Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

1985, hur gammal är du egentligen..? jag har aldrig sett någon vattensamlig där på Svartberget som är åkbar. (Däremot figurerade jag i ett pinsamt ztv-klipp då jag kör över vattenpölen nedanför kabinberg iförd endast kalsonger 1 maj -91)

bild kommer snart
Inte det minsta förvånande att du var med i TV bara iklädd kalsonger....
Vi är nog flera som med fasa minns bilden på dig hudande uppför bara iklädd samma plagg av minimal modell.....
Du kanske borde byta ut lavinsonder och spaden i din ryggsäck mot ett par snygga shorts??? 🤔
🤣🤣🤣🤣

Jag går inte in på det faktum att bortom ån på bilden är en av Skånes populäraste nakenbadstrand och att jag brukar bada hitom ån medan du brukar......
😜🤣😉

1625210579395.png

Då säger jag som Kristian Luuk:
Vart är vi på väg???

Inte det minsta förvånande att du var med i TV bara iklädd kalsonger....
Vi är nog flera som med fasa minns bilden på dig hudande uppför bara iklädd samma plagg av minimal modell.....
Du kanske borde byta ut lavinsonder och spaden i din ryggsäck mot ett par snygga shorts??? 🤔
🤣🤣🤣🤣

Jag går inte in på det faktum att bortom ån på bilden är en av Skånes populäraste nakenbadstrand och att jag brukar bada hitom ån medan du brukar......
😜🤣😉
tror du missade #15,217 (med efterföljande kommentarer..)

Tåget är på väg upp i oberalppass?

1985, hur gammal är du egentligen..? jag har aldrig sett någon vattensamlig där på Svartberget som är åkbar.
Antagligen så gammal att minnet sviktar och jag misstagit mig på platsen... men det var där någonstans. Nedanför Svartberget snarare. Kanske längre ner än jag minns. Det var på den tiden de spelade Rick Astley och Level 42 i discot på Sunwing.

Edit: Förtydligande för er ungdomar:

Antagligen så gammal att minnet sviktar och jag misstagit mig på platsen... men det var där någonstans. Nedanför Svartberget snarare. Kanske längre ner än jag minns. Det var på den tiden de spelade Rick Astley och Level 42 i discot på Sunwing.

Edit: Förtydligande för er ungdomar:
Ett måste att se.....

Tack! Jag har trott hittills, att berget heter Titlis och gletschern Steinberg! Nu en bild från after ski! I vilket skidområde väntar vi på buss, och nästa buss, och efter den ännu en bus. Och sen tog vi ännu några öl och schnapps till och väntade på nästa buss? (Varför händer det så varje gång?)
IMG_0818.jpeg

Tack! Jag har trott hittills, att berget heter Titlis och gletschern Steinberg! Nu en bild från after ski! I vilket skidområde väntar vi på buss, och nästa buss, och efter den ännu en bus. Och sen tog vi ännu några öl och schnapps till och väntade på nästa buss? (Varför händer det så varje gång?)Visa bilaga 10802
Är det inte svårt att dricka när man har sina goggles över munnen??🤔

Tack! Jag har trott hittills, att berget heter Titlis och gletschern Steinberg! Nu en bild från after ski! I vilket skidområde väntar vi på buss, och nästa buss, och efter den ännu en bus. Och sen tog vi ännu några öl och schnapps till och väntade på nästa buss? (Varför händer det så varje gång?)

Ja, trodde detsamma först. Steinberg är en bergsformation bredvid Never Sun-åket enligt Swisstopo. Undrar varför just det namnet har fastnat för att beskriva åket...

Fulpmes, Kreuzjochbahn?

Rätt igen! Jag trodde, att den här vore mycket svårare. Skidområdet heter kanske Schlick 2000.
Visade sig att Intersport där är lätt att googla. ;)

Den här kanske överlever lunch. På vilket hotell kan man köra after ski (eller frukost som den här bilden är tagen vid) med den här utsikten? Ledtrådar: delar delvis namn med skidorten, det går inte att ta bussen härifrån för det finns ingen väg på vintern.
006.JPG

Frutt Mountain Resort?
(Kan någon räcka en näsduk till Vattendroppe... och förbered er på nya bilder från mitt källarförråd)

Visa bilaga 10804
Wallander i högform! (y) Fnitterattack hos en viss Narviksbo hade varit nästa ledtråd. :ROFLMAO:
Var där med jobbet för en "off site event", riktigt fint hotell och det samma gäller ju för hela högplatån där. Hette Frutt Lodge då, verkar som de gjort lite re-branding.

Din tur @fredw

Vad heter restaurangen som ligger på piren till vänster i bild?
Ledtråd: Sherlock Holmes har viss association till namnet på restaurangen. Dessutom, kom jag just på, association till den förort där vi befinner oss…

IMG_5645.JPG

Senast ändrad:
Watsons bay fishing club
Det är faktiskt rätt, trots att det var "Doyles on the Beach" på samma pir som jag var ute efter. Hur båda dessa har med Sherlock Holmes att göra får ni fundera på själva...

Turen går till Bgn!

Ja jag vet inte varfør bilden vred sig 90 grader. I telefonen låg den rætt och sen ramlade den. :unsure:

Tillbaka
Topp