Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Då tar vi en lite inzoomad bild men borde inte vara svår. Vad heter den här toppen?
Bilden2.JPG

En annan liten del av den större bild som jag klipper ut ifrån:
Bilden3.JPG

Senast ändrad:
Jajemen, visst är det Aiguille Rouge med dess finfina S-formade ränna i den första bilden (ett kalasåk på typ 2000 fhm). I andra bilden ser vi såklart Grande Casse.

Fotografiet taget från hiken upp till Pointe de la Foglietta i St Foy.

Snygga berg! Vet inte om jag ser insteget till någon ränna... Svettigt åk i början?😅

Nu så, bild från semestern. :cool: Var är bilden tagen?
IMG_3077.JPG

Nu blev det pingis men nu kanske någon annan löser denna.

Jag hängde med dottern och hennes kusiner ut i skogen. Men vilken skidort befinner vi oss i?
bildbild.jpg

Inte ett pip på en timme. Något överraskande, trodde det skulle gå snabbt. :rolleyes:

Ledtråd 1: Jag står på toppstationen i skidorten.
Ledtråd 2: Skidorten har en granne som är väldigt (läs galet) populär.
Ledtråd 3: Skidorten ligger i en av de stora "skid-dalarna" i alperna. Poppis-grannen i en "helt egen" dal...
Ledtråd 4: @Hawk100 är "stammis" på byns billigaste hotell. Känt för sina englasfönster och sängmadrasser, aka "korvbröden". Och därmed blev @Hawk100 bänkad från denna nöt. :cool:
Ledtråd 5: Högsta åkhöjd ligger på dryga 2700.
Ledtråd 6: Man har tämligen bra skogsåkning, och det ligger väldigt bra till för västliga dump.

Senast ändrad:
Jodå, den liften har man åkt upp några gånger. Och en gång fick jag med mig själva bygeln som liftgubben naturligtvis fick tillbaks.

Nu blir det till att plocka fram kikaren Jag söker de två högsta topparna där pilarna pekar.
1629831925853.png

Sitter på en remote place och tittar på mobilen utan några avancerade ”verktyg”, men jag kan väl slå till på Pointe de l’Echelle 3442 m (vänster) och Aiguille du Peclet 3561 m (höger).

Snödjup

Tillbaka
Topp