PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Hade någon skickat in ett svar med en topp innan kl 18 hade det varit vinst.Trodde SP hade skickat in minst 50 vid det här laget.![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hade någon skickat in ett svar med en topp innan kl 18 hade det varit vinst.Trodde SP hade skickat in minst 50 vid det här laget.![]()
Snyggt! Men fixade han låten också?Då har vi en vinnare.
@Kalle_Luzern som har bidragit med de här bergstopparna:
Grabkogel, Linker Fernerkogel, Rechter Fernerkogel, Mittagskogel, Karleskogel, Karleskopf, Polleskogel, Mutkogel, Innere Schwarze Schneid
Grattis! Din tur att köra en bildgåta.
Nej! Den glömde han ju!Snyggt! Men fixade han låten också?![]()
Nää, nu har jag hittat tillbaks till mitt rätta jag igen!Hells Bells, ACDC. Är säker på att Kalle kunde den, med eller utan Schazam…PCs rykte avseende ”skidmusik” är härmed återupprättat med råge!
Jag har ett par ”jag mötte Lassie” för AC DC men det får bli en annan gång.
Aj då!!! Nu tappade du nog @STORPOTATEN som säsongarkompis……!!!Nää, nu har jag hittat tillbaks till mitt rätta jag igen!
Ajdå, missade att den var del av gåtan... Kände jag så klart igen redan på andra klockslaget.Nej! Den glömde han ju!
Vad gör vi nu?
Tänkte på det, men Titlis har, enligt Wiki, en primärfaktor på fjuttiga 970 meter....Eller är det en luringgåta?
Titlis som du står på är ju över 3200 m och Engelberg ligger väl på 1000 m, så alltså Titlis?
Ja Säntis söker jag så klart! Nummer 13 på listan i alperna trots sina ringa 2503 möh! Säntis syns i fjärran i höger bildkant.Jag slår till på Säntis med 2021 i primärfaktor.?
Gött mos.!Ja Säntis söker jag så klart! Nummer 13 på listan i alperna trots sina ringa 2503 möh! Säntis syns i fjärran i höger bildkant.
Titlis har som sagt inte så hög primärfaktor, höga pass söderut.
Räkningen verkar onekligen oklar, på engelska wiki står det 978 m, på tyska 1014 m!
Din tur @STORPOTATEN
Så rätt som det kan bli. Och kommer man lite närmre ser man tydligt varför berget heter som det gör:Du är på väg ner för skidområde Hochjoch im Montafon, det lilla skidområdet i mitten heter Silbertal, och det högsta berget Rote Wand 2704 m.![]()
Är man väl jämt ändå!Nu måste ni väl bli skidsugna hehe....![]()
Är man väl jämt ändå!![]()
Tur att det snart är helg igen.
Och du klagar på min Tyroler umpa bumpa....Taschachferner? Som börjar... där borta nånstans? Norr om Wildspitze?
Var börjar en glaciär? Långt bortom bergen?
Mittelbergferner är rätt!Gepatschferner?
Edit ändrar till Mittelbergferner
börjar vid... en stor gryta av berg och åsar inkl... Schuchtkogel?
slutar allt längre ovanför Braunschweiger Hütte
Det är godkäntÄr vi i Urke vid Norangsfjorden och ser Slogen i mitten?
Grattis, bingo antar jag. Tro det eller ej men jag var vid grannen Ryssdalsnebba och letade utan att hitta Storgladnebba...Storgladnebba låter ju lovande....
Krävdes en rejäl inzoomning för att namnet skulle dyka upp. Först såg jag endast Ryssdalsnebba. Lite mer Zoom så dök en Litlgladnebba upp. Ytterligare lite zoom så dök Storgladnebba upp också...Grattis, bingo antar jag. Tro det eller ej men jag var vid grannen Ryssdalsnebba och letade utan att hitta Storgladnebba...Var stämmer man Google maps?