MrHotDog
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Visste ju att du snurrade runt Åre så chansade lite. Bild kommer snart.Men nu hittade du fram! Bravo, bilden är din!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Visste ju att du snurrade runt Åre så chansade lite. Bild kommer snart.Men nu hittade du fram! Bravo, bilden är din!
Bestäm dig.Revelstoke eller Whitewater
Helt rätt, vid sidan av en pist ligger en hydda där man kan ta en gratis joint. Kravet var att man inte fick ta det sista i pungen utan alltid lämna lite kvar eller fylla på...Whitewater![]()
Japp, Tsugaikes backcountry erbjuder fin åkning (när förhållandena tillåter).Tsugaike
Japp! Den här är tagen just där. Dock in mot systemet.Japp, Tsugaikes backcountry erbjuder fin åkning (när förhållandena tillåter).
Visa bilaga 14853
Det var visst för enkelt. Jag blev så glad när vi kom upp där och man såg havet. Lightversionen av Norge och att skida med fjordar som bakgrundYxbacken?
Hade för mig att du håller till i Östergyllen...Det var visst för enkelt. Jag blev så glad när vi kom upp där och man såg havet. Lightversionen av Norge och att skida med fjordar som bakgrund![]()
Det är väl den numer välkända Reisend Nollen som sticker upp där va? Då borde det vara Sulzli, kanske övre?Hade för mig att du håller till i Östergyllen...
Som det ser ut kunde det ju heta Yxplatten lika gärna, men kanske brantar på senare?
Var är den här bilden tagen?
Visa bilaga 14861
Stämmer bra med Reisend Nollen och Sulzli, övre har jag aldrig hört talas om däremot.Det är väl den numer välkända Reisend Nollen som sticker upp där va? Då borde det vara Sulzli, kanske övre?
Va, har du aldrig kört övre? Jag får komma ner och visa den...startar från toppen av Reisend Nollen...Stämmer bra med Reisend Nollen och Sulzli, övre har jag aldrig hört talas om däremot.Mellan Sulz brukar vi kalla det, här i en del de flesta inte hittar till och därför ofta glest mellan spåren.
Tillbaka till Salzburger land, @STORPOTATEN ?![]()
Har kollat på turen till Reissend Nollen, men ser lite väl exponerat och ”spännande” ut. Speciellt som den extra utförsåkningen man får inte är nåt att bli exalterad för.Va, har du aldrig kört övre? Jag får komma ner och visa den...startar från toppen av Reisend Nollen...![]()
Jo, vi tar en färsk rökare. Alldeles strax.
Nix, inte Wagrain.Wagrain?
Det är vi inte tyvärr.Är ni i puderparadiset Zauchensee?
Nix.Flachau?
Nein nein.Schwarzes Gondel, aber nicht Flachau? Aber St. Johann dann?
Nej för bövelen. Dit vågar man ju inte åka efter PCs totalsågning av orten. Vem vill liksom åka till en "suckers skiresort"....?Saalbach
Smack sa det bara.Hochkönig, Maria Alm?
Hann inte se tredje bilden innan jag svarade, men bekräftade min research.Smack sa det bara.
Hochkönig är skidområdet jag var ute efter, och Hochkönig är berget som syns på sista bilden.
Området ligger väldigt lågt, men stället är ett schneeloch tack vare bergsmassivet och får således lite extra snöboost. Snö fanns det men även här skulle de behöva lite mer.
I övrigt väldigt fina pister och man åker upp och nerför bergen i ett vidsträckt område. En effektiv lift upp till toppen och lång pist ner i dalen igen. Det blir väldigt effektiv åkning vilket uppskattas, och hela tiden är mäktiga Hochkönig-massivet närvarande.
Tebaks till @Kalle_Luzern