Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ingen som vaknat…
Kör på den här då.
I vilken skidort är bilden tagen
Och vilken topp till höger så klart
2D12C004-4F83-40EA-915A-5BD4C860C68E.jpeg

Senast ändrad:
Aha, då har du piggnat till efter gårdagens strapatser!;)

Visste ju att du skulle känna igen Omeshorn vid Lech på två röda.
Över till @STORPOTATEN !

PS. Om vädret samarbetar kommer jag nog att få se en skymt av Alperna de närmaste dagarna... behövs ju lite nya bilder! :)
Låg ett bra tag och lurade i sängen och har nu precis avslutat 35 km på cykeln. Så nu är man pigg igen!
Hade ju iofs varit trevligare med 35 km utför på närmsta alptopp...men...får vänta lite med det. Ni får det säkert grymt, oavsett väder.

Då undrar jag vad denna toppen heter.
1633267450650.png

Blev lite fundersam och började fundera på om ni hade sjukt tidigt höstlov i Skaune..:sneaky:
Nä, det är alltid veckan innan allahelgona här, samma i Sthlm?
Vet att Påsklovet skiljer sig en vecka.

Dessutom vill vi ju ha lite ny snö på bergen, det kommer en halvmeter på glaciärerna tis-tor, (även Mayrhofen ska få en 30-40 cm på 2500m) ett par såna omgångar innan månadsskiftet och det kan bli riktigt "nice" (som man säger däruppe hos er ;)).

Nä, det är alltid veckan innan allahelgona här, samma i Sthlm?
Vet att Påsklovet skiljer sig en vecka.

Dessutom vill vi ju ha lite ny snö på bergen, det kommer en halvmeter på glaciärerna tis-tor, (även Mayrhofen ska få en 30-40 cm på 2500m) ett par såna omgångar innan månadsskiftet och det kan bli riktigt "nice" (som man säger däruppe hos er ;)).
Tänkte väl det, jo samma i Sthlm.
Ser faktiskt ut som om dets kall komma en halvmeter även i Hochfügen! Men det hinner nog töa bort innan det blir riktig vinter.

Kom igen nu, ni har en hel skidort att kolla på här. Med en massa gles lärkskog som det ser ut...
Dessutom, det är 26 inlägg kvar till # 20k i denna tråd, vem kniper den äran?

Kom igen nu, ni har en hel skidort att kolla på här. Med en massa gles lärkskog som det ser ut...
Dessutom, det är 26 inlägg kvar till # 20k i denna tråd, vem kniper den äran?
Schweiz-Kalle verkar ha tagit en (antagligen välbehövlig) time-out och jag måste packa, så hjälp nu @STORPOTATEN .
Hans bild är dessutom riktigt snygg och får en att längta efter att spänna på skidorna igen!

Bergen ser lite ”Nassfeld-iga” ut eller i den regionen, men jag står vid spisen, så det är inte en kvalificerad gissning/svar.

Bergen ser lite ”Nassfeld-iga” ut eller i den regionen, men jag står vid spisen, så det är inte en kvalificerad gissning/svar.
Njaa, den här orten ligger norr om "main alpine ridge"...men landet är ju korrekt som jag antydde ovan.
Den verkar klurig denna skidort, har haft med den en gång tidigare, och det tog lång tid och många ledtrådar även då. Blir ju en ledtråd i sig det...

Bläääh.... här var det alldeles för många turister och pistmaskiner i vägen.
Alldeles för riskabelt att åka skidor här.
Upp med liften och snabbt vidare mot högre och friare höjder! :)
Vilken skidort?
1633292775599.png

Tillbaka
Topp