Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Naj.Skantztjahke?
Kom igen, knyt ihop den här nu. Om det inte är Blåstöten är det......?Ivo är närmst. Jag trodde först det var Blåstöten......
Ehh...kallare?Trynstöten??![]()
Du får nog behålla nattpasset!!Ehh...kallare?![]()
Ingen stöt, ett fjäll.....Gråstöten?
Jagar gör man väl i gryningen?Ingen stöt, ett fjäll.....
Är inte du och jagar i E-berg idag?
Ånnfjället är det, och jag står på en av förtopparna vilka ligger en km innan. Fick för mig det var Blåstöten först, men den ligger ju längre bort och bakom.Jagar gör man väl i gryningen?Om du menar puder så var det förgäves, men blev några bra åk när dimman hade lyft.
Ånnfjället då?
Inte surt alls, alla dagar på berget bättre än dagar på (hemma-)kontoret.Ånnfjället är det, och jag står på en av förtopparna vilka ligger en km innan. Fick för mig det var Blåstöten först, men den ligger ju längre bort och bakom.
Surt med åkningen. Vill man ha riktigt bra puder är det ju åkning medan det snöar, eller precis efter innan det börjar packas ihop av vikt och/eller vind.
Men du har säkert haft en mkt bättre dag än jag oavsett!![]()
OS-Guuuuuld!!!Inte surt alls, alla dagar på berget bättre än dagar på (hemma-)kontoret.Skönt att vara nästan själv i väldigt bra långa åk, och var lite mjukt för det kom 4-5 cm i ottan. Titlis ligger väldigt exponerat vid vinterstormar som den i veckan, så inte ovanligt att det är sönderblåst så här års. Framåt mars brukar snön falla mer rakt ner samtidigt som många tycker att vintern är över och håller sig borta.
Här en april-bild, vad kallas pisten där bilden är tagen?
Visa bilaga 16140
Undrade först, följer inte puckel direkt...OS-Guuuuuld!!!
Inte pisten alltså.....
Va, puckel som är det roligaste! Att titta på alltså....Undrade först, följer inte puckel direkt...Har ju tagits en del OS-guld av tjejer man ser i backen då och då.
![]()
![]()
Föredrar störtlopp och Super-G själv, tyvärr 0% chans för svenska medaljer där... Får hejja på schweizarna.Va, puckel som är det roligaste! Att titta på alltså....
Jag säger att Google säger att den heter 5+6 Talabfahrt. Blir det godkänt går bilden vidare till valfri förutom @Kalle_Luzern och @PisteCarver .
Själv skall jag på kalas.![]()
Vad? Frida var femte? Och jag spelade 10 euro för Frida!OS-Guuuuuld!!!
Inte pisten alltså.....
Hade nästan gett upp hoppet om att någon skulle orka gå in på hemsidan och kolla.Untertrübsee - Engelberg?
Verbier?Vi får nog sänka svårighetsgraden helt klart. Frågorna måste bli liiiiite lättare. Jag gör ett försök.
Var är bilden tagen??
Visa bilaga 16176
Saalbach!Vi får nog sänka svårighetsgraden helt klart. Frågorna måste bli liiiiite lättare. Jag gör ett försök.
Var är bilden tagen??
Visa bilaga 16176
Nära, men inte rätt!!!Verbier?![]()
![]()
![]()
Saalbach är förmodligen helt rätt!Saalbach!
Visst skulle Saalbach hellre velat vara Courmayeur?
Edit: Och jag har slipat skidor i kväll (innan jag intog en jäst dryck) och de är nu vassa som f-n med en slipvinkel på 87 gr.
Graubünda , ich bin bereit!![]()
Fan. Då ger jag upp.Nära, men inte rätt!!!![]()
WTF!!!!
Det är en bra gissning eftersom de liknar de bergen, men tyvärr inte rätt.Bild 2 Fluchthorn Bild 1 Palinkopf
ordlek?Det är en bra gissning eftersom de liknar de bergen, men tyvärr inte rätt.
De här två topparna har en ”viss connection” till just @Hawk100 och @STORPOTATEN .
Njae, snarare att namnen överensstämmer med ovan nämnda personer.ordlek?
En mästare som du borde egentligen få underkänt på det svaret, det heter ju -kopf i Österrike, inte -stock.Habicht då, och Grosser Kartoffelstock?![]()
Tyckte det var roligare med -stock, potatismos ju!En mästare som du borde egentligen få underkänt på det svaret, det heter ju -kopf i Österrike, inte -stock.
Men eftersom du är svensk-schweizare så får du godkänt.
Bild 1 är ju Österrikes fjärde högsta berg Kartoffelkopf 3675 möh, och var helt okänt fram till upptäckten som gjordes här i tråden av vår alldeles egen @STORPOTATEN .
Bild 2 är mycket riktigt Habicht (hök) 3277 möh, som jag då tyckte var passande för @Hawk100 .
Över till @Kalle_Luzern igen!
Menar du Interlaken? Inte rätt...Interkalen