STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Den är ju synnerligen klassisk, men där räcker det med lift till toppen.hahnenkammrennen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den är ju synnerligen klassisk, men där räcker det med lift till toppen.hahnenkammrennen?
Nix.La Grande Motte, south face ?![]()
Kan inte bli mer klassiskt än så, och visst är det Stairway to Heaven!Får inte riktigt till det med liftarna men kan det vara stairway to heaven i verbier?
Klart du tog den snabbt, vi rörde ju oss inte så långt bort! Har för mig att just den dagen var Tete De Payanne målet!Six Blanc.
På väg mot Orsieres? Mt Rogneaux? Tete De Payanne?
Mycket trevlig tur!Klart du tog den snabbt, vi rörde ju oss inte så långt bort! Har för mig att just den dagen var Tete De Payanne målet!
Såg ut som ett fint åk, måste ta mig till Verbier någon gång
Det är inte "bara" skråa från Fortet dit, eller? Måste knalla och/eller klättra lite? Upp genom grytan ovanför Cabane de Tortin?
Japp, uppför grytan är det som gäller. Kan vara riktigt svettigt när solen ligger på där.Det är inte "bara" skråa från Fortet dit, eller? Måste knalla och/eller klättra lite? Upp genom grytan ovanför Cabane de Tortin?
Jajamen, bra spanat! Misstänker det var ett kart-span eftersom toppen i folkmun heter storstolpan? You're up!Storstolpen.?
Trevligt trevligt med en Norge-skalp i bakfickan!Jajamen, bra spanat! Misstänker det var ett kart-span eftersom toppen i folkmun heter storstolpan? You're up!
Han har bra minne Kalle! Hade med toppen tidigare, men då på mig och med annan vinkel. Stor-posören på denna bild är för övrigt @Hawk100 .Le Métailler?
Mindes jag faktiskt inte, eftersom skidorna var på ryggsäcken kollade jag efter SAC-turer med bootning till toppen. Vilken sida av systemet det var tog jag från bilden.Han har bra minne Kalle! Hade med toppen tidigare, men då på mig och med annan vinkel. Stor-posören på denna bild är för övrigt @Hawk100 .
Åket? Brant och trevligt!
Bra gjort!
Bilden är din @Kalle_Luzern
Nej, det här är "bara" 3000+m toppar i bild, inga 4000+m.monte rosa?
Det stämmer, och ser att jag skrev fel ovan. Ca 1000m högre än Pilatus...Det är Gross Windgällen som ligger rakt i linje med Oberalpstock och skymmer denna.
Det är lugnt.... jag vet att det inte finns 3700 meters berg där.Det stämmer, och ser att jag skrev fel ovan. Ca 1000m högre än Pilatus...
Appeninerna?Då dyker vi ner i det gamla arkivet.
Vad heter den lilla "bergskedjan" i bakgrunden?
Visa bilaga 10471
@fredw , du har snart kvalificerat dig för en hedersutmärkelseBildgoogling på storpotatis och klippa funkade sådär…
Visa bilaga 10469
Nej, Appeninerna går genom hela Italien och är ju inte så "liten".Appeninerna?