Emmis
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Bittert! Bilden tagen på nyårsafton så torde ännu varit sig liktAj fan! Just kom hem från Ruka i går kväll, vi var där 4 dagar, men jag kände inte bilden!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bittert! Bilden tagen på nyårsafton så torde ännu varit sig liktAj fan! Just kom hem från Ruka i går kväll, vi var där 4 dagar, men jag kände inte bilden!
Jep, vi åkte där mellan klockan 12 och 18. Bra snö omkring Kelo då. Öl, jägermeister och glühwein då och då i Monomesta och Booster.Bittert! Bilden tagen på nyårsafton så torde ännu varit sig likt
11.16 var bilden tagen dvs innan det blev uppkört o eländigt. Gav själv upp ganska tidig eftermiddag pga köerna, folkmängden å de sönderbromsade backarna. Det var inte skoj då längreJep, vi åkte där mellan klockan 12 och 18. Bra snö omkring Kelo då. Öl, jägermeister och glühwein då och då i Monomesta och Booster.
Hoppsan! Var verkligen en vild gissning. Då kör vi på denna nästan rykande färska bild.Helt rätt, skickar över bollen åt dig @KalleBackeus
Det var som f-n! Att du tog den så snabbt är grymt imponerande. Var det för att du kände igen berget, eller var det slutledning baserat på mina andra inlägg? Hur som går det givetvis över till @STORPOTATENPizzo Scalino 3323 möh?
Nej men jag bara chansade på nåt...Det var som f-n! Att du tog den så snabbt är grymt imponerande. Var det för att du kände igen berget, eller var det slutledning baserat på mina andra inlägg? Hur som går det givetvis över till @STORPOTATEN
Nej men jag bara chansade på nåt...
Eller så kanske det berodde på Lärkskogen som ofta betyder Italien, samt att du tidigare lagt upp Mount Disgrace därifrån. Och kanske kanske hjälpte det lite också att du råkade nämna Valmalenco i nån annan tråd.
Baserat på kartan verkar de inte få så mycket kvällssol i Chiesa va?![]()
Mayerhofen?Då ska vi se om jag kan trolla fram något rykande färskt då. Skönt att ha fått fylla på bildförrådet lite.
För att alla skall ha samma chans har jag bott i en by i Salzburgerland senaste veckan, men det bidde INTE Embach, vilket några av er säkert trodde. Jag bokade om lite grann en vecka innan avresa.
Nog tjötat. Vad heter skidområdet?
Visa bilaga 14831
Det är inte Mayrhofen.Mayerhofen?
Det är inte Obertraun.Obertraun?
Det hade blitt en sjujevla dagstripp från Salzburgerland. Nej.Voineasa Rumänien?
Nix, inte det heller.Ahaa! Inte Obertraun, men Obertauern då?
Wildkogel då?Det är inte Mayrhofen.
Vi tänkte likaWildkogel Arena, Smaragdhbahn??
Nu blir jag ju lätt nostalgisk....Då ska vi se om jag kan trolla fram något rykande färskt då. Skönt att ha fått fylla på bildförrådet lite.
För att alla skall ha samma chans har jag bott i en by i Salzburgerland senaste veckan, men det bidde INTE Embach, vilket några av er säkert trodde. Jag bokade nämligen om lite grann en vecka innan avresa.
Nog tjötat. Vad heter skidområdet?
Visa bilaga 14831
Precis, Wildkogel är det. Ett litet trevligt system för familjen med några riktigt sköna pister. Framför allt hela vägen ned till Neukirchen är en rökare.Wildkogel Arena, Smaragdhbahn??
Ingen offpist. Var liksom ingen mening när allt utanför var stenhårt. Regn upp till närmare 3000 m borgade för betong.Vad är det för en ”grön space invader” där nere till höger?
Ingen offpist för dig i veckan då?
Det måste väl ändå ha varit allmän varning i skidområdet?
Med tanke på hur du åker offpist, så tänkte jag att när du väger in på 110 kg matchvikt på morgonen, spänner på de breda laggen och blåser på i 90 knyck nerför pisten, så gäller det nog att flytta på sig om man befinner sig nedanför för dig? Och du är nog då en större fara för omgivningen än vad jag är i pisten?![]()
Nej, inte Fjällgårdsexpressen.Kommer bara på Fjällgårdsexpressen med kåpa...
Inte den heller tyvärr.Väst Express i Vemdalen då?
Inte det heller. Nu ledtråd tillagd.Hemavan Gondol/Telemix?
Inte den heller. Men det stämmer att vi är norr om Sveg...Toppen Express, Lofsdalen?
West Express Hundfjället?Inte den heller. Men det stämmer att vi är norr om Sveg...
Inte den heller. Och den ligger ju dessutom söder om Sveg om jag minns geografin rätt. Och liften som söks har inte heller uppvärmda säten.West Express Hundfjället?
Men nu hittade du fram! Bravo, bilden är din!Duveds linbana