Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Här sitter min far och avnjuter sjötunga.
1. Nämn en skidort som återfinns i de snöiga bergen i bakgrunden.
2. Vad heter restaurangen vi sitter på?

Edit : Har tagit bort litet redigeringar.

Senast ändrad:
Kalle var så nära med restaurangen att jag förutsätter att han kan svara även på fråga ett. Vi satt på grannrestaurangen som hette Bitakora. Extremt prisvärd i Roses hamn med de bästa fiskrätterna vi ätit på länge.

Med fin utsikt över snöklädda berg som jag tyvärr aldrig skidat i.

Så Kalle får bestämma om han vill dunka in målpassningen från sig själv och svara på fråga ett eller lämna den öppen… risken är iofs att någon annan hinner före.

Lämnade bollen där på straffpunkten med flit, nu är det ju verkligen öppet mål. Jag ska snart till de snöklädda bergen här nämligen. :cool:⛷️

Är bilden fri? Då passar jag på…
Vad heter åket som syns till vänster i bilden? (Bild från i förrgår)

Bilagor

• 158FC5B6-7AD1-41A8-84BF-16AF26142AA4.jpeg
    158FC5B6-7AD1-41A8-84BF-16AF26142AA4.jpeg
    851.3 KB · Besök: 109
Bilden var inte fri, nej. Kalle svarade korrekt på den återstående delen av frågan för 34 minuter sedan, och jag såg det nu.
Vallter 2000 är ett helt korrekt svar från Kalle som är rättmätig vinnare. En av flera skidorter i östra Pyrenéerna som ses i bild, väl snötäckta i början av april.

Ivo får hejda sig!

Ordet åter till Kalle.

Jochstock Express, Grosse Sulz (eller kanske Mellan iof)
Ja, Mellan som syns även om starten för Stora också är vid repet, 90 grader höger får man åka då.
Hade hoppats på några varv i Mellan idag, men nedanför ca 2350 m var det riktig knäknäckar-snö. Spårat puder med bristande skare på. 😨 Var iaf bättre att komma upp på berget en stund istället för att mögla i hemmakontoret. :LOL: Sol och frisk luft!

Bilden är din @dannedieharder

Tackar tackar. Det var ett tag sedan jag kände att jag hade tid att bevaka en gåta men vågade mig på ett svar idag.

Den här utsikten kan man få när man tar morgonkissen efter en tältnatt. Var är bilden tagen? Fotad i söndags. Som svar räcker det gott med rätt dalgång.

Bild789.jpg

Så här ser dalgången/fjorden ut från den flacka bergsryggen på det fjäll som ligger längst ifrån mig på höger sidan, tältplatsen i den tidigare bilden ligger framför den taggiga toppen till vänster i bild.
Bild788.jpg

Senast ändrad:
Wow, vilken bild.
Känns som att jag passerade där på min resa de senaste dagarna…?

Bilagor

• 45D38A45-ADCB-418C-B41F-8BA12483C826.png
    45D38A45-ADCB-418C-B41F-8BA12483C826.png
    256.3 KB · Besök: 87
vafasn, bruka va sån jäkla fart på denhär tråden så jag bli nervös nu,jag vet ju att jag gissa rätt men dannedieharder verka inte va online.här är nå bilder på kvällsåkning på lappviktind som synns på dannes bildes, azum ski lines nära narvik. det är en liten pannlampslös skidåkare på sista bilden men bara hjälmen och fejset sticker upp ur det bottenlösa pudret.

Bilagor

• IMG_3743.JPG
    IMG_3743.JPG
    583.2 KB · Besök: 100
  • IMG_3745.JPG
    IMG_3745.JPG
    557.9 KB · Besök: 101
  • IMG_3764.JPG
    IMG_3764.JPG
    353.8 KB · Besök: 98
Senast ändrad:
äh vafan jag lägger ut en svinenkel bild, ursäkta mig om jag är otålig.
vart stod jag och fota dethär bilden i fredags på lunchrasten? sans gants au soleil, med en läsk du pum i ryggan, nybakat pan rische och les raisins i käften, påväg till ett dunderåk som kräver en firning, tog två timmar och en kvart upp dit, synns en massa fina klassiska åk, sjukt att det är så jävla tomt på folk här, idag har vi 40 cm finfint puder, ska snöa mer hela veckan. vart är alla skidåkare?? helt ofattbart. ski incroyable, skieurs fous qui sont à la maison.
vart står jag?

Bilagor

• IMG_9668.JPG
    IMG_9668.JPG
    414.3 KB · Besök: 110
Senast ändrad:
Sorry för sen återkoppling men gårdagen blev stökig, livet kom helt enkelt i vägen. Visst har du hittat rätt plats @czklvgn så helt korrekt att du gick vidare med ny gåta.

Kul att du la ut bilder på just Lappvikstind. I lördags gjorde vi ett försök att åka rännan men vände pga svårbedömt snötäcke.

ja svårt med svårbedömd snö! men sjukt fina områden. en fin tur är att gå upp fr skjombotn upp på middagsfjellet, och åka rännan nordost just söder om toppen och sen upp till rännorna på lappvikstind efter det, då får en två finfina rännor som är väldigt lika snömässigt, two for the price of one.

nå, gissa nu på bilden, det är lätt! un ski très extraordinaire. och fredw, ja, jag jobbar som fjälllämel.

Har ni kollat in:
spola förbi alla kids som kraschar och börja titta vid 7 min. Riktigt läskigt.
sen vid 8,20 entrar en kändis från den här tråden :love:
Ivo din skurk! :poop:
Vid 7 min är det för övrigt från Verbier, i närheten av S-Colouir.

Edit: Och var tog nu @czklvgn vägen som hade så brådis... 😉

Senast ändrad:
nu tillbaks! nu måste nån gissa rätt så tråden får komma tillbaks i sitt normala tempo. två till ledtrådar, piasavakvast och helikopter, lägg ihop dom och svaret blir högst uppenbart ca. taget med en sekunds mellanrum från samma plats.

Bilagor

• IMG_9667.JPG
    IMG_9667.JPG
    549.7 KB · Besök: 102
  • IMG_9681.JPG
    IMG_9681.JPG
    630.9 KB · Besök: 97
nå ni är ju nära så strax måst nån ha rätt. i fredags, kring kl 11, vart stod jag? nu har ni sett norrut och här mot sydväst, nästa bild blir på migsjälv rakt söderut.

Bilagor

• IMG_9679.JPG
    IMG_9679.JPG
    606.1 KB · Besök: 93
Tillbaka
Topp