Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

För er som besökt denna lilla haschhydda är det förmodligen enkelt men i vilken skidort ligger den?
DSC_0360.JPG

Det var visst för enkelt. Jag blev så glad när vi kom upp där och man såg havet. Lightversionen av Norge och att skida med fjordar som bakgrund :)
Hade för mig att du håller till i Östergyllen... ;)
Som det ser ut kunde det ju heta Yxplatten lika gärna, men kanske brantar på senare?
Var är den här bilden tagen?
IMG_1962.jpg

Ja där var det rejält platt. Familjebacken gick ett varv runt kullen så den var inte så mycket lutning men huvudbacken lutade på rätt bra. Påminner lite om stora backen i Ramis faktiskt

Hade för mig att du håller till i Östergyllen... ;)
Som det ser ut kunde det ju heta Yxplatten lika gärna, men kanske brantar på senare?
Var är den här bilden tagen?
Visa bilaga 14861
Det är väl den numer välkända Reisend Nollen som sticker upp där va? Då borde det vara Sulzli, kanske övre?

1641571952234.png

Senast ändrad:
Det är väl den numer välkända Reisend Nollen som sticker upp där va? Då borde det vara Sulzli, kanske övre?
Stämmer bra med Reisend Nollen och Sulzli, övre har jag aldrig hört talas om däremot. ;) Mellan Sulz brukar vi kalla det, här i en del de flesta inte hittar till och därför ofta glest mellan spåren.

Tillbaka till Salzburger land, @STORPOTATEN ? :)

Stämmer bra med Reisend Nollen och Sulzli, övre har jag aldrig hört talas om däremot. ;) Mellan Sulz brukar vi kalla det, här i en del de flesta inte hittar till och därför ofta glest mellan spåren.

Tillbaka till Salzburger land, @STORPOTATEN ? :)
Va, har du aldrig kört övre? Jag får komma ner och visa den...startar från toppen av Reisend Nollen... 😉 :ROFLMAO:
1641403184806.png

Jo, vi tar en färsk rökare. Alldeles strax.

Senast ändrad:
Va, har du aldrig kört övre? Jag får komma ner och visa den...startar från toppen av Reisend Nollen... 😉 :ROFLMAO:
Jo, vi tar en färsk rökare. Alldeles strax.
Har kollat på turen till Reissend Nollen, men ser lite väl exponerat och ”spännande” ut. Speciellt som den extra utförsåkningen man får inte är nåt att bli exalterad för.
Men kom gärna förbi och visa vägen! 😆👍🏻

Inga nya modiga förslag alltså. Ny ledtråd i originalinlägget.
Den förra bilden var en stor ledtråd, och den här är ännu större, fast mindre.

Hochkönig, Maria Alm?
Smack sa det bara.
Hochkönig är skidområdet jag var ute efter, och Hochkönig är berget som syns på sista bilden.
Området ligger väldigt lågt, men stället är ett schneeloch tack vare bergsmassivet och får således lite extra snöboost. Snö fanns det men även här skulle de behöva lite mer.
I övrigt väldigt fina pister och man åker upp och nerför bergen i ett vidsträckt område. En effektiv lift upp till toppen och lång pist ner i dalen igen. Det blir väldigt effektiv åkning vilket uppskattas, och hela tiden är mäktiga Hochkönig-massivet närvarande.

Tebaks till @Kalle_Luzern

Smack sa det bara.
Hochkönig är skidområdet jag var ute efter, och Hochkönig är berget som syns på sista bilden.
Området ligger väldigt lågt, men stället är ett schneeloch tack vare bergsmassivet och får således lite extra snöboost. Snö fanns det men även här skulle de behöva lite mer.
I övrigt väldigt fina pister och man åker upp och nerför bergen i ett vidsträckt område. En effektiv lift upp till toppen och lång pist ner i dalen igen. Det blir väldigt effektiv åkning vilket uppskattas, och hela tiden är mäktiga Hochkönig-massivet närvarande.

Tebaks till @Kalle_Luzern
Hann inte se tredje bilden innan jag svarade, men bekräftade min research. ;) Lyckades du fånga ett spöke som tagit rygg på damen i pisten i första bilden för övrigt? 😱 :LOL:

Tillbaka till en somrigare bild, september för 5 år sen... Var hittar man de här bergen?
IMG_0839.JPG

Snödjup

Tillbaka
Topp