Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
säg inte att ni ska till Vallåsen?Hemligt hemligt!![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
säg inte att ni ska till Vallåsen?Hemligt hemligt!![]()
Nyfiken i en strut?säg inte att ni ska till Vallåsen?![]()
GaustaVisa bilaga 6102
Var är bilden tagen?
Gausta/gaustatoppenVisa bilaga 6102
Var är bilden tagen?
Ja det finns det ju bara en person som vet....Undrar vad Topp_Ture hade svarat….![]()
Menar du Machu Picchu?Ja det finns det ju bara en person som vet....
Jag slår till med Machapuchare?![]()
Müller-Thurgau suger….Tror att ToppTure och Machu-Potaten redan börjat smutta på nyårets Müller-Thurgau…![]()
Känns lite hårt att dömma ut en hel druvsort så där rakt av... Kan inte komma ihåg att jag druckit något vin gjord på den iofs, blir inte så mycket vitt vin och räkor.Müller-Thurgau suger….![]()
Vi tar det en annan dag, idag är det fest!Känns lite hårt att dömma ut en hel druvsort så där rakt av...
Ligger på kylning.Gott Nytt År! Här blir det mest de tre druvorna från det lilla vinområdet i nordöstra Frankrike...![]()
![]()
Ja, nu är det upp till bevis för dig att både kunna åka skidor och ta bildgåtor samtidigt!Wot!?
Har alla gått på semester, eller är det fortfarande baksmälla här i tråden?
Jag tolkar det som att ni alla gett upp på bilden?Ja, nu är det upp till bevis för dig att både kunna åka skidor och ta bildgåtor samtidigt!
Det har dock sina nackdelar när man blir ”slappad” med en skidhandske i huvudet av frun och får den irriterande frågan: ”Vad, leker du nu igen!”![]()
Du får ta den och lägga upp en färsk bild!Jag tolkar det som att ni alla gett upp på bilden?![]()
Hinner inte, här bjuds på bäss och Ofenkartoffel mit Speck und lauch!Du får ta den och lägga upp en färsk bild!![]()
Jaha!!! Fylleresa som vanligt när du åker till Alperna!!!Hinner inte, här bjuds på bäss och Ofenkartoffel mit Speck und lauch!![]()
Nära (geografiskt), men inte rätt.Klewenalp/Klewenstock?
tänkte jag skulle gissa då uttråkad passade så väl… - misstänkt Covid tvingat oss stanna kvar i stan från planerad åkningNära (geografiskt), men inte rätt.
Niederbauen.Ett par down days här pga vädret, idag har det spruckit upp lite nere i stan iaf. 13 grader nu, kommer inte behöva frysa i helgen...
I cirkeln ligger en toppstation, vad heter den?
Visa bilaga 14707
Niederbauen stämmer bra, med Niederbauen Chulm bakom.Niederbauen.
Bilden tagen från Kleinnaumattweg nere vid sjön i Meggen?
Aha, trodde udden i framkant var Hertenstein vid Weggis (finns många uddar i den där sjön…Bilden som sagt tagen på lunchpromenad, så inte i Meggen. Tribschen Strandbad, Luzern.Udden i framkant till vänster är Meggenhorn.
Korrekt!Tycker mig ana ett oljeborrtorn på den främre spetsen...
Så gissar på Vordere Ölgrubenspitze, 3452 m.
Berget mycket snyggare än namnet som tur är!Korrekt!
Vilka namn på berg i Österrike, ”Främre Oljegruvaspetsen”
Då är det du igen @Kalle_Luzern !
musenalp?Berget mycket snyggare än namnet som tur är!
Då undrar jag var det här är? Liten ledtråd direkt, ja det ligger en liten toppstation där uppe på klippan.
Visa bilaga 14794
Oj, imponerande. Satt och funderade på möjliga ledtrådar.Musenalp?
musenalp?
NejPullinki?
På 8 poäng; orten är kanske mer känd för andra vintersporterMåste briljera med det lilla jag kan… kontrar med en mer kylslagen bild. 10poäng, vart är vi påväg?Visa bilaga 14799
Helt rätt, skickar över bollen åt dig @KalleBackeus
Aj fan! Just kom hem från Ruka i går kväll, vi var där 4 dagar, men jag kände inte bilden!Helt rätt, skickar över bollen åt dig @KalleBackeus