Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ireån?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nope. Vi är på fastlandet
Visst är det Tyge å. (Men den blev ju för lätt för dig eftersom vi brukar ses kring den där ån i SkåneTyge å?
Inte det minsta förvånande att du var med i TV bara iklädd kalsonger....1985, hur gammal är du egentligen..? jag har aldrig sett någon vattensamlig där på Svartberget som är åkbar. (Däremot figurerade jag i ett pinsamt ztv-klipp då jag kör över vattenpölen nedanför kabinberg iförd endast kalsonger 1 maj -91)
bild kommer snart
tror du missade #15,217 (med efterföljande kommentarer..)Inte det minsta förvånande att du var med i TV bara iklädd kalsonger....
Vi är nog flera som med fasa minns bilden på dig hudande uppför bara iklädd samma plagg av minimal modell.....
Du kanske borde byta ut lavinsonder och spaden i din ryggsäck mot ett par snygga shorts???
Jag går inte in på det faktum att bortom ån på bilden är en av Skånes populäraste nakenbadstrand och att jag brukar bada hitom ån medan du brukar......
![]()
Antagligen så gammal att minnet sviktar och jag misstagit mig på platsen... men det var där någonstans. Nedanför Svartberget snarare. Kanske längre ner än jag minns. Det var på den tiden de spelade Rick Astley och Level 42 i discot på Sunwing.1985, hur gammal är du egentligen..? jag har aldrig sett någon vattensamlig där på Svartberget som är åkbar.
Helt rätt. På väg från Sedrun mot Andermatt. (Sedan skidåkning tillbaka....)Det är ju Gemsstock där till vänster, så jag gissar på Andermatt.
Nope, bar lätt illamående....
Ett måste att se.....Antagligen så gammal att minnet sviktar och jag misstagit mig på platsen... men det var där någonstans. Nedanför Svartberget snarare. Kanske längre ner än jag minns. Det var på den tiden de spelade Rick Astley och Level 42 i discot på Sunwing.
Edit: Förtydligande för er ungdomar:
![]()
Disco – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Åket är Steinberg, helt riktigt. Söker glaciären.Steinberg?
Så heter den, så klart. Bilden 5 år gammal, tyvärr ser det inte ut så där längre utan klippor i dagen där till vänster.Titlis Gletscher.
Är det inte svårt att dricka när man har sina goggles över munnen??Tack! Jag har trott hittills, att berget heter Titlis och gletschern Steinberg! Nu en bild från after ski! I vilket skidområde väntar vi på buss, och nästa buss, och efter den ännu en bus. Och sen tog vi ännu några öl och schnapps till och väntade på nästa buss? (Varför händer det så varje gång?)Visa bilaga 10802
Tack! Jag har trott hittills, att berget heter Titlis och gletschern Steinberg! Nu en bild från after ski! I vilket skidområde väntar vi på buss, och nästa buss, och efter den ännu en bus. Och sen tog vi ännu några öl och schnapps till och väntade på nästa buss? (Varför händer det så varje gång?)
Rätt igen! Jag trodde, att den här vore mycket svårare. Skidområdet heter kanske Schlick 2000.Ja, trodde detsamma först. Steinberg är en bergsformation bredvid Never Sun-åket enligt Swisstopo. Undrar varför just det namnet har fastnat för att beskriva åket...
Fulpmes, Kreuzjochbahn?
Men det är helt samma med ansiktsmask nuförtiden! Jag har sett, att några har gjort ett hål i masken, så ni kan samma tiden bära mask men också röka och dricka! (Såg några bilder från Ryssland...)Är det inte svårt att dricka när man har sina goggles över munnen??![]()
Visade sig att Intersport där är lätt att googla.Rätt igen! Jag trodde, att den här vore mycket svårare. Skidområdet heter kanske Schlick 2000.
Wallander i högform!Frutt Mountain Resort?
(Kan någon räcka en näsduk till Vattendroppe... och förbered er på nya bilder från mitt källarförråd)
Visa bilaga 10804
God spaning/gissning som tyvärr är fel.Blue Marlin?
Det är faktiskt rätt, trots att det var "Doyles on the Beach" på samma pir som jag var ute efter. Hur båda dessa har med Sherlock Holmes att göra får ni fundera på själva...Watsons bay fishing club