: Bilden tagen från Dome de Puy Salié?
Nej tyvärr, men ganska likt.Castor 4228 m?
Det är väl egentligen bara söder om La Grave och vid Chamonix som bergen är så spetsiga.Mkt fina, höga och ngt spetsigare berg runt omkring Les2Alpes.
Nej, fru PC har använt den färgglada jackan på fler ställen än i Zermatt.Då inte heller Pollux, 4092 m?
Snyggt @Kalle_Luzern !Vorderer Brunnenkogel, 3396m? Tagen vid Gletscher Express Bergstation?
Syntes att det var äldre bild, så la inte så stor vikt vid liftar osv eftersom man vet att det ändras över åren.Snyggt @Kalle_Luzern !
Bilden är inte helt lätt eftersom berget till vänster (man ser halva) är Hinterer Brunnenkogel 3440m, och när bilden är tagen fanns det ingen lift upp dit och det var bara orörd glaciär. Nu hade man sett en bred pist hela vägen upp till vänster i bilden.
Men även då hade man i Pitztal Österrikes högsta lift, släpliften Mittelbergjoch 2 som gick upp till 3280m. Den är skrotad sedan länge (kanske har den monterats ner och skickats till Åre?).
Din tur @Kalle_Luzern !
Snabbt jobbat! Svårt att veta var man ska lägga nivån. Var inne på att censurera Uris kantonsvapen där på hyttan, eller fråga efter namnet på hyttan (inte den namnkunnigaste direkt). Men du hade det nog tagit det med Bristen ändå? Huvuddalen heter för övrigt Urner Reusstal.Snygg bild mot Bristen över Maderanertal.
Jag tror jag har fyllt dagens kvot nu....Snabbt jobbat! Svårt att veta var man ska lägga nivån. Var inne på att censurera Uris kantonsvapen där på hyttan, eller fråga efter namnet på hyttan (inte den namnkunnigaste direkt). Men du hade det nog tagit det med Bristen ändå? Huvuddalen heter för övrigt Urner Reusstal.
Här Bristen från NO, hade med bild från NV i en egen gåta.
Intressant om den här vandringen: siktades varg här morgonen efter jag varit där!![]()
Riktigt, det är Riepensattel på Schlegeisgletscher.Riepensattel?
Att kolla en snookerfinal kan ju också vara ett projekt som varar över en rätt ansenlig mängd timmar...Vi sätter upp detta på listan över ursäkter för frånvaro: ”kollade snookerfinalen sedan somnade jag”.
PS dessutom oförskämt fint väder och djupblå hög luft på den där bilden. Inga fina moln mot en blygrå himmel som vi har här i Sveriget.
Ja, tog lite tid att fatta varifrån det var taget. Liften i bakgrunden verkar inte stå kvar på det stället längre heller.Riktigt, det är Riepensattel på Schlegeisgletscher.
En lite ovanlig vinkel i Hintertux. Högt upp i bakgrunden ser man delar av Gefrorene Wandspitzen och nerfart 8a (svart), som är riktigt fin att åka när den är välpreppad, vilket det mesta brukar vara i Hintertux.
Din tur @Kalle_Luzern !
Ja, de startade i söndags eftermiddag och blev klara igår kväll. Bäst av 35...Att kolla en snookerfinal kan ju också vara ett projekt som varar över en rätt ansenlig mängd timmar...
När jag pluggade brukade jag och min room-mate ligga hela bakisdagar och kolla Snooker. Sjukt utdraget. Är nåt typiskt brittiskt det där med sporter som tar flera dagar.Ja, de startade i söndags eftermiddag och blev klara igår kväll. Bäst av 35...![]()
Cricket kan vara snäppet värre... en "test match" kan ta fyra dagar eller mer. Lärde mig aldrig uppskatta det, tyvärr.Ja, de startade i söndags eftermiddag och blev klara igår kväll. Bäst av 35...![]()
Det stämmer, den går längre till vänster nuförtiden. Men det är fortfarande en "snigel-sittlift" som man bara åker en gång. Det känns som att halva skiddagen går förlorad när man åker upp i den.Ja, tog lite tid att fatta varifrån det var taget. Liften i bakgrunden verkar inte stå kvar på det stället längre heller.![]()
Hej igen!Cricket kan vara snäppet värre... en "test match" kan ta fyra dagar eller mer. Lärde mig aldrig uppskatta det, tyvärr.
Du måste helt enkelt se lite mer Ronnie O'Sullivan-matcherHej igen!
Flera ämnen samtidigt...
Hittade också på Google att det borde vara Thun Castle.
Begreppet för de längsta (och som alltid minst varierande för en utomstående) cricketmatcherna är just "TEST Match"!
Och sen snooker!? För en oinsatt känns det som trav. Lika varierande. Förstår att du somnar. Är du säker på att de inte sänder samma match varje gång?![]()
Bra, då ”slipper” jag försöka på nästa bildgåta!(Jag har en lista på Medelpads stationer redo för express-googling...)![]()
Nej men jag misstänker att t ex Storpotaten kan den på sina fem fingrar. Han verkar dock inte inloggad just nu så passa på.Har du Trosa skärgård kartlagd också?
Nej, inga ledtrådar, den här kommer att gå fort!Nåväl, ingen station, men på temat "Vilken lift"?
Vilken lift sitter vi i?
Önskas ledtråd (=fler bilder) så kan jag bjuda på det. Hittade en outnyttjad resurs...
Nädå, här skall det inte behövas några ledtrådar. Det är ju uppenbart, men jag låter någon annan ta den....Nåväl, ingen station, men på temat "Vilken lift"?
Vilken lift sitter vi i?
Önskas ledtråd (=fler bilder) så kan jag bjuda på det. Hittade en outnyttjad resurs...