Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Jagar gör man väl i gryningen? ;) Om du menar puder så var det förgäves, men blev några bra åk när dimman hade lyft.

Ånnfjället då?
Ånnfjället är det, och jag står på en av förtopparna vilka ligger en km innan. Fick för mig det var Blåstöten först, men den ligger ju längre bort och bakom.

Surt med åkningen. Vill man ha riktigt bra puder är det ju åkning medan det snöar, eller precis efter innan det börjar packas ihop av vikt och/eller vind.
Men du har säkert haft en mkt bättre dag än jag oavsett! 😄

Ånnfjället är det, och jag står på en av förtopparna vilka ligger en km innan. Fick för mig det var Blåstöten först, men den ligger ju längre bort och bakom.

Surt med åkningen. Vill man ha riktigt bra puder är det ju åkning medan det snöar, eller precis efter innan det börjar packas ihop av vikt och/eller vind.
Men du har säkert haft en mkt bättre dag än jag oavsett! 😄
Inte surt alls, alla dagar på berget bättre än dagar på (hemma-)kontoret. ;) Skönt att vara nästan själv i väldigt bra långa åk, och var lite mjukt för det kom 4-5 cm i ottan. Titlis ligger väldigt exponerat vid vinterstormar som den i veckan, så inte ovanligt att det är sönderblåst så här års. Framåt mars brukar snön falla mer rakt ner samtidigt som många tycker att vintern är över och håller sig borta. (y)

Här en april-bild, vad kallas pisten där bilden är tagen?
1644064334724.png

Inte surt alls, alla dagar på berget bättre än dagar på (hemma-)kontoret. ;) Skönt att vara nästan själv i väldigt bra långa åk, och var lite mjukt för det kom 4-5 cm i ottan. Titlis ligger väldigt exponerat vid vinterstormar som den i veckan, så inte ovanligt att det är sönderblåst så här års. Framåt mars brukar snön falla mer rakt ner samtidigt som många tycker att vintern är över och håller sig borta. (y)

Här en april-bild, vad kallas pisten där bilden är tagen?
Visa bilaga 16140
OS-Guuuuuld!!! 😃
Inte pisten alltså.....

Senast ändrad:
Undrade först, följer inte puckel direkt... :sleep: Har ju tagits en del OS-guld av tjejer man ser i backen då och då. :) ⛷️
Va, puckel som är det roligaste! Att titta på alltså.... :LOL:

Jag säger att Google säger att den heter 5+6 Talabfahrt. Blir det godkänt går bilden vidare till valfri förutom @Kalle_Luzern och @PisteCarver .
Själv skall jag på kalas. 🥳

Va, puckel som är det roligaste! Att titta på alltså.... :LOL:

Jag säger att Google säger att den heter 5+6 Talabfahrt. Blir det godkänt går bilden vidare till valfri förutom @Kalle_Luzern och @PisteCarver .
Själv skall jag på kalas. 🥳
Föredrar störtlopp och Super-G själv, tyvärr 0% chans för svenska medaljer där... Får hejja på schweizarna. :)
Det är ju inte fel, men söker mer specifikt än så. ;) Ha det kul på kalaset! 🥳🍻

Vi får nog sänka svårighetsgraden helt klart. Frågorna måste bli liiiiite lättare. Jag gör ett försök.
Var är bilden tagen??
Visa bilaga 16176
Saalbach!
Visst skulle Saalbach hellre velat vara Courmayeur?🤪:ROFLMAO:

Edit: Och jag har slipat skidor i kväll (innan jag intog en jäst dryck) och de är nu vassa som f-n med en slipvinkel på 87 gr.
Graubünda , ich bin bereit!🎿:)

Habicht då, och Grosser Kartoffelstock? :unsure:;)
En mästare som du borde egentligen få underkänt på det svaret, det heter ju -kopf i Österrike, inte -stock.🤓😆;)
Men eftersom du är svensk-schweizare så får du godkänt.:)

Bild 1 är ju Österrikes fjärde högsta berg Kartoffelkopf 3675 möh, och var helt okänt fram till upptäckten som gjordes här i tråden av vår alldeles egen @STORPOTATEN .
Bild 2 är mycket riktigt Habicht (hök) 3277 möh, som jag då tyckte var passande för @Hawk100 .

Över till @Kalle_Luzern igen!

En mästare som du borde egentligen få underkänt på det svaret, det heter ju -kopf i Österrike, inte -stock.🤓😆;)
Men eftersom du är svensk-schweizare så får du godkänt.:)

Bild 1 är ju Österrikes fjärde högsta berg Kartoffelkopf 3675 möh, och var helt okänt fram till upptäckten som gjordes här i tråden av vår alldeles egen @STORPOTATEN .
Bild 2 är mycket riktigt Habicht (hök) 3277 möh, som jag då tyckte var passande för @Hawk100 .

Över till @Kalle_Luzern igen!
Tyckte det var roligare med -stock, potatismos ju! :ROFLMAO: Hade glömt Kartoffelkopf...

Var är den här tagen?
IMG_0304.jpg

Tillbaka
Topp