Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Sonnenkopf/Klostertal?
Rätt svar! Sonnenkopf är ett jätte fint ställe för varje piståkare! Pisterna är bra långt till eftermiddagen, i St. Anton är de uppkörda i två timmar. Men, där är verkligen bara ett fint off pist åk: från toppliften, ni ser i bilden, till andra sidan av berget och ner till byn Klösterle. Och, åket är fruktansvärt, horrible, ett mardröm för brädåkare (allt för mycket gående). Akta er! För skidåkare ett fint och lätt åk.

Om ni letar efter billigt boende i St. Anton, då bo i Klösterle! Därifrån en fri skid bus (10 minuter) till Stuben, en lift upp, ett åk ner, en lift upp, och ni är i Anton!

Din tur @Hawk100

1624995529005.png

Var söder om Sveg är bilden tagen???

Tack! Hittade några vandring kartor, då var det lätt.

Men nu blir det svårt. Ett par år gamla smutsiga (det snöade hela tiden två veckor utan paus) bilder. En liten puder pärla, bara två liftar. Jag hade aldrig tidigare åkt så djupt puder! Vad heter skidområdet?

Bilagor

• thumbnail_GOPR0326.jpg
    thumbnail_GOPR0326.jpg
    20.2 KB · Besök: 69
  • IMG_1857.jpeg
    IMG_1857.jpeg
    159.3 KB · Besök: 62
I första bilden ser ni topliften. Den var skrämmande! En sits stollift, ingen ryggstöd, ingen, vad heter det, säkerhets böj, inga fot stöder!

Det är Seki Onsen javisst! Borde vara äldsta skidområdet i Japan! Hur hittade du @Kalle_Luzern det så snabbt? Det finns flera sådana lifter i Japan ännu.
Jag googlade "small japanese ski resort two lifts", första resultatet (samma som ovan inser jag nu):
:cool:

Tillbaka till försommar. Vad heter hotellet med "egen" bergbana och liftar?
IMG_2098.jpg

Off-day idag, regnar i byn och Bergfex meddelar heavy thunderstorm and snowfall på Gefrorene Wand och på webcam ser det ut som insidan av ett mjölkpaket.
Det blir nysnö i morgon!❄️⛷️

Vad heter då den här sjön?
1625058058265.jpeg

Ja, det är Achensee.

Googlade på BBR ski och fick fram bilder på någon mysko makapär till skidor.:unsure::rolleyes:
Fula som stryk - men är de bra att åka på?

Dags för Nachmittagsjause.🍺🥗

Din tur igen @Kalle_Luzern !
Inte provat dem, men sett dem så klart. Kände på dem i butik någon gång, tunga som fan med tanke på när de kom.

Jag slänger in en topp. Vad heter den markerade?
IMG_0833.png

Tillbaka
Topp