STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Var ju tvungen att känna på Sahara-sanden, så var nere en snabbis och sladdade runt lite i Paznaun.Vi har fått ett nytt bildtema: "Potätan i Paznaun".![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var ju tvungen att känna på Sahara-sanden, så var nere en snabbis och sladdade runt lite i Paznaun.Vi har fått ett nytt bildtema: "Potätan i Paznaun".![]()
Mount Doom igen?!Vi har fått ett nytt bildtema: "Potätan i Paznaun".
Ny bildgåta, vad heter berget?
Visa bilaga 17757
Ja, det har jag listat ut.Var ju tvungen att känna på Sahara-sanden, så var nere en snabbis och sladdade runt lite i Paznaun.![]()
Mount Doom?Mount Doom igen?!![]()
![]()
Ja tyvärr, men det är så det blir när man inte bokar sista minuten. Dock, ser lite mer lovande ut inför nästa vecka nu i alla fall.Ja, det har jag listat ut.
Lite orättvist att ett puderfreak som du har haft sån otur med skidföret den här säsongen.
Och jag som gammal pistkarvare har på mina resor i nov och feb blivit upprepat belönad med återkommande lass av ”det vita guldet”.
Ja t o m efter Midsommar fick jag åka lite nysnö offpist.
Men du fick bättrat på solbrännan i alla fall…![]()
Ja, jag följer alltid läget i Hintertux (har nog varit där en 15-20 ggr).Ja tyvärr, men det är så det blir när man inte bokar sista minuten. Dock, ser lite mer lovande ut inför nästa vecka nu i alla fall.
Visa bilaga 17759
Trodde du skulle förstå Mordor-referensen, fick för mig att du startade den?Mount Doom?
Sorry, missade den kopplingen.Trodde du skulle förstå Mordor-referensen, fick för mig att du startade den?![]()
Ja, Piz Toissa 2657m är det jag söker, Piz Curvér ligger nog dolt i molnen längre bak.Till gåtan då. Piz Curvér med Piz Toissa framför?
Sant, dyker inte heller upp på alla kartor...Jag befriar dig från den här gåtan, Kalle.
Den kommer nog annars att ligga uppe länge, eftersom toppen inte finns angiven på de ”vanliga” kartorna.
Mäntliser 2875m.
Om jag har rätt är bildgåtan öppen för valfri aspirant att lägga upp en bild.![]()
Som i landet? Hm näLibanon?
Nej, fel land. Övertygad om att många i tråden besökt ortenHmm, är det på Gemsstock?![]()
Nej, ännu fel landKitzsteinhorn?
Ännu är vi i fel landVal d'Isère?
Nå självklart över till KouvolaCourmayeur
Helt rätt! @STORPOTATEN får nattskiftet.1. Mainplatt
2. Maienwasen
3. Jungbrunntobel
???
Well, nattpasset innebär i detta fallet at jag lägger upp en bild som nattsuddaren @PisteCarver får fundera på, medans jag sussar som en liten bebis.Helt rätt! @STORPOTATEN får nattskiftet.
Och när jag sussat färdigt, har PC funderat och levererat rätt svar, förväntat, enkelt och smidigt.Cimaross
Vid den liftstationen har man suttit och sörplat lite bäss. Kall och god i solen.
Nej, snön hade kommit några dagar innan och man hade inte hunnit öppna ner dit. Man kunde åka ner till mellanstationen.Vid den liftstationen har man suttit och sörplat lite bäss. Kall och god i solen.
Men var är stolarna.....var inte den liften öppen när ni var där?
Rätt svar.Ochsenalm.
2150 m som lägsta punkt, inte illa!Rätt svar.
Ochsenalm på 2150 möh är lägsta punkten i skidområdet Kaunertaler Gletscher.
Över till @Kalle_Luzern !
Stämmer bra det! Där man får byta kabin när man åker från Stechelberg till Mürren. Lite kuriosa om den kabinbanan: de två sektionerna är motvikt åt varandra med en kabin på varje sektion. Så de kommer alltid samtidigt till Gimmelwald så klart.Gimmelwald?
Tackar, jag var i Mürren för över 20 år sedan, svårt att hitta vackrare vyer.Stämmer bra det! Där man får byta kabin när man åker från Stechelberg till Mürren. Lite kuriosa om den kabinbanan: de två sektionerna är motvikt åt varandra med en kabin på varje sektion. Så de kommer alltid samtidigt till Gimmelwald så klart.
Bergen på andra bilden alltså nästan 4000 m höga, kanske inte ser ut så...
Över till @kappakomplett
Slänger in en vild killgissning helt utan belägg.....
Alagna och Piramide Vincent?