Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rätt svar! Sonnenkopf är ett jätte fint ställe för varje piståkare! Pisterna är bra långt till eftermiddagen, i St. Anton är de uppkörda i två timmar. Men, där är verkligen bara ett fint off pist åk: från toppliften, ni ser i bilden, till andra sidan av berget och ner till byn Klösterle. Och, åket är fruktansvärt, horrible, ett mardröm för brädåkare (allt för mycket gående). Akta er! För skidåkare ett fint och lätt åk.Sonnenkopf/Klostertal?
Helt rätt.Ovanför Champagny en Vanoise?
Det jag tog det på.Helt rätt.
Pisterna i Courchevel syns till höger i bild....
Mycket riktigt! Ovanför Wägitalersee. Topparna heter Diethelm och Turner, lite udda namn på berg.Fluebrig
Richtig!Höllenstein och Schmittenberg?
Hittade husen i skogskanten på kartan, då var det ganska lätt.Richtig!
Taget från bilen vid Juns.
Din tur igen!
Nej, riktigt så enkelt är det inte.Är det helt enkelt bara Joch Pass?
Ja, Juchlipass heter det, mellan Huetstock och Nünalphorn. Är på listan för en vandring... Blir lite höjdmeter upp och ner, så får välja rätt dag.Juchlipass?
Tyckte det såg livsfarligt ut, med beskrivningen ännu värre!I första bilden ser ni topliften. Den var skrämmande! En sits stollift, ingen ryggstöd, ingen, vad heter det, säkerhets böj, inga fot stöder!
Där var kanske 5 meter mycket mjuk lössnö under liften.Tyckte det såg livsfarligt ut, med beskrivningen ännu värre!Vet i fan om jag hade vågat åka...
Det är Seki Onsen javisst! Borde vara äldsta skidområdet i Japan! Hur hittade du @Kalle_Luzern det så snabbt? Det finns flera sådana lifter i Japan ännu.Seki Onsen?
Jag googlade "small japanese ski resort two lifts", första resultatet (samma som ovan inser jag nu):Det är Seki Onsen javisst! Borde vara äldsta skidområdet i Japan! Hur hittade du @Kalle_Luzern det så snabbt? Det finns flera sådana lifter i Japan ännu.
Japp, ovanför Davos med Schiahorn där bakom. Här fotograferat från en liten bit upp på Jakobshorn, man ser järnvägsstationen Davos Platz i förgrunden.Det heter Hotel Schatzalp.
Bra gissning. Faktiskt så bra att det är rätt...Sitter på café i Mayrhofen, men kan väl slänga in en gissning på Colle Sarezza ovanför Champoluc?
Ja, ni står väl vid monumentet för getabocken?
Halvdagsåkning idag???Sitter på café i Mayrhofen, men kan väl slänga in en gissning....
Vad är nu det för ”härskarteknik”?Halvdagsåkning idag???
Du skulle ha köpt ett par BBR istället som funkar både i frusen morgonpist och i eftermidsgsslaskig blötsnö och vattenpölar.....![]()
Inte provat dem, men sett dem så klart. Kände på dem i butik någon gång, tunga som fan med tanke på när de kom.Ja, det är Achensee.
Googlade på BBR ski och fick fram bilder på någon mysko makapär till skidor.
Fula som stryk - men är de bra att åka på?
Dags för Nachmittagsjause.
Din tur igen @Kalle_Luzern !