Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ute i regnet och kollar fotbollsmatch så lämnar över till första nyktra att lägga ut nästa bild
Bilden är från Courmayeur och den mäktiga pyramiden heter Grivola.
Se där ja, då har vi Omeshorn med igen, det var ett tag sedan!Vad heter berget med den karakteristiska "bulliga" toppen?
Visa bilaga 12204
Aha, då har du piggnat till efter gårdagens strapatser!Se där ja, då har vi Omeshorn med igen, det var ett tag sedan!![]()
Låg ett bra tag och lurade i sängen och har nu precis avslutat 35 km på cykeln. Så nu är man pigg igen!Aha, då har du piggnat till efter gårdagens strapatser!
Visste ju att du skulle känna igen Omeshorn vid Lech på två röda.
Över till @STORPOTATEN !
PS. Om vädret samarbetar kommer jag nog att få se en skymt av Alperna de närmaste dagarna... behövs ju lite nya bilder!![]()
Så roligt är det tyvärr inte.Ni får det säkert grymt, oavsett väder.
Blev lite fundersam och började fundera på om ni hade sjukt tidigt höstlov i Skaune..Så roligt är det tyvärr inte.
Ensam och ingen skidåkning... bara plikten som kallar...
Men det är alltid härligt att få se bergen igen, och om några veckor är det ju dags "på riktigt"!![]()
Nä, det är alltid veckan innan allahelgona här, samma i Sthlm?Blev lite fundersam och började fundera på om ni hade sjukt tidigt höstlov i Skaune..![]()
Tänkte väl det, jo samma i Sthlm.Nä, det är alltid veckan innan allahelgona här, samma i Sthlm?
Vet att Påsklovet skiljer sig en vecka.
Dessutom vill vi ju ha lite ny snö på bergen, det kommer en halvmeter på glaciärerna tis-tor, (även Mayrhofen ska få en 30-40 cm på 2500m) ett par såna omgångar innan månadsskiftet och det kan bli riktigt "nice" (som man säger däruppe hos er).
Schweiz-Kalle verkar ha tagit en (antagligen välbehövlig) time-out och jag måste packa, så hjälp nu @STORPOTATEN .Kom igen nu, ni har en hel skidort att kolla på här. Med en massa gles lärkskog som det ser ut...
Dessutom, det är 26 inlägg kvar till # 20k i denna tråd, vem kniper den äran?
Äntligen en gissning, tyvärr inte rätt.La cucumelle?
Njaa, den här orten ligger norr om "main alpine ridge"...men landet är ju korrekt som jag antydde ovan.Bergen ser lite ”Nassfeld-iga” ut eller i den regionen, men jag står vid spisen, så det är inte en kvalificerad gissning/svar.
Bjud inte in "vargarna" innan du har kollat in berget!Jag gör en PC och säger påminner om bergen i Obertauern (som jag senast besökte typ 1969)…
Inte rätt, men nu börjar det likna nåt.....Jag gör en PC och säger påminner om bergen i Obertauern (som jag senast besökte typ 1969)…
Så ska det vara och där kom vargen!Steinfeldspitze i Zauchensee.
Jäkkvik är inte rätt.Jäkkvik?
Även Abisko är fel.Abisko?
Klimpfjäll är närmast hittills, men inte rätt.Klimpfjäll?
Inte Kittelfjäll, men närmare än Klimpfjäll,Är det då Kittelfjäll?