Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ni skämtar om Kartoffelkopf, se här vad som verkligen finns nära Kalles gissning… 🧐😝

1647969068209.jpeg

PCs hjälp inte nog alltså? Ett par ledtrådar till då:
Liften kan jag ta stadsbussen till. Ingen skidåkning från den!
Toppens namn får en att tro att man helst ska äta lunch där när man går förbi, men maten får man ta med själv!

Kalle är generös idag! Tack!

Nedanstående bild är inte tagen av mig utan av en nära anhörig. Hoppas det är ok. Vad heter bergstoppen som dessa glada ungdomar tagit sig upp till?

Senast ändrad:
Ni har båda rätt men som sagt, KaitsuH var först!
Nästan dagsaktuell bild, snögränsen drar sig uppåt i Zillertal.

Ni har båda rätt men som sagt, KaitsuH var först!
Nästan dagsaktuell bild, snögränsen drar sig uppåt i Zillertal.
Har inte snöat på en månad i Alperna, tyvärr.
Men i Zillertal ligger dalbotten på 600 möh, och våren kommer tidigt där.
På sommaren är det ibland 30 gr varmt i Mayrhofen. Uppe i Tuxertal en halvtimme därifrån är det vinter fortfarande.

Tack! Har varit där på sommartiden. Undrar bara, varför har några i bilden splitbrädor? Har de skinnat upp hela vägen från dalstationen? Det är ju ca. 30 minuter att hajka dit från toppliften?
Nästa bilden. I vilken krog åt vi lunch? Mycket bra lunch!
20220301_122422.jpg

De gick upp från Ahorns toppstation. Inte så långt, nej. En blandad trupp där en del bar skidorna på axeln tror jag.

Trittkopf BBQ Station
Zürs är fint. Gissar att den lilla byn har alpernas dyraste medelpris för boende... Man kan hitta en del mänskliga priser i Lech om man bokar i god tid, men inte i Zürs.

Behöver inte gå i källaren, men inte direkt dagsfärsk bild. Var är den här tagen? Söker namnet på ett berg.
IMG_0608.jpg

Bjuder på en bild på stigen som går upp dit också, rekommenderar inte om man har svindel eller om det regnar. 😅
IMG_0600.jpg

Just på dessa ställen brukar jag känna mig ganska så osäker…😅 så har nog inte heller gått på stigen i fråga

Bilagor

• AD953975-06E0-463A-A949-B719327BE1AF.jpeg
    AD953975-06E0-463A-A949-B719327BE1AF.jpeg
    304.6 KB · Besök: 55
Om jag minns rätt var värsta biten den sista korta branten ovanför den lilla grässlänten som syns uppe till höger. Var glad vi kunde ta en annan väg ner. 😅
Här hemma skulle dessa ha alla sorters staket o dylika säkerhetsanordningar om de ens skulle vara utmärkta som vandringsleder . Gjorde bort oss rejält under de första fotvandringarna i schweiz då man inte förstod vad som utmärker en krävande led ”hur svårt kan de va”. Nu vet jag bättre

Nu har jag googlat: tror du står där

Bilagor

• E15457A1-DD90-4359-9A35-3A6C669E1C8A.jpeg
    E15457A1-DD90-4359-9A35-3A6C669E1C8A.jpeg
    289.9 KB · Besök: 38
Här hemma skulle dessa ha alla sorters staket o dylika säkerhetsanordningar om de ens skulle vara utmärkta som vandringsleder . Gjorde bort oss rejält under de första fotvandringarna i schweiz då man inte förstod vad som utmärker en krävande led ”hur svårt kan de va”. Nu vet jag bättre
Ja, bra att läsa på lite innan. Finns ju många enkla vägar också. Den här är markerad blå-vit T4.
Nu har jag googlat: tror du står där
Du är nära men inte rätt... ;) Haft med bild från Niederbauen Chulm också, senast från T4 stig där med stenbockar i bild.

Den där flikiga 4-skogs-stads-sjön har man ju sett några gånger nu (även i verkligheten).:)
Nu har jag fått in rätt vinkel och du står väl på Oberbauenstock.
I bakgrunden mitt i "sjöpasset" syns Weggis, fin ort där jag har varit.

Den där flikiga 4-skogs-stads-sjön har man ju sett några gånger nu (även i verkligheten).:)
Nu har jag fått in rätt vinkel och du står väl på Oberbauenstock.
I bakgrunden mitt i "sjöpasset" syns Weggis, fin ort där jag har varit.
Fin sjö måste jag säga! Fast lite partisk som ser den varje dag... :ROFLMAO:
Waldstätter = kantoner förresten. ;)

Jag stod mycket riktigt på Oberbauenstock och tog bilden. Fin hike, vi tog en liten kabin från Emmetten till Niederbauen, gick en runda till Stockhütte och åkte ner med gondolen som ingår i Klewenalps skidområde.

Tillbaka till @PisteCarver

Här blick ner mot Niederbauen Chulm från toppen.
IMG_0607.jpg

Tillbaka
Topp