Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Var ju tvungen att känna på Sahara-sanden, så var nere en snabbis och sladdade runt lite i Paznaun. :cool:
Ja, det har jag listat ut.:)
Lite orättvist att ett puderfreak som du har haft sån otur med skidföret den här säsongen.:(
Och jag som gammal pistkarvare har på mina resor i nov och feb blivit upprepat belönad med återkommande lass av ”det vita guldet”.:oops:
Ja t o m efter Midsommar fick jag åka lite nysnö offpist.

Men du fick bättrat på solbrännan i alla fall…☀️😎

Ja, det har jag listat ut.:)
Lite orättvist att ett puderfreak som du har haft sån otur med skidföret den här säsongen.:(
Och jag som gammal pistkarvare har på mina resor i nov och feb blivit upprepat belönad med återkommande lass av ”det vita guldet”.:oops:
Ja t o m efter Midsommar fick jag åka lite nysnö offpist.

Men du fick bättrat på solbrännan i alla fall…☀️😎
Ja tyvärr, men det är så det blir när man inte bokar sista minuten. Dock, ser lite mer lovande ut inför nästa vecka nu i alla fall. (y)
1649066638825.png

Ja tyvärr, men det är så det blir när man inte bokar sista minuten. Dock, ser lite mer lovande ut inför nästa vecka nu i alla fall. (y)
Visa bilaga 17759
Ja, jag följer alltid läget i Hintertux (har nog varit där en 15-20 ggr).
Jag var lite orolig för snöläget där för en vecka sedan, behövs ju en bra bas för den årliga sommarskidresan.:)

Jag befriar dig från den här gåtan, Kalle.;)
Den kommer nog annars att ligga uppe länge, eftersom toppen inte finns angiven på de ”vanliga” kartorna.
Mäntliser 2875m.

Om jag har rätt är bildgåtan öppen för valfri aspirant att lägga upp en bild.:)

Jag befriar dig från den här gåtan, Kalle.;)
Den kommer nog annars att ligga uppe länge, eftersom toppen inte finns angiven på de ”vanliga” kartorna.
Mäntliser 2875m.

Om jag har rätt är bildgåtan öppen för valfri aspirant att lägga upp en bild.:)
Sant, dyker inte heller upp på alla kartor... :oops: Granne med Krönten som är något högre och nog mer bekant, den toppen gömmer sig till höger bakom ryggen som går upp i förgrunden. Mäntliser är 2875 m, mao drygt 2400 fhm från tåget till toppen!
Bilden tagen på andra sidan Gotthardtunneln, nära Erstfeld.

Scenen öppen för alla hugade spekulanter då. (y)

92EB496A-DAB6-4C69-93EE-E9C9DD5D805D.jpeg

Jeklar va ni skriver, inga jobb?
Nåja jag tar för mig o lägger upp en selfie från tiden då man inte fotade med telefonen ännu. Var står jag

Tackar! Först tänkte jag, att det är Bundesskidskola i Kitzsteinhorn, men nej. Det är ju Cresta Youla lifthus.

Nu har jag en smutsig bild. Där kan man se 3 enkla och roliga offpiståk, som passar för alla. Vad heter de? (Nummer tre är litet brantare, så kanske inte för nybisar.)
thumbnail_20220228_152829.jpeg

Stämmer bra det! Där man får byta kabin när man åker från Stechelberg till Mürren. Lite kuriosa om den kabinbanan: de två sektionerna är motvikt åt varandra med en kabin på varje sektion. Så de kommer alltid samtidigt till Gimmelwald så klart.

Bergen på andra bilden alltså nästan 4000 m höga, kanske inte ser ut så... :cool:

Över till @kappakomplett

Stämmer bra det! Där man får byta kabin när man åker från Stechelberg till Mürren. Lite kuriosa om den kabinbanan: de två sektionerna är motvikt åt varandra med en kabin på varje sektion. Så de kommer alltid samtidigt till Gimmelwald så klart.

Bergen på andra bilden alltså nästan 4000 m höga, kanske inte ser ut så... :cool:

Över till @kappakomplett
Tackar, jag var i Mürren för över 20 år sedan, svårt att hitta vackrare vyer.

Nu över till något kanske inte helt annorlunda. Antingen kan man säga.
1. Vilken (vilka) skidort som ligger nedanför vyn.
2. Vilket välkänt off-pist åk är vi på väg till.

(Bergen är kanske inte så låga som de ser ut.).

Bilagor

• IMG_0836.jpeg
    IMG_0836.jpeg
    361.6 KB · Besök: 95
Slänger in en vild killgissning helt utan belägg.....
Alagna och Piramide Vincent?

Killgissningar är helt okej här...

Alagna får anses rätt, kanske Champoluc/Staffal är närmare men visst ser vi ut över Monte Rosa Ski i italien. Vi går dock i ett annat land och åket är Schwartztor i Zermatt.

Över till Storpotatisen!

Tillbaka
Topp