Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det är inte Grövelsjön, vi är längre norrut.
Liften har varit där sen 70 talet, är ännu i drift (ibland).

Ser ingen Rotmos-sjön... :ROFLMAO: Kan det vara Högrun, nära Stora Bakvattnet och Åkersjön?
Guten Appetit, Kalle! ;)
1631275070945.jpeg

Jag tror den är ungefär 3288?
Och där högg han plötsligt som en hungrig gädda fast han inte gillar höjdfrågor. ;)
Toppen är förstås Gefrorene Wand Spitze, och Gletscherbus 3 passerar alldeles intill. Känns faktiskt som att passagen här är högre än toppstationens 3250 m.
På andra sidan kammen hänger man över ett 1000 meters bråddjup.
Kör på @STORPOTATEN !

Och där högg han plötsligt som en hungrig gädda fast han inte gillar höjdfrågor. ;)
Toppen är förstås Gefrorene Wand Spitze, och Gletscherbus 3 passerar alldeles intill. Känns faktiskt som att passagen här är högre än toppstationens 3250 m.
På andra sidan kammen hänger man över ett 1000 meters bråddjup.
Kör på @STORPOTATEN !
Som en gädda var det!
Då ska vi se vad ni säger om denna, var är vi?

Asch, för att vara en karl som identifierar skidorter genom en liten spricka i berget på andra sidan dalen.....låter du nästan lite pessimistisk.... 😉 :LOL:
Det här kommer gå galant skall du se! (y)
Jag känner nog att jag måste göra ”avbön” även från mitt påstående om La Norma.
Det var tyvärr inte så ”nördigt” extremt som jag sa. Jag tittade på terrängen i bilden, försökte ringa vilken del av Alperna det kunde vara, funderade på vilka ”udda” ställen du har varit på däromkring, kollade in väderstreck och gjorde ett ”nedslag”.
Boom! Träff direkt, lite flax alltså…

Jag känner nog att jag måste göra ”avbön” även från mitt påstående om La Norma.
Det var tyvärr inte så ”nördigt” extremt som jag sa. Jag tittade på terrängen i bilden, försökte ringa vilken del av Alperna det kunde vara, funderade på vilka ”udda” ställen du har varit på däromkring, kollade in väderstreck och gjorde ett ”nedslag”.
Boom! Träff direkt, lite flax alltså…
Kan dock meddela att det är ju faktiskt söder om Sveg..... dessutom norr om Knohult!

Senast ändrad:
Du ser @PisteCarver , med en alert @fredw i tråden går allt plättlätt! På väg upp mot Solklinten en frisk nyårsdag.
Din bild @fredw

Tror jag var i Romme senast typ 2003. Vi bodde i Kupolen i Borlänge, av nån tidning framröstad som mycket ful byggnad.
Var positivt överraskad av Rommes backar. Fint utnyttjat litet berg lagom nära Sthlm där vi då bodde. Enda problemet nu är väl att ganska många har upptäckt det!
Återkommer strax.

1. Varifrån är bilden tagen?
2. Vad heter vattendraget?
3. Vilken plats syns på andra sidan vattendraget?

Svar av typen "norra halvklotet" på fråga 1 och 3 kommer inte att godkännas, men jag kan möjligen vara litet generös.

1631286323753.png

Ja det är förstås rätt! Och visst är det främst Sik som fiskas där. Med en sorts håv. För de oinvigda ska vi kanske förtydliga med att jag står i Sverige och det är Finland på andra sidan. En gång var vi samma land!

Håven går till Storpotentaten.

Kan inte, står på utegymmet och bränner fläsk inför vintern.
@Ivo del Brallo var nästa lika snabb och får bilden. 👍

Tillbaka
Topp