[Artikel] Bokrecension Alex Epicure "Och jag gav mig iväg"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tycker ni kan se på film istället för att läsa. Lättare så.

Den här till exempel

Ja, när argumenten tryter är det lättare att ta till förolämpningar :) Ha det fint!

Blev sugen att köpa boken efter läst Heddas recension. Men tyvärr tog författaren bort all nyfikenhet på boken med sina kommentarer. Tar nog istället till mig hans uppmaning: "Eller ut och åk lite skidor. Snö har ni fått. Njut, det är ni värda." Även om det är regn både idag och i morgon är det säkert bättre.

Om jag nu hade någon lust att läsa boken innan försvann den efter att författaren gick loss med klagosången i denna tråd... All reklam är inte bra reklam!

Nä, ja håller med.
Det gick väldigt snabbt att tappa intresset för den boken….!
Utan att ens ha öppnat den!!! 🤮

Samtidigt är det alltid lite roligt när ”skitstövlar” som försökt måla upp en bild av sig själva som sköna sorglösa snubbar som inte behöver ”rätta in sig” i normen och bry sig om övriga samhället visar sitt rätta jag så fort något (eller någon) går dem lite emot…! Vi har sett det förut och kommer förmodligen få se det många gånger även i framtiden…..

Den här till exempel

Eller som jag skrev på en gallskrikande persons sida häromdagen:
”[...] Det handlar däremot om makt och habegär där man faktiskt inte har egna argument för sin sak utan måste tysta sina opponenter.”
Ridå.

Hur mycket har Donald Trump tjänat per dag som president, och vad säger det om hans argument och person?

Den här till exempel

Det var dåligt, bara för att nån inte gillade din bok eller ett stycke i boken, så klassifierar du dom som trögfattade??

Ja, när argumenten tryter är det lättare att ta till förolämpningar :) Ha det fint!

Jasså, hur menar du? Det är en komedi, om ekonomer... Är du ekonom? Eller tog du illa vid dig bara för att det handlade om mentalt handikappade människor?
Var det så att du tyckte jag gjorde anspelningar på något, var det kränkande?

Men vad konstigt då att du och dina vänner anser att ”stryka tipex över hans åsikter” inte är kränkande på något sätt.

Nej vet ni vad. Det är tyvärr så att ni har låst er komplett. Egentligen skulle ni behöva läsa boken, på riktigt och långsamt. Det hade ni mått bra av på samma sätt som jag mådde bra av att få släppa ur mig det. - The Swede who let go - som den heter på engelska.

Läs den.

Kanske får ni då njuta av skidåkning och surfing, på riktigt.

Det var dåligt, bara för att nån inte gillade din bok eller ett stycke i boken, så klassifierar du dom som trögfattade??
Det var en exemplifiering för att bevisa min sak. Om någon anser att ”stryka tipex över hans åsikter” inte på något sett kan tolkas som kränkande eller fel i en recension, hur kan då en enkel komedi anses det?

Jag hoppas du förstår hur jag menar.

Läs vad andra tycker om boken på en seriös boksite, som inte har politiska agendor, verkliga ”freeriders” alltså.

Läs vad andra tycker om boken på en seriös boksite, som inte har politiska agendor, verkliga ”freeriders” alltså.

så klart du tycker det, då 99% av "recensiorer är 5stjärnor av 5 möjliga.

Bra sagt Alex. Kör på!

(Skriver för alla dem som inte vågar skriva vad de tycket på grund av det Georg Orwellska klimatet)

Passar på att be om ursäkt flr mitt slarviga skrivande. Mina fingrar, eller mitt huvud, passar inte små ytor.

Sätt stavas med ä, vsd än autokorrekt anser.

Nu ska jag poppa popcorn och öppna en flaska vin. Passa gärna på att tänka igenom era nästa inlägg lite mer så jag får lite mer att jobba med.

Tack flr underhållningen

Det var en exemplifiering för att bevisa min sak. Om någon anser att ”stryka tipex över hans åsikter” inte på något sett kan tolkas som kränkande eller fel i en recension, hur kan då en enkel komedi anses det?

Jag hoppas du förstår hur jag menar.
kan du inte skilja på sett och sätt så tycker ja att du kan vara lite mer ödmjuk.

Varje vecka får jag flera vänliga meddelanden om min bok från personer i alla åldrar och kön. Det har fortsatt komma sedan jag publicerade i september förra året. Mina böcker säljs via flera olika plattformar, bokinfos distribution till alla digitala bokhandlare är en, sedan har min leverantör en egen där boken är betydligt billigare, och så säljer jag irl via events och liknande. Det har väl blivit ca 350 böcker. Inte mycket men ok med tanke på den snäva målgruppen (i Swe, utomlands är den mer efterfrågad) och att jag debuterar.
varför är du då sur över en(1) resension ?

CF96CFAF-CCD8-4AFA-8B9A-D1C13DA799AF.jpeg

Klart du är sur, då du ber redaktionen på freeride att ta bort recensionen då den var lite negativ enligt dig.

Eller vad menar du med att du vill att de ska ta bort recensionen?

Om du hade läst så hade du sett att jag bad om förståelse för att om en recensent har negativa synpunkter så bör denne kunna stödja dem i insikter om verket. I detta fall har vederbörande tagit fasta på saker som stöter mot personliga åsikter men struntat i sammanhanget. Nej, jag kommer inte från Uppsala, min överlevnadskapsel köptes där, av en person som precis som jag blivit förtryckt och nära på förlorat sina barn för att feminister tar sig frihet att skuldsätta män bara för att de är män... Konstigt att det inte finns omnämnt i recensionen? Passade det inte in i recensentens världsbild?

Jo givetvis, att recensera utan att ha läst grundligt är naturligtvis mycket lättare än att först försöka ta till sig författarens världsbild, och sedan formulera kritik.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp