Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kabelvåg "bibliotek"
Guten Appetit, Kalle!Ser ingen Rotmos-sjön...Kan det vara Högrun, nära Stora Bakvattnet och Åkersjön?
Precis vi är i kanten av Skäckerfjällen i den lilla fjällbyn Kolåsen.Kolåsen, vid Äcklingen?![]()
Fick zooma rejält för att se att det fanns en lift där... Bra ledtrådar!Precis vi är i kanten av Skäckerfjällen i den lilla fjällbyn Kolåsen.
Har inget emot rotmos faktiskt.Guten Appetit, Kalle!![]()
Korrekt, Lago della Pi(a)zza.Lago della Piazza.
En liten ”pöl” som inte fanns namngiven på alla kartor.Korrekt, Lago della Pi(a)zza.Uppe på Gotthardpasset, med Ospizio på andra sidan sjön. Bilden från i söndags.
Tillbaka till @PisteCarver
Jag tror den är ungefär 3288?Hur hög är toppen med korset på?
Visa bilaga 11696
Och där högg han plötsligt som en hungrig gädda fast han inte gillar höjdfrågor.Jag tror den är ungefär 3288?
Som en gädda var det!Och där högg han plötsligt som en hungrig gädda fast han inte gillar höjdfrågor.
Toppen är förstås Gefrorene Wand Spitze, och Gletscherbus 3 passerar alldeles intill. Känns faktiskt som att passagen här är högre än toppstationens 3250 m.
På andra sidan kammen hänger man över ett 1000 meters bråddjup.
Kör på @STORPOTATEN !
Ja, den var ju lätt!Som en gädda var det!
Då ska vi se vad ni säger om denna, var är vi?
Asch, för att vara en karl som identifierar skidorter genom en liten spricka i berget på andra sidan dalen.....låter du nästan lite pessimistisk....Ja, den var ju lätt!
Du siktar på nattskiftet redan nu?![]()
Jag känner nog att jag måste göra ”avbön” även från mitt påstående om La Norma.Asch, för att vara en karl som identifierar skidorter genom en liten spricka i berget på andra sidan dalen.....låter du nästan lite pessimistisk....![]()
Det här kommer gå galant skall du se!![]()
Kan dock meddela att det är ju faktiskt söder om Sveg..... dessutom norr om Knohult!Jag känner nog att jag måste göra ”avbön” även från mitt påstående om La Norma.
Det var tyvärr inte så ”nördigt” extremt som jag sa. Jag tittade på terrängen i bilden, försökte ringa vilken del av Alperna det kunde vara, funderade på vilka ”udda” ställen du har varit på däromkring, kollade in väderstreck och gjorde ett ”nedslag”.
Boom! Träff direkt, lite flax alltså…
Du ser @PisteCarver , med en alert @fredw i tråden går allt plättlätt! På väg upp mot Solklinten en frisk nyårsdag.
Du ser @PisteCarver , med en alert @fredw i tråden går allt plättlätt! På väg upp mot Solklinten en frisk nyårsdag.
Din bild @fredw
Ja det är förstås rätt! Och visst är det främst Sik som fiskas där. Med en sorts håv. För de oinvigda ska vi kanske förtydliga med att jag står i Sverige och det är Finland på andra sidan. En gång var vi samma land!
Kan inte, står på utegymmet och bränner fläsk inför vintern.Ja det är förstås rätt! Och visst är det främst Sik som fiskas där. Med en sorts håv. För de oinvigda ska vi kanske förtydliga med att jag står i Sverige och det är Finland på andra sidan. En gång var vi samma land!
Håven går till Storpotentaten.
![]()
Ja, den var lätt (och de flesta vet nog att Välliste räknas till mina "köksfönsterfjäll"). Annars kunde jag lagt in bilden obeskuren- men då hade det blivit löjligt lättTrillevallen?