STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Grönvålen uppe vid Tänndalen? Den är nog väldigt svår att se från Ljördal....Grönvålen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Grönvålen uppe vid Tänndalen? Den är nog väldigt svår att se från Ljördal....Grönvålen
Fel håll!Skardfjellet?
Brattfjellet syns inte då dessa tre klumpar ligger framför....från Ljördalen sett.Brattfjellet?
Yeees, Fregn 1006 möh är det! Framför och till höger ligger Björnåsen ca 800 ,möh och längst till höger ligger Slottet/Simlehöa 1047 meter.Är det Fregn? Den rackaren missade jag.
Alla rätt!Låktatjåkkastugan, Sveriges högst belägna fjällstation på 1228 m. Ser ut som att ni kommer väster ifrån, så om ni fortsätter hamnar ni i Björkliden?
Rätt land, men fel ände.Kan det vara floden Inn (som i Graubünden kanske heter Engadin)?
Ja Simme måste det vara. Funderade på den först, men fick inte ihop det - innan jag noterade att Crans Montana hade glaciären där ovanför sig. Och Lenk sitter ihop med Adelboden.Floden "Simme" kanske? (det finns inte många orter i Schweiz som arrangerat både alpina VM och Världscupen)
Glacier de la Plaine Morte ligger ju ovanför Crans-Montana och har avrinning norrut.Ja Simme måste det vara. Funderade på den först, men fick inte ihop det - innan jag noterade att Crans Montana hade glaciären där ovanför sig. Och Lenk sitter ihop med Adelboden.
Najs.
Jajamen, Simme som strax nedanför Simmefälle rinner igenom Lenk im Simmental och sen ner till Thunersee. Övriga ledtrådar bra sammanfattade ovan.Floden "Simme" kanske? (det finns inte många orter i Schweiz som arrangerat både alpina VM och Världscupen)
Nej, det är helt OK att du svarar!Känner mig inte så diskad som vid Reuss häromdagen, så tycker nog det gått länge nog.
Från vänster: Pizzo Rotondo 3192 m och Pizzo Pesciora 3120 m.
Ofta som natt och dag med vädret på andra sidan tunneln ja, därför jag drog till Locarno för ett tag sen. Senaste tiden har de dock fått sin beskärda del av sommarregn även på sydsidan. Och vid (syd-)föhn är det ju tvärtom!Nej, det är helt OK att du svarar!
Jag hade ju klippt bort motorvägen som leder in i Gotthardtunneln, som ju också är språkdelarevs.
, och ofta även väderdelare. Oftast soligt vid södra tunnelmynningen och regn vid den norra.
Och svaret var ju helt korrekt förstås!
Din tur @Kalle_Luzern !
Asch, åkt på ommöbleringstjänst.....tillbaks senare idag hoppas jag...Med både @STORPOTATEN och @Kalle_Luzern aktiva i tråden borde ju den här vara snabbt avklarad....
Annars kommer det som vanligt ledtrådar lite senare.![]()
Är det Melchsee-Frutt månntro?Inte trodde jag att det skulle behövas ledtrådar för den här...
Skidområdet är speciellt, för vid dalstationen är det nästan bara en parkering och ingen by. Varit med några gånger på bild och i text.
Bilden tagen mindre än en mil hemifrån för mig, nedanför träden i framkant ligger en sjö.
Ja, så klart! Ligger i slutet av dalen ovanför Stöckalp.Är det Melchsee-Frutt månntro?
Trevligt trevligt.Ja, så klart! Ligger i slutet av dalen ovanför Stöckalp.
Fotograferat från Lopper, en utlöpare från Pilatus mot Stansstad ovanför Alpnachsee.
Skulle gissa på Åre med tanke på hur det ser ut. Är det inte nått med STF?Då lägger jag upp denna bild. Vad är detta?
Visa bilaga 11054
Det stämmer!Vi la upp en bild samtidigt
Toppstugan Åre?
Ja, om man plattar till berget.Stämmer bra, översta delen är väldigt lik åreskutan tycker jag![]()