Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Piz Curvér?
My bad, du tog den blå pisten så klart.Idag är jag petig.
Gåtan är fortfarande öppen.![]()
Såklart!My bad, du tog den blå pisten så klart.![]()
Det beror på, jag har redan hittat det.Den här kanske ger mig nattskiftet, men må så vara.![]()
Är ganska karaktäristisk kedja där om man känner igen den.
Jag lämnar detta som ledtråd.Är ganska karaktäristisk kedja där om man känner igen den.![]()
Satt i andra sektionen, Krienseregg - Fräkmüntegg men det är ju samma lift.2. Mittagsgüpfi eller Mittagüpfi
1. Kriens-Krienseregg
?
Har inte snöat på en månad i Alperna, tyvärr.Ni har båda rätt men som sagt, KaitsuH var först!
Nästan dagsaktuell bild, snögränsen drar sig uppåt i Zillertal.
@fredw är "on a winning streak"!Trittkopf BBQ Station
Du har precis varit en vecka på ett antal olika skidområden i Österrike, du får skaffa en ny smartphone med större bildminne.Varning, börjar få ont om bilder och som ni vet - då går jag ner i min källare... Återkommer!![]()
Grillhofalm
Stig?Vet inte vad PC säger, men jag tror inte att det skulle kvalificera som en "stig" i Skåne!![]()
Om jag minns rätt var värsta biten den sista korta branten ovanför den lilla grässlänten som syns uppe till höger. Var glad vi kunde ta en annan väg ner.Just på dessa ställen brukar jag känna mig ganska så osäker…så har nog inte heller gått på stigen i fråga
Här hemma skulle dessa ha alla sorters staket o dylika säkerhetsanordningar om de ens skulle vara utmärkta som vandringsleder . Gjorde bort oss rejält under de första fotvandringarna i schweiz då man inte förstod vad som utmärker en krävande led ”hur svårt kan de va”. Nu vet jag bättreOm jag minns rätt var värsta biten den sista korta branten ovanför den lilla grässlänten som syns uppe till höger. Var glad vi kunde ta en annan väg ner.![]()
Ja, bra att läsa på lite innan. Finns ju många enkla vägar också. Den här är markerad blå-vit T4.Här hemma skulle dessa ha alla sorters staket o dylika säkerhetsanordningar om de ens skulle vara utmärkta som vandringsleder . Gjorde bort oss rejält under de första fotvandringarna i schweiz då man inte förstod vad som utmärker en krävande led ”hur svårt kan de va”. Nu vet jag bättre
Du är nära men inte rätt...Nu har jag googlat: tror du står där
Okej Bocki alt brächen då?Ja, bra att läsa på lite innan. Finns ju många enkla vägar också. Den här är markerad blå-vit T4.
Du är nära men inte rätt...Haft med bild från Niederbauen Chulm också, senast från T4 stig där med stenbockar i bild.
Ska över 2000 möh faktiskt!Okej Bocki alt brächen då?
Fin sjö måste jag säga! Fast lite partisk som ser den varje dag...Den där flikiga 4-skogs-stads-sjön har man ju sett några gånger nu (även i verkligheten).
Nu har jag fått in rätt vinkel och du står väl på Oberbauenstock.
I bakgrunden mitt i "sjöpasset" syns Weggis, fin ort där jag har varit.